Hey allemaal,
Ik heb een S80 van 1999, met automatische airco.
Mijn ECC had pasgeleden het probleem dat er geen lucht meer uit de roosters kwam, toen het buiten 34 graden was. De airco en ventilator werkten nog volledig, alleen kwam er geen lucht uit de roosters. Ik dacht toen aan de temperatuursensor van de verdamper, deze heb ik al vervangen. Alles werkte weer gewoon.
Vanmiddag was het ook 33 graden in de zon, en toen deed het zich weer voor. Ineens viel de luchtstroom weg, alsof er een klep dicht gaat. Nu ben ik erachter de de ECC in zo'n geval, de recirculatieklep dichtstuurt. Dit heb ik getest en dat doet ie inderdaad, als alles op auto staat. Je voelt dan ook het motortje de klep steeds (in stapjes) verder bijstellen (dicht), totdat de luchtstroom ophoudt. Is dit ten eerste normaal?
Zodra ik mijn recirculatiestand op de ECC wil activeren, op de auto-stand of handmatig, hoor je de klep dicht gaan. Ik heb, voor zover mogelijk, gekeken of het motorje werkt, en dit is gewoon het geval. Er komt alleen geen lucht meer uit de roosters, als die recirculatie aan staat. Je hoort de ventilator wel gewoon.
Om het even samen te vatten: als ik de recirculatieknop indruk, hoor je wel de ventilator blazen, alleen komt er geen lucht meer door de roosters. Wat kan dit zijn? Moet het motortje of sensor opnieuw ingeleerd worden o.i.d? Ik hoor het graag.
Rens
Recirculatiestand ECC, geen lucht?
-
- 2nd Gear member
-
- 2nd Gear member
Hallo,
Wat vervelend zeg van jouw klimaatsysteem! Zo blijf je bezig.... Bij mij is alles al opgelost: er zat een boterhamzakje tegen het ventilatortje aan waardoor deze geen lucht kon verplaatsen als de klep dicht stond. Het zit dus niet altijd tegen! Succes nog met jouw systeem
!
Rens
Wat vervelend zeg van jouw klimaatsysteem! Zo blijf je bezig.... Bij mij is alles al opgelost: er zat een boterhamzakje tegen het ventilatortje aan waardoor deze geen lucht kon verplaatsen als de klep dicht stond. Het zit dus niet altijd tegen! Succes nog met jouw systeem

Rens