Volvo On Call: geavanceerde telematica

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

SOS-systeem voor meer veiligheid en bescherming
Volvo On Call: geavanceerde telematica

* Integraal systeem voor persoonlijke veiligheid en beveiliging van auto
* Primeur: af-fabriek systeem voor traceren van gestolen voertuigen
* Ontgrendeling van portieren op afstand bij verlies sleutels

Beesd, 11 juli 2006 - Volvo lanceert een nieuw, pan-Europees SOS-systeem:
Volvo On Call. Dit nieuwe, zeer geavanceerde systeem brengt de
Volvo-rijder met een simpele druk op de knop bij een alarmcentrale, zodat
hulp bij een ongeval, diefstal, inbraak of pech verzekerd is. Volvo On
Call is als fabrieksoptie leverbaar op alle Volvo-modellen vanaf modeljaar
2007. Voor de nieuwe Volvo S80 is het systeem beschikbaar vanaf begin
2007.

Volvo On Call wordt ingeschakeld via de speciale On Call of SOS knop, maar
werkt ook automatisch. Bij een ongeval waarbij een van de gordelspanners
of airbags worden geactiveerd, ontvangt de alarmcentrale van Volvo On Call
een signaal van de auto, inclusief de exacte positie. Dankzij een
geïntegreerde GSM-telefoon met satellietverbinding en gps-positiebepaling
weet Volvo On Call te allen tijde waar de auto zich bevindt. Bovendien
krijgt de operator direct alle gegevens van de auto te zien, waaronder
binnentemperatuur, inhoud van de brandstoftank en dergelijke. Indien nodig
wordt direct assistentie gestuurd. Volvo On Call helpt óók wanneer de
autosleutels zoek zijn, of per ongeluk in de auto zijn achtergebleven. Na
een telefoontje van de eigenaar opent de Volvo On Call operator op afstand
de auto nadat het juiste wachtwoord is gegeven.

Hulp bij diefstal of inbraak
Met het extra beveiligingspakket levert Volvo als eerste autofabrikant een
af-fabriek voertuigvolgsysteem. Wanneer in de auto wordt ingebroken,
wordt het alarmsysteem na circa 15 seconden automatisch geactiveerd. Nadat
de operator heeft geverifieerd of de auto is gestolen, kan de auto via gps
en satelliet worden opgespoord. Voor de Volvo XC90 voldoet het
voertuigvolgsysteem aan de diefstalbeveiligingsklasse vijf en is daarmee
SCM/TNO goedgekeurd. Volvo On Call kost 650 euro. Het optionele
beveiligingspakket kost 1.500 euro extra. Beide prijzen zijn inclusief
gebruiks- en abonnementskosten voor vijf jaar.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
menjo
7th Gear member

Reitse schreef: * Ontgrendeling van portieren op afstand bij verlies sleutels
Mag ook wel, de wegenwacht krijgt ze niet open namelijk :D
Was gisteren nog op TV, de BMW X5 was trouwens het eenvoudigst open te krijgen, ook meteen de meest gestolen auto van Duitsland.
Paul
Geartronic member

Hey waar was dat op tv? toevallig internet linkje, vroeger ooit een keer zo'n test geweest in autoweek in samenwerking met autobild Volvo's kregen ze niet open! (oude V70 was dat)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
menjo
7th Gear member

Was MotorVision, het autoprogramma van DSF. Wordt regelmatig herhaald.

Wat ze deden is een zuignap op de zijruit zetten, hele bovenkant van de deur uit het rubber trekken en daar tussendoor met een haak aan de deuropener trekken. Bij volvo werkt dat dus niet.
interface
4th Gear member

Maar ff back on topic,

jammer dat die volvo on call niet een optie is op oudere modellen. Er zit immers een orginele volvo telefoon in mijn auto en een gps. Dus technisch gezien zou zoiets moeten kunnen - met mijn beperkte technische kennis dan.

Hoe gaat dat eigenlijk nu in zijn werk? Zoals gezegd zit er gps in mijn auto. Als die gestolen wordt, dan is dat toch te traceren?
XC90
1st Gear member

interface schreef:Hoe gaat dat eigenlijk nu in zijn werk? Zoals gezegd zit er gps in mijn auto. Als die gestolen wordt, dan is dat toch te traceren?
Ik kan je hier wel wat informatie verschaffen, aangezien dit een onderdeel is van mijn meldkamer. Als je je auto wilt laten traceren, moet je een retreever in laten bouwen met een abonnement. Bij diefstal moet je de meldkamer bellen en een code doorgeven. Dan kunnen zij kijken waar de auto zich bevind en wordt het hele politiecircus in gang gezet en is de auto vrijwel altijd zo weer terug te vinden. Als je dit in wilt laten bouwen, hóef je dus niet eens over een gps systeem te beschikken, want dat zit al in de retreever.
interface
4th Gear member

Super! Wat kost zoiets en waar kan ik dat laten doen?
XC90
1st Gear member

interface schreef:Super! Wat kost zoiets en waar kan ik dat laten doen?
Grote aanbieder is Technocon (www.technocon.com). Ze hebben veel verschillende inbouwstations, dus er zal er vast wel ergens bij je in de buurt zitten. Alle retreevers zitten bij mij op de PAC (particuliere alarm centrale) aangesloten. Mijn Volvo dealer bouwt ze zelfs zelf in! Prijzen kan ik je zo even niet geven, (want ik krijg het gratis natuurlijk ;) ) maar hou er wel rekening mee dat het niet voor niks de deur uit gaat. Voor exacte prijzen moet je maar even contact met ze opnemen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die "grappenmakerij" kost je naast de aanschaf ook nog eens iets van € 20,--p/mnd uitsluitend en alleen voor een separaat GSM-abbonnement voor de auto.
Deze wending is overigens volledig "off topic"
XC90
1st Gear member

bart simpson schreef:Die "grappenmakerij" kost je naast de aanschaf ook nog eens iets van € 20,--p/mnd uitsluitend en alleen voor een separaat GSM-abbonnement voor de auto.
Deze wending is overigens volledig "off topic"
Klopt, heb de papieren even nagekeken, inbouw kost 900 euro en de abonnementskosten 25 euro per maand.
interface
4th Gear member

