[440] Elektrische Antenne probleem

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Elff
1st Gear member

Beste leden van het Volvo-forum!

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste volvo aangeschaft( :D )
Ik heb de 440 van jordi907ie overgekocht :)

Echter ben ik op een probleempje gekomen.. Er zat bij de aanschaf geen radio o.i.d. in dus heb deze zelf uit mijn oude auto gehaald en ingebouwd, hier geen problemen mee gehad en hij werkt gewoon prima.

Alleen met mijn elektrische antenne heb ik wel een probleempje, toen hij voor het eerst uitging, net voor het einde hoorde je de motor flink te keer gaan, klonk alsof hij ernaast liep.
Toen ik mijn radio weer uitgezet had bleef de antenne omhoog staan terwijl je de motor wel hoorde draaien om hem weer in te laten gaan.

Maar echter heb ik zelf niet echt verstand hiervan dus heb een beetje hulp nodig in de goede richting om het zo te zeggen :)

Dus bij deze, hoe zorg ik ervoor dat mijn antenne weer normaal werkt bij het in- / uitgaan ervan?

Bij voorbaat dank!

Elff a.k.a. David
Iroll
6th Gear member

Het getande riempje onderaan de antenne mast is versleten. Dat is van kunstof en trekt/duwt de mast in en uit. Ik weet niet of die nog los bij de dealer te krijgen is, mast en riempje zijn een geheel. Tot een jaar geleden ofzo nog leverbaar voor rond de €30. Je kan eens rondbellen naar verschillende dealers, als je geluk hebt hebben ze er nog een in het magazijn liggen. Anders zal je op zoek moeten gaan naar een 2e handse complete antenne of uitzoeken of een universele past.
Elff
1st Gear member

Ok bedankt! Zal straks ff bij een paar adresjes langs gaan in de buurt!

Zal hier wel updates geven :)
Volvo 440 1.8i DL MY {1996}
Elff
1st Gear member

Ben gister bij sloop langs geweest en heb daar een complete antenne uit een S40 gehaald, ze hadden me verteld dat deze overeen kwam met de 440.

Echter, toen ik hem ging monteren samen met een vriend kwam we een aantal compilaties tegen.

o.a. de bedrading, bij die van mij zat dit verwerkt in een plug&play basicly. Terwijl die van de S40 dat niet was.
Afijn, dit hebben we simpel gezegd zo gemaakt dat de goede bedrading met elkaar in contact zit.

Echter toen we alles gemonteerd hadden kregen we geen enkel respons van de antenne (deze op de sloop getest voordat hem haalde en hier werkte die wel). Dus toen hebben we de oude antenne weer terug gemonteerd en nu heb ik een paar elektronische problemen.

Dit zijn namelijk:

- Antenne gaat helemaal niet meer in / uit (deed het hiervoor wel alleen met een tikkend geluid op het laatste wat wel luid is)
- Als ik mijn radio aan zat gaat in het dashboard het lampje van Open Portier branden
- Leesverlichting doet het niet meer, en als die op altijd branden staat, gaat het Open Portier ook branden. Dit lampje doet het op GEEN enkele stand meer.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen dat dit het nu helemaal niet meer doet? Misschien een kortgesloten / doorgebrandde zekering?

Bij voorbaat dank,

David.
GW440
1st Gear member

Elff
1st Gear member

Heb een adresje gevonden hier in Rotterdam, die heeft op de sloop nog een aantal 440's staan. Ga daar donderdag ff kijken ! Vandaag kwam ik net na sluitingstijd aan daar dus kon het direct regelen :(

Donderdag meer geluk dan hopelijk!
Midicijnman
1st Gear member
Contacteer:

Weet je zeker dat je geen draadjes hebt gewisseld met het terugmonteren? Zoek op het forum of internet even of je een overzicht kunt vinden van de kabelboom die naar de achterbak loopt.
Laat tijd en geld uit de formule van het leven
Midicijnman
1st Gear member
Contacteer:

http://volvo.ic.cz/elektro/original/12-48.gif

Hier is een bedradingsschema. Een beetje handige jongen komt hier wel uit.

De overige schema's staan hier:
http://volvo.ic.cz/elektro/elektro.html ... CxEWRNSM1Q

Succes!
Laat tijd en geld uit de formule van het leven
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”