Aankoopadvies C70 2007

Gebruikersavatar
C70rijdertje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15.05.2012 - 20:47
Locatie: Breda

Ik rijd momenteel een A4 B7 Avant S-line, deze had ik aangeschaft ivm 2 kleine kinderen, de kinderen zijn inmiddels de maxi cosi ontgroeid en ben mij aan het orienteren op een cabrio. Hierbij twijfel is tussen de A4 b7 cabrio en de Volvo c70 cabrio uit 2007 met een max km-stand van 90.000km.

De voorkeur gaat uit naar de volvo ivm het dak.
Is er een lijst met bekende euvels waar ik op moet letten bij de aanschaf ?

Oh ja, aangezien mijn eerste gedachte bij het zien van de lelijke rubberen antenne was "die moet eraf" volg ik het aanwezig topic hier aandachtig :)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

neem een achterruitantenne en ervaar de ontvangst met open dak
Volvo for life
Gebruikersavatar
C70rijdertje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15.05.2012 - 20:47
Locatie: Breda

Ik dacht meer aan zoiets :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
VolvoFaBulous
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.03.2009 - 22:51
Locatie: Zuid-Holland

Dat meen je niet??!!
Dit vind je toch niet echt mooier....
XC60 T8 Twin Engine Inscription MY2019 Electric Silver, 20”velgen, Luchtvering, Business Pack, Inscription Plus Line met Maroon Brown nappa-bekleding, massagestoelen, Audio L met B&W, Intellisafe Pro L, Luxury L met Visual Park Ass. en 360 view, Park Assist Pilot, Versatility L, Full-led AHB koplampen, extra getint glas, gelam. ruiten, zitverhogers achter, elektr. kindersloten, geperf. leren sportstuur, inklapb. trekhaak
XC60 T5 PS MY2014
V70 2.5T AWD MY2004
C70 2.4i MY2007
CY325i
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33

TS wil de rubberen antenne er juist af hebben ...
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

dan is hij zijn radioontvangst ook kwijt
Volvo for life
Gebruikersavatar
Volvo T56
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
Locatie: Groningen

E-P Lievens schreef:Ik rijd momenteel een A4 B7 Avant S-line, deze had ik aangeschaft ivm 2 kleine kinderen, de kinderen zijn inmiddels de maxi cosi ontgroeid en ben mij aan het orienteren op een cabrio. Hierbij twijfel is tussen de A4 b7 cabrio en de Volvo c70 cabrio uit 2007 met een max km-stand van 90.000km.

De voorkeur gaat uit naar de volvo ivm het dak.
Is er een lijst met bekende euvels waar ik op moet letten bij de aanschaf ?

Oh ja, aangezien mijn eerste gedachte bij het zien van de lelijke rubberen antenne was "die moet eraf" volg ik het aanwezig topic hier aandachtig :)
Je bedoelt de topic die ik heb aangemaakt??
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
Gebruikersavatar
Volvo T56
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
Locatie: Groningen

Volvo T56 schreef:
E-P Lievens schreef:Ik rijd momenteel een A4 B7 Avant S-line, deze had ik aangeschaft ivm 2 kleine kinderen, de kinderen zijn inmiddels de maxi cosi ontgroeid en ben mij aan het orienteren op een cabrio. Hierbij twijfel is tussen de A4 b7 cabrio en de Volvo c70 cabrio uit 2007 met een max km-stand van 90.000km.

De voorkeur gaat uit naar de volvo ivm het dak.
Is er een lijst met bekende euvels waar ik op moet letten bij de aanschaf ?

Oh ja, aangezien mijn eerste gedachte bij het zien van de lelijke rubberen antenne was "die moet eraf" volg ik het aanwezig topic hier aandachtig :)
Je bedoelt de topic die ik heb aangemaakt??
deze dus: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=44775
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
Gebruikersavatar
C70rijdertje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15.05.2012 - 20:47
Locatie: Breda

Dat topic inderdaad :)
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Dan maar antwoord op de vraag waar je op moet letten.

Let even op wat voor motor je neemt. De 2.4 met 140 pk volstaat maar is niet heel erg vlot. In de bergen, of met zware belading, heeft hij echt toeren nodig om flink te accelereren. De 170 pk, maar zeker de T5 hebben daar natuurlijk geen last van. Tja en als je voor de D5 gaat heb je altijd voldoende trekkracht.

Vervolgens zou mijn tip zijn om een automaat te nemen. Iets duurder, maar bij latere verkoop veel beter. Ook voor leren bekleding geldt dit argument. Als er wat te kiezen valt, neem dan de lichte bekleding; is aangenamer instappen als je de auto met open dak in de zon hebt laten staan.

Verder goed opletten of de kap netjes sluit, de rubbers in goede staat zijn en natuurlijk of de auto z'n onderhoud netjes gehad heeft.

