Nieuwe (replica)velgen

Plaats reactie
BigSur
2nd Gear member

Hallo;

Ik ben op zoek naar nieuwe velgen met zomerbanden voor mijn V70.
Ik lees hier op dit forum nogal negatieve uitlatingen over replica's. Maar echte negatieve ervaringen heb ik nog niet gezien, zijn er mensen die hun ervaring kwijt willen?

Voor bijvoorbeeld de Ixion 18" velgen (replica) met zomerbanden betaal je bij Giva Wheels 1000 euro, maar de echte volvo Ixion velgen zonder banden kosten al meer dan dat. Zijn die replica's dan echt brol? Waar zit het grote verschil? Ik ben best bereid om wat dieper in mijn buidel te tasten voor kwaliteit (rij tenslotte toch volvo), maar als het alleen maar voor de merknaam is dan is het weggesmeten geld...

Alvast bedankt voor jullie reacties.
den toerist
5th Gear member

Voor mijn vorige wagen ( V70 Classic ) had ik knappe 7-spaaks velgen gevonden, het merk ontgaat mij nu eventjes...maar ze kosten uiteindelijk niet zo veel minder dan de originele Volvo velgen toen. Deze pasten perfect onder de V70, na zo'n 7 maanden begonnen de problemen, er was een band die steeds lucht kwijt raakte. Bleek dus na een grondige controle dat die velg tussen 2 spaken in plat aan het komen was. Ze gingen direkt van onder de V70 en heb ze weg gedaan.
Sindsdien hou ik het liever bij de originele velgen die mijn inziens kwaliteits voller zijn.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
least
3rd Gear member

Op mijn V60 kreeg ik winterbanden op R-design replica velgen, moesten met centreerringen gemonteerd worden, was geen succes: voortdurend onbalans na 2 keer terg te zijn geweest heb ik ze zelf eraf gehaald en de laatste 2 weken van de shortlease termijn op mijn originele velgen met zomermaanden gereden.

Op mijn huidige auto worden de winterbanden gewoon op de normale velgen gezet, zoals het hoort...
nadenkend over weer een Volvo: V90
S60Dennis
2nd Gear member

ik heb mijn "Odysseus' wielen hier vandaan: http://www.wheelpoint.nl/Webshop/412106 ... ta088.aspx

vorig jaar zonder afspraak eens langsgereden en meteen goede serviceafhandeling gekregen, meteen gemonteerd op vredestein banden.

Google search "odysseus V70" levert een aardig beeld op...
jpwg001
6th Gear member

den toerist schreef:Voor mijn vorige wagen ( V70 Classic ) had ik knappe 7-spaaks velgen gevonden, het merk ontgaat mij nu eventjes...maar ze kosten uiteindelijk niet zo veel minder dan de originele Volvo velgen toen. Deze pasten perfect onder de V70, na zo'n 7 maanden begonnen de problemen, er was een band die steeds lucht kwijt raakte. Bleek dus na een grondige controle dat die velg tussen 2 spaken in plat aan het komen was. Ze gingen direkt van onder de V70 en heb ze weg gedaan.
Sindsdien hou ik het liever bij de originele velgen die mijn inziens kwaliteits voller zijn.
Borbet?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”