Hoezo grappenmakerij? Je privé-auto zal maar gestolen worden!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

interface schreef:Hoezo grappenmakerij? Je privé-auto zal maar gestolen worden!
Er is vrijwel geen maatschappij die een tracking en tracing systeem op een XC70 eist, als je reeds een (goede werkend) klasse 3 alarm hebt en je voegt een additioneel en zelfstandig werkend klasse 4 of 5 alarm toe is dat een kostbaar verhaal met elke maand terugkerende kosten, in die contekst moet je "grappenmakerij" lezen.

Als je overigens privé een auto kunt kopen waarin het klasse 4-5 wel vereist is zie je dingen doorgaans ook in een wat ander perspectief.
Thom
5th Gear member

Er is vrijwel geen maatschappij die een tracking en tracing systeem op een XC70 eist, als je reeds een (goede werkend) klasse 3 alarm hebt en je voegt een additioneel en zelfstandig werkend klasse 4 of 5 alarm toe is dat een kostbaar verhaal met elke maand terugkerende kosten, in die contekst moet je "grappenmakerij" lezen.

Als je overigens privé een auto kunt kopen waarin het klasse 4-5 wel vereist is zie je dingen doorgaans ook in een wat ander perspectief.
Dit moet ik toch echt tegenspreken. Mn pa was 'not amused' toen Univé klasse 4 en 5 eistte bij het overzetten van de verzekering. Vervolgens bleken veel meer maatschappijen dat te eisen. De Volvo dealer was ook verrast, met de XC90 hadden ze alleen die ervaring. Uiteindelijk hebben we kunnen 'schikken' met de verzekeraar, als ie wordt gestolen krijgen we een paar duizend minder terug. Dat risico hebben we dan maar genomen.

Thom
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ Thom, De maatschappijen die het niet eisen zijn zeer in de meerderheid, ik schrijf ook "vrijwel geen" niet "geen" mocht het je ontgaan zijn.
Snel weg bij die club en naar een normale verzekeraar gaan, die zijn doorgaans nog goedkoper ook.
BertjeB
3rd Gear member

Tja, en dan kom je bij een verzekeraar die mooie polis voorwaarden heeft maar ze echter door allerhande (te) kleine lettertjes niet waar maakt,
en/of je door allerlei onnozelheden, bij een simpele schade zaak, zo lang op je geld laat wachten dat je op een gegeven moment denkt; "wat een gezeik dan maar een paar euro meer"
praat hier uit ervaring.

daarbij is het geen grappemakerij! de meeste dikke auto's die gejat worden worden nooit meer teruggezien, ja in rusland of polen of een dergelijk land en zie ze daar maar eens te overtuigen dat dat maffiamannetje in jouw auto rondrijd, dit systeem vergroot de kans dat de auto teruggevonden wordt gigantisch!!
meer teruggevonden auto's betekend minder uitkeren voor de verzekeringsmaatschappijen en dit kan dus lagere premie's tot gevolg hebben!

dus laat mensen zo'n systeem lekker inbouwen, meer verkochte systemen=lagere fabricagekostprijs=>lagere aanschafdrempel.
kan ik ook zo'n speeltje in laten bouwen....... :wink:

greetzzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.

Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.

Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

BertjeB schreef:de meeste dikke auto's die gejat worden worden nooit meer teruggezien, ja in rusland of polen of een dergelijk land en zie ze daar maar eens te overtuigen dat dat maffiamannetje in jouw auto rondrijd, dit systeem vergroot de kans dat de auto teruggevonden wordt gigantisch!!
Met een klasse 4 of 5 alarm komt hij vanuit Rusland evenmin terug.
Volvo insurance vraagt voor een XC70 een klasse 3, en keert ook nog eens 3 jaar nieuwwaarde uit, ik heb het dan ook uitsluitend over gerenomeerde aanbieders qua verzekeringen die geen klasse 4 of 5 vragen.
Maar als je graag een klasse 5 wilt kun je hem toch gewoon laten monteren? hoor je dan nog wel een keer over de nadelen.
interface
4th Gear member

bart simpson schreef:Met een klasse 4 of 5 alarm komt hij vanuit Rusland evenmin terug.
Dat klopt, maar de auto zal de grens met Duitsland niet eens halen! En dat is wel fijner!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

interface schreef:
bart simpson schreef:Met een klasse 4 of 5 alarm komt hij vanuit Rusland evenmin terug.
Dat klopt, maar de auto zal de grens met Duitsland niet eens halen! En dat is wel fijner!
In een container haalt hij de andere kant van de wereld en weer terug, en al die tijd is hij afgeschermd en niet traceerbaar door een stalen omhulsel, waar hij uitgeladen wordt daar zie je hem dan ineens wel weer, maar daar terughalen is dan toch vaak geen optie, of dacht je dat een dure op bestelling gestolen auto over de weg werd meegenomen?
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Was laatst nog een documentaire over bij Nova oid. Auto's gaan hup de container inen een week of twee later in Afrika er weer uit. Kunnen daar nooit meer teruggehaald worden vanwege corrupte overheid.
Daar komt bij dat als mijn auto gestolen wordt ik hoop dat ie nooit meer terugkomt. God weet wat er allemaal mee is gebeurd.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”