V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

zag zojuist (pas) dat er extra info op de volvo site staat van de plugin.

Hoezo D5 D6 !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24630
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

D6 heeft met het vermogen te maken, dat is meer dan van de D5
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

die XC60 plugin concept was een T8 niet ?
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2367
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

En de Plug-in Hybrid heeft eenzelfde instrumentarium als de V40. Wordt dat de nieuwe standaard voor MY13? (V40, S/V60)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Lijkt me niet, TFT is een extra op een V40 dus daar al niet std
Volvo for life
Gebruikersavatar
nossy
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05

misschien voor MY14 dan? aangezien de de eerste hybrides al bijna helemaal uitverkocht zijn?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik vind hem leuk
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Ik zeg vaak dat de liefde voor het milieu door de portemonnee gaat.(subsidies, lage bijtelling, géén BPM en wegenbelasting)

Gezien heb ik ze nog niet maar de verkoopcijfers van de V60 Diesel Hybride kunnen uitwijzen of dat dáár ook geldt.

Want

"Mindestens 56.900 Euro soll das Modell kosten. Sein Schwestermodell V60 D5 AWD kostet mit Automatik-Getriebe gerade einmal 40.450 Euro. Einen Preisunterschied von mehr als 16.000 Euro wird in einem normalen Autoleben niemand herausfahren. Da tröstet es wenig, dass der Plug-in-Hybrid eine Komplettausstattung enthält, die einen Wert von rund 5.000 Euro hat."

Dan moet die liefde toch wel heel erg groot zijn.....

Bron

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Helaas heeft deze bron het dan ook niet helemaal begrepen, is het een fully loaded V60 is dit dan ook een vergelijking daarmee?
Maar anyhow, de subsidies zijn gewoon interessant, milieuinvestering 0% bijtelling, ze zullen vast dat soort grapjes ook in het buitenland hebben.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Paul schreef:Helaas heeft deze bron het dan ook niet helemaal begrepen, is het een fully loaded V60 is dit dan ook een vergelijking daarmee?
Maar anyhow, de subsidies zijn gewoon interessant, milieuinvestering 0% bijtelling, ze zullen vast dat soort grapjes ook in het buitenland hebben.
De bron heeft het welzeker begrepen:
"
quote Einen Preisunterschied von mehr als 16.000 Euro wird in einem normalen Autoleben niemand herausfahren. Da tröstet es wenig, dass der Plug-in-Hybrid eine Komplettausstattung enthält, die einen Wert von rund 5.000 Euro hat unquote

MAW de plugin gizzmo's kosten 11.000, in NL is dit nog zo'n 9 k€ meer overigens aangezien Volvo NL de PIH duidelijk forser prijst dan de ons omringende landen zou Volvo nl weten van het bijtellingsvoordeel ?
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9254
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

V60 D6 klinkt wel goed. Net even wat meer dan de D5, en dat is het toch ook? Wel even die chromen strip van de achterklep af, dat woordje hybrid wil je toch niet op je auto hebben staan...

De techniek is in ieder geval goed, zou ik ook wel in mijn S60 willen hebben. Dan wel even iets andere software. Als ik het gas los laat zou ik willen dat hij de brandstofmotor ontkoppeld en de auto laat 'uitrollen' op de elektromotor.
Op een elektrische Still heftruck zit een knop met een haas en schildpad, om het remmend vermogen mee in te stellen. Doe zoiets in een personenauto, en gebruik de elektromotor ook direct als rem en je bent in principe klaar.
Elektrisch optrekken tot een bepaalde snelheid, en dan de brandstofmotor erbij.
Wat zou dat zuinig rijden, als je er mee om kan gaan tenminste. Want zoals eerder gezegd in dit topic, dat moet je wel kunnen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
wdo
3rd Gear member
Berichten: 337
Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30

De techniek is in ieder geval goed, zou ik ook wel in mijn S60 willen hebben. Dan wel even iets andere software. Als ik het gas los laat zou ik willen dat hij de brandstofmotor ontkoppeld en de auto laat 'uitrollen' op de elektromotor.
Op een elektrische Still heftruck zit een knop met een haas en schildpad, om het remmend vermogen mee in te stellen. Doe zoiets in een personenauto, en gebruik de elektromotor ook direct als rem en je bent in principe klaar.
Elektrisch optrekken tot een bepaalde snelheid, en dan de brandstofmotor erbij.
Wat zou dat zuinig rijden, als je er mee om kan gaan tenminste. Want zoals eerder gezegd in dit topic, dat moet je wel kunnen
Daar is/was Volvo ook mee bezig, alleen dan niet met een elektromotor maar met KERS, een vliegwiel dat remenergie opslaat en weer afgeeft als je optrekt. Ik denk dat dat ook lichter van gewicht is dan zo'n elektrisch gebeuren.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T

V50 2.4
S40 T5 fwd
Gebruikersavatar
jds
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01

NielsV70 schreef:
Paul schreef:Helaas heeft deze bron het dan ook niet helemaal begrepen, is het een fully loaded V60 is dit dan ook een vergelijking daarmee?
Maar anyhow, de subsidies zijn gewoon interessant, milieuinvestering 0% bijtelling, ze zullen vast dat soort grapjes ook in het buitenland hebben.
De bron heeft het welzeker begrepen:
"
quote Einen Preisunterschied von mehr als 16.000 Euro wird in einem normalen Autoleben niemand herausfahren. Da tröstet es wenig, dass der Plug-in-Hybrid eine Komplettausstattung enthält, die einen Wert von rund 5.000 Euro hat unquote

