vreemd probleem 2.4t op lpi

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

ik heb een apart probleem met mijn v70, gister begon hij ineens vreemd te lopen, net of ie op 4 poten loopt, maar net iets te mooi, beetje schudden en trillen stationair, en in de neutraal komt ie volgas niet boven de 4000 toeren.

trekt ook voor geen meter meer, en boven veel harder dan honderd wil ie niet.

anwb erbij maar die leest geen enkele storing, ondanks dat t mil lampje wel brandt,
t mil lampje blijft na resetten uit maar onder belasting gaat ie knipperen en als je dan geen gas terug neemt vliegt ie permanent aan.

turbo? klepschade? starten doet ie nog steeds prima trouwens. koud en warm.
rookt niet

iemand een idee??
bj 2000 v70n 2.4t geartronic, 198000 km, sinds 120000 lpg dus een kleine 80000 km
bvd jw
Gast

Je hebt niet erg veel geluk met je V70 op gas lijkt het wel.
Andere topics over rauw lopen, schudden bij stationair lopen en nu dit weer.
ik ben bang dat het toch te maken heeft met LPG + kleppen.
Immers deze motoren (zonder hydraulische klepstoters) zijn niet erg geschikt om op LPG te laten lopen.
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

dat schudden en rauw lopen bleek uiteindelijk een defect relais te zijn wat tussen gas en benzine schakelt, die sloot de benzine injectoren niet helemaal af, kostte me 7 tientjes dus viel uiteindelijk wel mee
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

en 2 ton moeten ze toch wel kunnen halen op lpg dacht ik
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ jberg, waarom denk je dat? (deze specifieke staat pas 80K km op gas)
Volvo for life
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

ik heb geen idee wat t kan zijn, ik dacht dat een teken van te krappe klepspeling was dat ie minder begon te starten en afentoe een motor storing gaf, dit heb ik niet, het probleem was er in een keer. tijdens het stationair draaien.

anwb dacht misschien aan een dichte katalysator, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

misschien een defecte bobine? maar dan zou ie toch wel foutmeldingen moeten geven?
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

is dit probleem alleen met gas, of ook met benzine?
dan weet je al wat meer waar je het moet zoeken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Tja, er is veel over LPG en de motoren vanaf 2000 geschreven.
Conclusies zijn, gaat niet lekker samen.
Aan de andere kant heb je 80.000km=8000ltr(schat ik) x €1,-
bespaart.
Wonden likken en genieten maar weer.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

gas en benzine, maakt geen enkel verschil
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

wat zegt de inbouwer? de dealer zal vast ooit al eens aangegeven hebben dat de combi niet geadviseerd wordt
Volvo for life
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

@jberg ik rij nu ruim twee ton op lpg met een lpi systeem in mij S70 MY 2000 (hierin ligt de bekende 2.4i motor zonder hydraulische klepstoters en die dus ongeschikt is voor het rijden op lpg)
Toen ik je titel van deze post las dacht ik meteen:' hey, ik heb hetzelfde probleem' alleen heb ik het niet op benzine. Kortom het ligt bij mij ergens aan het lpi systeem.
Vervelend zijn beide problemen dat van mij maar zeker dat bij jou.
Ik moet maar hopen dat het probleem bij mijn lpi specialist gevonden kan worden. Mijn probleem doet zich niet voortdurend voor maar volledig random en wanneer ik overschakel op benzine is het probleem 'verholpen'. Een poosje daarna kan ik dan weer probleemloos op lpi overschakelen.
Kortom,voor jou, net als bij mij, een goede lpi specialist zoeken.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

bij jou is denk ik het schakelrelais tussen gas lpi kapot, kost 68 euro, heb ik ook gehad, met vergelijkbare problemen, alleen liep ie bij mij toen op benzine beroerd en niet op gas
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

waarom zou t niet goed gaan op gas? volgens mij moet je toch wel een 150 tot 200 d km tussen stelbeurten kunnen rijden, als die van mij meteen op gas was gezet had ik m ook zeker niet gekocht
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Wat mij betreft gaat het tot nog toe best prima op gas ondanks dat de motor er niet of minder geschikt voor wordt geacht.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

ruuds70 schreef:@jberg ik rij nu ruim twee ton op lpg met een lpi systeem in mij S70 MY 2000 (hierin ligt de bekende 2.4i motor zonder hydraulische klepstoters en die dus ongeschikt is voor het rijden op lpg)
Toen ik je titel van deze post las dacht ik meteen:' hey, ik heb hetzelfde probleem' alleen heb ik het niet op benzine. Kortom het ligt bij mij ergens aan het lpi systeem.
Vervelend zijn beide problemen dat van mij maar zeker dat bij jou.
Ik moet maar hopen dat het probleem bij mijn lpi specialist gevonden kan worden. Mijn probleem doet zich niet voortdurend voor maar volledig random en wanneer ik overschakel op benzine is het probleem 'verholpen'. Een poosje daarna kan ik dan weer probleemloos op lpi overschakelen.
Kortom,voor jou, net als bij mij, een goede lpi specialist zoeken.
Dit probleem zou heel goed door los zittende LPi injector houders en/ of uitstroom pijpjes kunnen komen.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 83#1025183

@jberg

Ik zou hier eerst eens een compressie meting laten doen
Gebruik je eigenlijk wel een klep beschermings systeem, zo niet dan kan ik je dit systeem aanraden, beter geschikt voor turbo motoren
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Akkoord
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent

Heb bijna 4 ton op LPG gedraaid.

40.000 x €1,00 bespaard dus.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!

Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.

Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Akkoord schreef:Heb bijna 4 ton op LPG gedraaid.

40.000 x €1,00 bespaard dus.
Ik er iets over, maar is dit niet een te optimistische schatting :P
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Akkoord
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent

Tuurlijk , maar met aftrek van kosten is de balans nog steeds heel erg positief :occasion5:.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!

Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.

Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ja daar kunnen we wel op proosten :occasion5:
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

ik heb een electronisch flashlubesysteem in, daar word de loopcultuur van de motor wel mooier van moet ik zeggen, ik kan merken dat t flesje leeg is

vandaag wordt de v70 thuis afgeleverd door de anwb, dan ga ik eerst maar eens testen of er misschien een bobine kapot is, ik hoop het, ben ik met een paar tientjes klaar.

ik heb al eerder een bobine kapot gehad, alleen had ik toen t gevoel dat ie nog beroerder liep, misschien maakt t verschil van welke cilinder de geest gegeven heeft?

weet iemand zo wat de symptomen van een verbrande klep zijn?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”