Ik wil graag dit topic heropenen omdat ik nu nog steeds met die uitlaat bezig ben. Heb inmiddels als 7! keer geprobeerd de uitlaat gasdicht te krijgen en het wil maar niet lukken. Uitlaat blijft lekken tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp. Een opsomming wat ik allemaal geprobeerd heb:
1. De pakking die werd meegeleverd met de voorpijp geprobeerd droog te monteren.
2. Deze pakking proberen te monteren met een laagje uitlaatcement.
Originele Volvo pakking besteld:
3. Proberen te monteren met dun laagje uitlaatcement.
4. Nog een keer geprobeerd.
5. Proberen te monteren met vloeibare pakking.
6. Vloeibare pakking brandde er na 10 km tussenuit, dus opnieuw met laagje uitlaatcement gemonteerd.
Weer nieuwe pakking besteld (geen origineel volvo meer, zijn niet leverbaar meer).
7. Droog gemonteerd.
De eerste keer heb ik het gemonteerd met een handige vriend, alle andere keren heb ik samen met een vriend gedaan die automonteur is, dus heeft heus wel verstand van zaken (neem ik aan

).
Uitlaat blijft lekken, niet veel, maar hoorbaar gefluister bij lage toeren. Lambda lampje springt ook iedere keer aan, wanneer ik óf lang stil sta (stoplicht bijvoorbeeld of stationair draaien) óf wanneer ik voor langere tijd in de stad rijd (dus niet harder dan 50 - 60 km/u rijd). Wanneer ik stuk snelweg gepakt heb, duurt het duidelijk langer voordat lambda lampje gaat branden in de stad.
Lambda sensor ook doorgemeten, geeft vrijwel constant 0,37 Volt aan wat betekend dat er een arm mengsel gemeten wordt: zuigt dus valse lucht aan tussen voorpijp en spruitstuk, dus klopt mijn gedachte wel denk ik.
Auto rijdt ook echt niet lekker op deze manier, krijgt te veel benzine, hapert, schokt en stoot. Verbruik is ook om te huilen met 1:10-11 met 80% snelwegkilomters en rustige rijstijl.
Ik ben echt ten einde raad en ben het echt zat. Weet iemand nog een mogelijke oplossing? Anders gaat deze auto echt de deur uit en daar zal ik goed van balen aangezien ik veel geld in deze auto gestoken heb om 'm weer in goede staat te krijgen.
EDIT: geen constante 1,4 Volt maar 0,37 Volt van de lambda sensor, excuses.