MAW de plugin gizzmo's kosten 11.000, in NL is dit nog zo'n 9 k€ meer overigens aangezien Volvo NL de PIH duidelijk forser prijst dan de ons omringende landen zou Volvo nl weten van het bijtellingsvoordeel ?
Dit heb ik vorig jaar reeds gezegd.
Zonder fiscale stimuli zoals bij de zonnepanelen het geval was, zou je gek moeten zijn zoiets te kopen.
Voor die prijs koop je een BMW 5 of Jaguar XF, ik zou wel weten wat te kiezen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik snap dat je "als een ander meebetaald" de winst wel wilt pakken, niet echt dapper van je.
Milieubewustzijn moet steeds gekocht worden uit belastinggelden, een soort betaalde liefde, je zou zelf hebben kunnen bedenken dat algemene middelen daar niet voor zijn
Volvo for life
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

bart simpson schreef:Ik snap dat je "als een ander meebetaald" de winst wel wilt pakken, niet echt dapper van je.
Milieubewustzijn moet steeds gekocht worden uit belastinggelden, een soort betaalde liefde, je zou zelf hebben kunnen bedenken dat algemene middelen daar niet voor zijn
Bart, ben het niet eens met je stelling. De PIH is namelijk helemaal niet groener dan een willekeurige andere state of the art diesel, de electriciteit moet immers ook opgewekt worden. Dus hoezo betaalde liefde. De enige reden voor mij om de PIH te gaan rijden zal zijn het belastingvoordeel. En maak nou niet de fout politiek (en fiscale wetgeving) te proberen te onderbouwen vanuit technisch ratio, zo werkt het helaas niet. Wijs je al je klanten die een 14 % of 20 % bijtellings auto ook op hun "dubbele moraal" of verkoop je ze graag een nwe auto ?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

hoho. djs vindt dat er gesubsidieert moet gaan worden, dat vind ik niet, geen BPM en geen MRB is al mooi zat en die 0% bijtelling is gezien de feitelijke uitstoot in de gehele lifecycle natuurlijk gewoon volksverlakkerij.
Ik ben met je eens dat deze hybrid een soort buhnegeval is dat in de praktijk net zo schoon danwel vervuilend is als een normale D5.
Het alleen nog meer subsidieren dan op dit moment al gebeurd is onzinnig
Volvo for life
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

bart simpson schreef:hoho. djs vindt dat er gesubsidieert moet gaan worden, dat vind ik niet, geen BPM en geen MRB is al mooi zat en die 0% bijtelling is gezien de feitelijke uitstoot in de gehele lifecycle natuurlijk gewoon volksverlakkerij.
Ik ben met je eens dat deze hybrid een soort buhnegeval is dat in de praktijk net zo schoon danwel vervuilend is als een normale D5.
Het alleen nog meer subsidieren dan op dit moment al gebeurd is onzinnig
Ik vind dat er helemaal NIET gesubsidieerd moet worden en je alles via de brandstof (of eventueel feitelijk gereden km's) moet heffen. Veel rijden en/of een hoog vebruik is meer betalen.

Dat de belastingmaatregel 0% bijtelling onzin is heb je gelijk in maar er zijn wel meer belastingmaatregelen onzin en ik betaal toch.... Overigens zou nagenoeg niemand de PIH kopen als er niet een substantieel bijtellingsvoordeel was.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

mensen die met een euro 5 diesel met rpf > 1 op 20 rijden en 99 gr CO2km uitstoten betalen op alle fronten de volle mep tov b.v. priusrijders die 1 op 13 op steevast de meest linkerbaan doen , die geen bpm betaalden en die 14% bijtellling betalen, die roadpricing was helemaal geen idioot idee
Volvo for life
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

jds schreef:
Dit heb ik vorig jaar reeds gezegd.
Zonder fiscale stimuli zoals bij de zonnepanelen het geval was, zou je gek moeten zijn zoiets te kopen.
Voor die prijs koop je een BMW 5 of Jaguar XF, ik zou wel weten wat te kiezen.
Ben ik het zomaar niet mee eens.
Maak eens de rekening met al die continu wijzigende wetgeving in Belgie en Vlaanderen.
Geen BIV bijvoorbeeld, een pak minder verbruik, ...
Ik heb gisteren in een V60 Plugin-hybrid kunnen rijden.
Ik ben grote fan van dit concept, het was een prachtige ervaring die drie rijmodi. Zeer knap werk van Volvo.
Mijn volgende Volvo zal waarschijnlijk wel zulke plugin-hybrid worden.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

casper schreef:
jds schreef:
Dit heb ik vorig jaar reeds gezegd.
Zonder fiscale stimuli zoals bij de zonnepanelen het geval was, zou je gek moeten zijn zoiets te kopen.
Voor die prijs koop je een BMW 5 of Jaguar XF, ik zou wel weten wat te kiezen.
Ben ik het zomaar niet mee eens.
Maak eens de rekening met al die continu wijzigende wetgeving in Belgie en Vlaanderen.
Geen BIV bijvoorbeeld, een pak minder verbruik, ...
Ik heb gisteren in een V60 Plugin-hybrid kunnen rijden.
Ik ben grote fan van dit concept, het was een prachtige ervaring die drie rijmodi. Zeer knap werk van Volvo.
Mijn volgende Volvo zal waarschijnlijk wel zulke plugin-hybrid worden.
Je verbruik is niet minder of nauwelijks de electrische energie kost ook geld, en het accupakket zal geen autoleven lang meegaan.....
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”