Succes!
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
C70Geert
3rd Gear member
Berichten: 436
Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
Locatie: Gelderland

Nog een tip misschien: ik rijdt zelf een (geïmporteerde) C70 T5 automaat bouwjaar 2007 die destijds was voorzien van 18 inch Pirelli banden. Deze cupten al snel (heel zoekerig gedrag en erg lawaaiig, vooral bij het remmen)en heb ze toen vervangen door Michelins Primacy HP 17 inch. Een hele verbetering. Mocht je keus dus vallen op een C70 en die moet worden voorzien van nieuwe banden dan kun je hier wellicht iets mee.
Ik zie geen lokatie van je staan maar als je in (de buurt van) de achterhoek woont ben je welkom om eens met mijn C te rijden. Stuur mij dan even een mailtje op mijn mailadres.
Succes verder met je keuze.
P.S. Uiteraard ben je ook welkom als je verder weg woont.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
Gebruikersavatar
C70-T5-Rik
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
Locatie: Zuid-Holland

Bij het aanbod om eveneens in een C70 T5 automaat proef te rijden, sluit ik mij bij Geert aan voor het geval je in Zuid-Holland woonachtig bent.
Qua banden heeft Geert gelijk. De meeste C70's staan om een of andere reden af fabriek op Pirelli's. Ongetwijfeld een goed merk banden maar ook bij mij zijn ze gecupt en maken veel herrie (2 al vervangen, 2 binnenkort). Mijn credo: altijd Michelin.
Benzineverbruik van een T5: ik heb mijn boordcomputer al vanaf eind aug vorig jaar niet meer gereset en noteer nu een gemm verbruik van 11 ltr op 100 km over ongeveer 15.000 km. Dat is dus 1 op 9. Daarbij zit 4500 km zomervakantie (snelweg 130 km/uur), wat Nederlandse snelweg km's (100/120 km/uur) en veelal woon/werk binnendoor a ong 30 km per dag. Zeker op de snelweg met cruise control is het verbruik netjes te noemen 7,5 a 8 ltr/100 km. Vraag je vermogen (heel leuk) dan lust ie ook wel wat. Deze zomer ga ik eens kijken wat ie gebruikt met een niet al te zware caravan erachter.
Praktisch gebruik: open rijden en achterin zitten is tot 70 km/uur te doen. Daarboven is een windscherm zonder meer aan te bevelen. Nadeel is dan echter dat er niemand meer achterin kan zitten, dus ook geen kinderen. Let er op of zo'n (org Volvo) windscherm bij de auto zit. Zo niet, een org Volvo scherm is nogal prijzig (dacht ruim 500 euro) en een imitatie (niet zo makkelijk inklapbaar tot een handzaam formaat) rond 250 euro.
Audio: mijn C70 is voorzien van Premium Sound van Dynaudio, werkelijk een fantastisch geluid!! Dus als de C70 verder aan je eisen voldoet en het zit erin dan een plus noteren.
Kofferbak: met kap dicht is de C70 normaal bruikbaar ook qua boodschappen. Kap open kan je wat kleinere zaken nog wel in de kofferbak kwijt, daarentegen heb je weer een complete achterbank vrij voor allerlei spullen. Handig is dan wel het org Volvo windscherm want daar zitten ritsen in zodat je achterbank aan iedere zijde van de auto van bovenaf bereikbaar is. Een imitatie windscherm heeft die optie niet!
Alarm klasse 3: Kijk of de auto voorzien is van een (Volvo) alarm klasse 3 met certificaat. Je verzekeringsmaatschappij kan dat in de voorwaarden hebben staan. Later in laten bouwen door de Volvo kost rond de 900 euro.
Voor evt onderhandelingsruimte bij aankoop wil ik je aandacht vestigen op de op C70 maat gemaakte kofferset van het merk Roadsterbag. Terug te vinden op Internet via Google en elders op dit forum. Zonder meer handig! Heb hem zelf ook. Kost rond de 160 euro dacht ik. Zo dat was het even voor dit moment.
Succes met je zoektocht en ik ben benieuwd welke het wordt.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

En mocht je een diesel overwegen, neem dan een D3 ipv een 2.0D, de D3 rijdt veel vlotter en heeft een aangenamer geluid (5cyl).
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Met opgroeiende kids zou ik idd een Avant inruilen voor een cabrio :?
riny
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
Locatie: nh

Oke ben je woonachtig in NH omgeving amsterdam ksn je ook proefrijden in een d5
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Thom schreef:Met opgroeiende kids zou ik idd een Avant inruilen voor een cabrio :?
Gaat prima hoor!
Dak open en langs boven in zijn stoeltje zetten ;)
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
joku
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 27.04.2007 - 23:13

Mijn tip : let op herstelde schade's en de correcte werking van het dakmechaniek.
2008 c70 t5 summum mobility line, Passion Red/black sovereign hide
Gebruikersavatar
C70rijdertje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15.05.2012 - 20:47
Locatie: Breda

Bedankt voor de suggesties / tips. Ik woon overigens in Breda :)

Het liefst heb ik de 170 pk versie, t-5 zal denk ik aanzienlijk meer verbruiken en aangezien mijn vrouw er in gaat rijden met relatief korte ritjes ook niet nodig.

Moet wel zeggen dat de keuze voor de c70 nog niet 100% vast staat, als ik een mooie A4 uit 2007/ 2008 tegenkom in het zwart en s-line dan is dit voor mij nog een serieuze optie.
Gebruikersavatar
C70rijdertje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15.05.2012 - 20:47
Locatie: Breda

Overigens zag ik op usedcarcentre van ING nog een leuke aanbieiding:


http://www.usedcarcentre.nl/web/site/de ... GSN-8&key=

Maar helaas 'slechts' 140pk en eigenlijk teveel km's.
Nu meen ik mij te herinneren uit de tijd van de s70 dat de 2.5 140pk en 170pk in principe dezelfde motor was en de 140pk met chiptuning kon worden aangepast naar 170pk, is dit nu nog steeds het geval?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24579
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

bij de 850 gaat niet, dan heb je het verschil tussen 10 en 20 kleppen. Bij de latere 2.4's (va S70/V70 2000) is het inderdaad een software verschil. Dat kan bij deze dus ook. Maar hoezo 'slechts 140 pk'? Daar is echt niets mis mee... Koppel tussen 140 en 170 pk scheelt 10 nm...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”