Ik heb al gezocht of het al ergens stond, vast wel maar ik heb het niet kunnen vinden: wat is het Volvo onderdeelnummer voor de PA-300 versterker?
Is het de 9472301 ? De verkoper zegt alleen dat er een witte stikker op de versterker zit in plaats van een gele. Terwijl volgens mij de PA 200 juist blauw is en de PA 300 geel?
Alvast bedankt.
Onderdeelnummer PA 300 versterker
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
volgens mij is het de 30775120
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is op zeker wel een PA 300 tbv een S80, ik ga er daarbij van uit dat de nummers van een S80 een V70 en een S60 gelijk zijn.
Dat eerste nummer is iig een onbekend nummer.
Dat eerste nummer is iig een onbekend nummer.
Volvo for life
-
- 6th Gear member
Ok, je hebt (weer) gelijk:
8666630 (8103165, 30775120) PA-300 (4x75W = 300W = Premium Sound);
8673135 (8103166, 30775119) PA-200 (4x50W = 200W = High Performance Sound).
8666630 (8103165, 30775120) PA-300 (4x75W = 300W = Premium Sound);
8673135 (8103166, 30775119) PA-200 (4x50W = 200W = High Performance Sound).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reactie heren.
Echt verwarrend hoeveel typenummers overal op internet worden genoemd. Ik ben voor de zekerheid ook nog de auto ingedoken, met de stoel in de hoogste stand en zaklamp kon ik net het volgende zien: 8666630. Premium sound dus, af-fabriek. Nu nog een andere versterker. Iemand? Bij Rima kunnen ze alleen onder rembours verzenden en ik ben overdag nooit thuis..
Echt verwarrend hoeveel typenummers overal op internet worden genoemd. Ik ben voor de zekerheid ook nog de auto ingedoken, met de stoel in de hoogste stand en zaklamp kon ik net het volgende zien: 8666630. Premium sound dus, af-fabriek. Nu nog een andere versterker. Iemand? Bij Rima kunnen ze alleen onder rembours verzenden en ik ben overdag nooit thuis..
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
die 8666630 is geen bestaand onderdeelnummer meer
Volvo for life
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Sommige nummers zijn "vervangingsnummers", tegenwoordig alles met een 3 of 30 beginnen), dat zijn dus de nummers die een dealer snapt zonder omzetten.
In beginsel;
- wit = base
- blauw = high performance
- geel = premium
(geldt ook voor speakers).
Maar... waarom denk je dat je versterker kaputt is?
In beginsel;
- wit = base
- blauw = high performance
- geel = premium
(geldt ook voor speakers).
Maar... waarom denk je dat je versterker kaputt is?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 2nd Gear member
De versterker is denk ik aan z'n einde omdat er een sterke ruis over de speakers wordt gestuurd. Op het moment dat de auto aanstaat neemt deze ruis toe totdat het een pieptoon wordt aan de hand van de toeren van de motor. Merkwaardige is dus dat er al een storing hoorbaar is op het moment dat de motor nog niet draait. Het is dus niet alleen maar dynamoruis.
Samen met de Volvo garage in Groningen is zowat alles al geprobeerd, zonder veel succes. Er is een condensator geplaatst, andere massapunten, af en toe de zekering eruit halen zorgde ervoor dat de storing vaak even weg was etc. Niks helpt op den duur.
Dus momenteel rijd ik in de auto met de zekering van de versterker verwijderd, genietend van een 1 speaker systeem (alleen center speaker doet het dan) zonder RTI instructies en niet genietend van het beste geluidssysteem van Volvo.. :?
Samen met de Volvo garage in Groningen is zowat alles al geprobeerd, zonder veel succes. Er is een condensator geplaatst, andere massapunten, af en toe de zekering eruit halen zorgde ervoor dat de storing vaak even weg was etc. Niks helpt op den duur.
Dus momenteel rijd ik in de auto met de zekering van de versterker verwijderd, genietend van een 1 speaker systeem (alleen center speaker doet het dan) zonder RTI instructies en niet genietend van het beste geluidssysteem van Volvo.. :?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dat lijkt inderdaad de versterker, maar KAN ook nog je HU zijn.RoninS60 schreef:De versterker is denk ik aan z'n einde omdat er een sterke ruis over de speakers wordt gestuurd. Op het moment dat de auto aanstaat neemt deze ruis toe totdat het een pieptoon wordt aan de hand van de toeren van de motor. Merkwaardige is dus dat er al een storing hoorbaar is op het moment dat de motor nog niet draait. Het is dus niet alleen maar dynamoruis.
Versterker even vervangen tijdelijk is de snelste test...
Als je een x in de buurt van Schiedam bent willen we met alle plezier die test even doen... Hebben alleen geen PA300 voor je liggen, alleen 200's.
Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Ik heb geen Parrot, wel een originele Volvo carkit, MY02. Zo'n 1 met een telefoon in de middenconsole en toetsen naast de radio. Doet het niet met T-Mobile simkaart, andere sim nog niet geprobeerd..
@Volvotech, bedankt voor je aanbod. Schiedam-Groningen v.v. zit er alleen de komende tijd helaas niet in, toevallig was ik er vorige week nog. Zal je altijd zien. Misschien dat je mij een leuk voorstel wil doen via PB, dan maar een 200..
Verder nog iemand tips/trucs?
@Volvotech, bedankt voor je aanbod. Schiedam-Groningen v.v. zit er alleen de komende tijd helaas niet in, toevallig was ik er vorige week nog. Zal je altijd zien. Misschien dat je mij een leuk voorstel wil doen via PB, dan maar een 200..
Verder nog iemand tips/trucs?

- Oceanracer
- Geartronic member
Iemand uit de buurt even vragen? JeroenSpock bijvoorbeeld?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Gisteren de via Marktplaats gescoorde originele RTI DVD's binnengekregen van 2011. Toch de moeite waard lijkt mij, een kaartupdate van 10 jaar.. 
Voor het proberen daarvan toch maar weer even de zekering erin gestoken van de versterker, wat denk je.. Hele rit nergens last van, expres ook nog even de radio extra hard gedraaid met de bas op bijna maximaal. Bleef goed gaan, ondanks de hoge buitentemperatuur. Dus het lijkt ook niet met oververhitting te maken te hebben..
Vandaag na het starten van de auto, is de pieptoon weer terug
Dus vrees dat als ik een andere versterker wil uitproberen, deze zelfs voor langere tijd gemonteerd moet zijn om te kijken of het probleem ook wegblijft. (denk het wel)

Voor het proberen daarvan toch maar weer even de zekering erin gestoken van de versterker, wat denk je.. Hele rit nergens last van, expres ook nog even de radio extra hard gedraaid met de bas op bijna maximaal. Bleef goed gaan, ondanks de hoge buitentemperatuur. Dus het lijkt ook niet met oververhitting te maken te hebben..
Vandaag na het starten van de auto, is de pieptoon weer terug

Dus vrees dat als ik een andere versterker wil uitproberen, deze zelfs voor langere tijd gemonteerd moet zijn om te kijken of het probleem ook wegblijft. (denk het wel)