Reservewiel

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zo is het,
Volvo Road assistance vanuit het buitenland: +31 70 314 51 76
ANWB Alarmcentrale (vanuit buitenland) +31 70 314 14 14
Volvo for life
BlackcurrantV70
7th Gear member

Na het lezen van de ervaring van lemmer in La douce France, kan je daar dus beter gelijk een lokale Volvo dealer bellen ipv Vlvo Assistance ?

Wij zijn ook al 3 keer met de C70 in Frankrijk met vakantie geweest en hebben dan alleen de Volvo bandenreparatieset bij omdat anders er niet genoeg bagage mee kan in de C70 als je het dak ook nog open wil krijgen.

De reparatieset is geen "spuitbusje" maar een compressor met een pot witte vloeistop die je erop schroeft.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
NielsPHEV
7th Gear member

lemmer schreef:
bart simpson schreef:Volvo Road Assistance, dat is een gratis service zolang jij je Volvo bij een Volvodealer laat onderhouden, daarbij doet men ook lekke banden
Bart en de rest van de lezers.
Die service is echt waardeloos in het buitenland. Ik stond vorig jaar aan de peage met een kapotte band, het schuim was niet in staat de band dicht te houden. Ik gebeld met volvo assistance, zou direct worden geholpen. Na 2 uur maar eens gebeld, kon een grote mond krijgen omdat ik op de peage stond mochten ze niet helpen in Frankrijk, niet even bellen om dit te communiceren o.i.d. Ik zelf aan de slag, bleek ik toch net in een niemandsland te staan, geen volvo assistance en geen Franse sleepdienst, na 4 uur maar de dealer gebeld, zelfde effect. Na 5 uur bleek de Franse ANWB te zijn ingeschakeld, en die wilde en wist niets. Volvo zei sorry, maar gaf het op.
Uiteindelijk heb ik zeld in de navigatie een volvo dealer gebeld, het was inmiddels 16.30 vrijdagmiddag (ik was op weg met vrouw en 3 kleine kinderen). De dealer kwam na 15 minuten opdagen met zijn sleeptruck, 20 minuten later in de garage, 30 minuten en 730 Euro armer voor een Pirelli band was ik weer op weg.
Jongens, bestel die extra band en krik maar, vooral als je in het buitenland komt. Het is zeker een rip off, maar ja daar raak je aan gewend....
Wat een vervelend verhaal, feitenlijk heb je een uur of vijf moeten wachten om het uiteindelijk zelf te moeten regelen waarna je een heleboel geld moest achterlaten, neem aan dat het zo'n enorm bedrag was omdat je afgesleept bent geworden. Heeft Volvo assitance of een andere verzekering uiteindelijk de afsleepkosten betaald ?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

feitelijk is het de Franse Volvo dealer ook niet toegestaan en was dit een extreme (en buitengewoon vervelende) samenloop van omstandigheden, Volvo Road Assistance moet via de ANWB gebruik maken van ter plaatse in te huren faciliteiten daar het een ander simpelweg niet toegestaan is langs tolwegen hulp te verlenen, daarmee ben je imho aan de Franse goden overgeleverd
Volvo for life
BlackcurrantV70
7th Gear member

Gelukkig nemen wij bijna uitsluitend B wegen in Frankrijk tijdens onze trips met de C70, rijdt fijner dan te raggen op de snelweg.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.

Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
OGA244
8th Gear member

In Zweden heb je naast B wegen zelfs "C" wegen (onverhard) wel een tikkie stoffig maar zalig om te rijden
lemmer
4th Gear member

NielsV70 schreef:
lemmer schreef:
bart simpson schreef:Volvo Road Assistance, dat is een gratis service zolang jij je Volvo bij een Volvodealer laat onderhouden, daarbij doet men ook lekke banden
Bart en de rest van de lezers.
Die service is echt waardeloos in het buitenland. Ik stond vorig jaar aan de peage met een kapotte band, het schuim was niet in staat de band dicht te houden. Ik gebeld met volvo assistance, zou direct worden geholpen. Na 2 uur maar eens gebeld, kon een grote mond krijgen omdat ik op de peage stond mochten ze niet helpen in Frankrijk, niet even bellen om dit te communiceren o.i.d. Ik zelf aan de slag, bleek ik toch net in een niemandsland te staan, geen volvo assistance en geen Franse sleepdienst, na 4 uur maar de dealer gebeld, zelfde effect. Na 5 uur bleek de Franse ANWB te zijn ingeschakeld, en die wilde en wist niets. Volvo zei sorry, maar gaf het op.
Uiteindelijk heb ik zeld in de navigatie een volvo dealer gebeld, het was inmiddels 16.30 vrijdagmiddag (ik was op weg met vrouw en 3 kleine kinderen). De dealer kwam na 15 minuten opdagen met zijn sleeptruck, 20 minuten later in de garage, 30 minuten en 730 Euro armer voor een Pirelli band was ik weer op weg.
Jongens, bestel die extra band en krik maar, vooral als je in het buitenland komt. Het is zeker een rip off, maar ja daar raak je aan gewend....
Wat een vervelend verhaal, feitenlijk heb je een uur of vijf moeten wachten om het uiteindelijk zelf te moeten regelen waarna je een heleboel geld moest achterlaten, neem aan dat het zo'n enorm bedrag was omdat je afgesleept bent geworden. Heeft Volvo assitance of een andere verzekering uiteindelijk de afsleepkosten betaald ?
Nee, hoor gewoon zelf dokken hoor, afsleepkosten en die Pirelli's zijn waarschijnlijk zeldzaam in Frankrijk, of hebben lang gelegen (als een goede wijn laten we maar zeggen).
Als excuus mocht ik een tevredenheidsonderzoek invullen, nooit meer iets van gehoord, nog niet eens een klein excuusbriefje.
Onbegrijpelijk dat ik voor BMW heb gekozen.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
BlackcurrantV70
7th Gear member

