Hallo,
V70 T5 2001, bij warm weer start hij slecht bij warme start. Bij uitlezen komt hij met "krukaspositiesensor" (BDP sensor). Deze vervangen door een nieuwe: geen resultaat.
Koude start nooit problemen, warme start bij koud weer nooit problemen. Alleen warme start bij warm weer. Hoe warmer, hoe slechter die start. Slaat pas na 40 sec. continue starten aan dus das niet echt lekker voor m'n startmotor en accu.
Volvo dealer Mijdrecht (slechte ervaringen mee), zegt: misschien een software-update uitvoeren. Kost 150 euro maar ze weten niet of t dan verholpen is.
Iemand een idee want ik sta nu best wel voor L*L als ik m'n volvo wil starten...
T5 start slecht bij warm weer
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
Of dat er gasvorming ontstaat in de brandstofleiding vlak voor de injector. Weet trouwens niet hoe je dan verhelpen... Waar tank je? Mss is 1 A 2 keer v-power tanken?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
komt mij inderdaad bekend voor als bovenste dode punt sensor BDP.
is hij naar het vervangen nogmaals uitgelezen?
is hij naar het vervangen nogmaals uitgelezen?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
http://autorepair.about.com/library/a/1e/bl257e.htm
These are two entirely different cars, but they both may have the same problem. The first thing to do is to do a fuel pressure test on both of them to see if the fuel pressure drops when you shut the car off.
In the Volvo, it is probably fuel leaking into the cylinders through the injectors, flooding the engine.
These are two entirely different cars, but they both may have the same problem. The first thing to do is to do a fuel pressure test on both of them to see if the fuel pressure drops when you shut the car off.
In the Volvo, it is probably fuel leaking into the cylinders through the injectors, flooding the engine.
XC70 D5 2009 Ocean Race
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Vapour lock? Zou ik bij een zo recente auto niet direct verwachten (ik heb het euvel waarschijnlijk wel met mijn 1800E, maar die is > 30 jaar ouder).bernhard2 schreef:Of dat er gasvorming ontstaat in de brandstofleiding vlak voor de injector. Weet trouwens niet hoe je dan verhelpen... Waar tank je? Mss is 1 A 2 keer v-power tanken?
Mocht dat het toch zijn, er bestaan straling/warmte isolatie isolatie "hoesjes" voor je brandstofleidingen (ik heb er in bestelling voor mijn 1800).
Nogmaals, lijkt me heel sterk voor een auto van dat bouwjaar....
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Dat is toch een momentopname bij draaiende motor? MarioC70 weet dat vast wel. Misschien heb je hier wat aan?
http://www.buchli.nl/content.php?l=&p=2&id=12
http://www.buchli.nl/content.php?p=1&id=9&faq=4
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 71#1030571
http://www.buchli.nl/content.php?l=&p=2&id=12
http://www.buchli.nl/content.php?p=1&id=9&faq=4
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 71#1030571
XC70 D5 2009 Ocean Race