Hoi Meedenker,
Ik rij al zo'n 2 ton in m'n 145, doe al het onderhoud zelf en denk dat ik hem snap..... toch niet helemaal.
Vanochtend wilde ik hem starten, B20 op lpg, 123 ontsteking en dat ging erg lastig, terwijl ik gisteravond gewoon lekker rijdend thuiskwam. Normaal gaat starten erg makkelijk op lpg. Toen hij eindelijk liep was, ook na lekker warm gereden, het stationaire toerental erg laag, motor ging langzaam uit. Starten daarna ook lastiger dan normaal. Ik heb de verdelerkap bekeken, zo goed als nieuw, paar weken geleden alle vlakschuifstekkers op draden rondom bobine vernieuwd, contactvlakken opgeschuurd. Enkele maanden geleden had ik hetzelfde euvel in zuid-Duitsland, probleemloos rijden, ergens tanken en stationair toerental zakt weg. Starten ging niet meer. Starten door de auto aan te laten slepen ging toen wel. Ik dacht toen aan slecht massa-contact, heb massa-kabelaansluiting op accu en chassis geschuurd en gereinigd. Het euvel ging TOEN ineens over maar ik weet niet waardoor. Vorige maand had ik weer hetzelfde probleem, toen ook de bobine omgewisseld, hielp niet echt, veel rommelen aan bedrading, draden en contacten doorgemeten, niets ontdekt en toen ik dacht dat het nooit meer goed zou komen deed alles ineens weer precies wat er gedaan moet worden.
Tja, ik vind het allemaal maar erg vreemd en wil heel graag weten wat de oorzaak kan zijn, dat het iets elektrisch is, blijf ik vermoeden. Vanmiddag meette ik gewoon ruim 12 volt aan de bobine. Heb met een losse dikke draden ook directe verbinding tussen accupolen en bobine / huis 123-ontsteking gemaakt, maar geen verbetering helaas. Vacuumslangen gecontroleerd, en bougies gereinigd / afgesteld.
Nou ik ben bijzonder benieuwd of iemand nog een idee heeft of dit misschien zelfs herkent.
Groet,
Erik
Heel erg vreemd, wie oh wie snapt dit?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Kan het iets te maken hebben met tankdruk? Heb het ook (142 1970 LPG) dat als de tank voor 70% leeg is, de druk zo laag wordt (oid) dat ineens de boel anders gaat lopen.
Zal niet tankdruk zijn zelf, maar iets met de verdamper die daar niet het juiste mee doet ofzo.
Check?
Zal niet tankdruk zijn zelf, maar iets met de verdamper die daar niet het juiste mee doet ofzo.
Check?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- martin _b
- 3rd Gear member
Ik vermoed dat het wel eens de verdamper kan zijn.
Maar hoe reageert/loopt het op benzine?
Maar hoe reageert/loopt het op benzine?
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
-
- 1st Gear member
Dank Martin_b en volvotech voor meedenken, Vorig jaar heb ik de verdamper gereviseerd, nieuw menbraam en ventieltjes geplaatst. Ik zal de gastoevoerklep (relais) eens goed bekijken. Benzine??? dat is lang geleden dat ik daar op reed, wordt even lastig.
Groet,
Erik
Groet,
Erik
- Iroll
- 6th Gear member
Kijk ook de zekeringkast goed na op oxidatie. Beste is om alle zekeringen te vervangen en de contacten te reinigen met contacspray en daarna inspuiten met vaseline spray.
Verder idd het relais van de lpg installatie nazien op zijn werking.
Verder idd het relais van de lpg installatie nazien op zijn werking.