Ik snap wel niet wat het automerk ermee te maken heeft, ieder merk rijdt wel eens lek denk ik en zo te horen ligt het probleem eerder bij de Franse regeltjes dan bij het automerk.
Nu:

Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
NielsPHEV
7th Gear member

BlackcurrantV70 schreef:Ik snap wel niet wat het automerk ermee te maken heeft, ieder merk rijdt wel eens lek denk ik en zo te horen ligt het probleem eerder bij de Franse regeltjes dan bij het automerk.
Hoezo ligt het aan de Franse regeltjes, lemmer had zelf binnen een half uur hulp geregeld terwijl Volvo assistance dat binnen 4 uur niet lukte. Daarbij komt dat die assitance clubs op de hoogte zouden moeten zijn van eventuele regeltjes en daar oplossingen voor hebben, hun vak zou ik zeggen. Blijf het toch bizar vinden dat de afsleep kosten niet vergoed zijn.

Voeg er wel meteen aantoe dat ik niet weet of BMW dat beter voor elkaar heeft en ik me niet kan voorstellen dat de keuze van een bolide zou afhangen van de zo'n incident. Een 535D touring is in mijn ogen niet te vergelijken met een V70 D5
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Lemmer betaalde direct contant, via Volvo en de ANWB moeten de locale bergers doorgaans even op hun geld wachten, ik gok erop dat ze de opdracht van Volvo/ANWB zomaar onder op het stapeltje leggen als men gewoon direct cash geld kan vangen van een strander
Volvo for life
lemmer
4th Gear member

resume, het is daar slecht geregeld, niet wat je van Volvo zou verwachten. Koop het reservewiel met krik, kost niet veel bij aanschaf, maar dekt het probleem. Ik bestelde het achteraf en betaalde daar grif voor.

PS, de BMW heeft run flat banden.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je bent met een noodreservewiel bij machte om jezelf te redden, altijd doen dus
Volvo for life
ferretje
4th Gear member

Volvo Assistance is een veredelde telefoondienst de ene keer dat ik er gebruik van maakte (in Nederland) belden ze de wegenwacht......die kwam me helpen.

Overigens bij Renault precies hetzelfde meegemaakt. Strandde tegenover een Renaultgarage.... het kostte de servicedienst van Renault 3 uur om een monteur zover te krijgen dattie de weg overstak......

Zorg dat je jezelf kunt helpen reken niet op anderen.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
evert65
6th Gear member

waarom ben je niet zelf even overgestoken??
keep calm!, your randomizer is running
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ja en nee, Volvo maakt buiten dealeropeningstijden al jaren gebruik van de ANWB, dat kan dus geen geheim meer zijn.
Tijdens normale werktijden komt de dichtsbijzijnde dealer.
Ook in het buitenland maakt Volvo gebruik van de ANWB alarmcentrale in den Haag.
Ben je betalend ANWB lid betaal je voor dat lidmaatschap met dezelfde faciliteiten als de Touringservice € 143,-- p/jr
Volvo for life
ferretje
4th Gear member

@evert65 De bewuste Renault was zegge en schrijve 8 dagen oud en het was dus een garantie issue..
Ik begreep toen dat als ik rechtstreeks naar de garage zou gaan ik de rekening voor zou moeten schieten en in Nl verhalen of zoiets....
Had weinig zin zelf de rekening voor te schieten en te verhalen....

Heb het maar zo gelaten, na veel ellende met de dealer en twee jaar ergernis heb ik de Renault een schop gegeven en weer een Volvo gekocht.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
evert65
6th Gear member

helder
keep calm!, your randomizer is running
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”