Amplifier Professional Line

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Jimmy_013
Starter

Ik wil graag mijn huidige versterker vervangen door een andere type versterker omdat ik vind dat de huidige te weinig vermogen heeft. Weet echter niet welke versterker geschikt is. De huidige Volvo versterker heeft 2 oranje kabels, waarschijnlijk een digitale in- en uitgang. Vraag: Welke versterker is geschikt voor de Volvo?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Thom
5th Gear member

Had Premium Sound genomen met subwoofer. Achteraf rommelen aan een moderne auto gaat nogal vaak mis.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Oranje is onderdeel van je MOST bus.
Is glasvezel kabel.

Maar, je gaat er weinig aan kunnen doen zonder toestanden, MOST bus mag niet onderbroken worden (dan doet niets het meer), versterker moet "zichtbaar" blijven op de MOST bus, anders doet de radio het niet meer.

Enige wat je kunt doen wellicht is de speaker uitgangen onderbreken en daar een versterker tussen zetten.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Thom schreef:Had Premium Sound genomen met subwoofer. Achteraf rommelen aan een moderne auto gaat nogal vaak mis.
Deze opmerking is nogal grof, niet iedereen koopt een auto nieuw, dus de vraag om achteraf upgrades te doen is logisch.

Kijk maar eens hoeveel er in de V70 MY 00 - 07 audio upgrades gedaan hebben..
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Thom
5th Gear member

Ja, maar zo bedoelde ik het niet. De vorige generatie Volvo's waren meer 'modulair'. Als je een gebruikte XC60 zoekt, en krachtige audio belangrijk voor je is, kan je daar bovendien op selecteren. Dat is wat ik ermee bedoelde.
Jimmy_013
Starter

Kwam er snel achter dat de oranje kabels de digitale in- en uitgangen waren (schema). Bij de levering van de auto afgelopen jaar meteen een mono versterker (Hertz HE 1D) laten installeren om de Hertz EBX300 subwoofer aan te sturen. Deze was gebrugd op de achterspeakes aangesloten. Na een jaar begonnen echter de tweeters in de voorportieren te kraken. Toen snel besloten om andere speakers te monteren. Voor werden het Gladen Zero 165 composet speakers, achter Gladen RS 165 (ook composet). Wellicht in de toekomst een extra versterker tussen standaard versterker en speakers maar daar ben ik nog niet zeker van. Voorlopig ben ik er heel blij mee en dat is het belangrijkst. Nog even dit: de auto rijdt perfect (D5) en gechipped. Koppel is echt gigantisch, gewoon leuk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”