slechte compressie? als de klep verbrand is kunnen er volgens mij scheurtjes in komen / stukjes af vliegen.
dus ook slechte verbranding/minder vermogen/slechter lopen
bij mijn v70 op gas heb ik problemen gehad met een kapotte injector en een pijpje dat in het inlaatkanaal zit was afgebroken.
vreemd probleem 2.4t op lpi
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Bobine is natuurlijk goed mogelijk, maar dat had de ANWB toch wel vast kunnen stellen.
Wat je kan doen is vaststellen welke cilinder er niet mee doet door om de beurt een benzine injector met draaiende motor los te halen.
Als je weet welke cil. het is, de betrefende bobine met een andere cil. wisselen, en dan het verschil nogmaals vaststellen als nu de andere cil niet mee doet dan weet je dat de bobine stuk is
Wat je kan doen is vaststellen welke cilinder er niet mee doet door om de beurt een benzine injector met draaiende motor los te halen.
Als je weet welke cil. het is, de betrefende bobine met een andere cil. wisselen, en dan het verschil nogmaals vaststellen als nu de andere cil niet mee doet dan weet je dat de bobine stuk is
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
- Locatie: kampen
joepie de poepie, vandaag auto afgeleverd door de anwb, ikke met mn obd readertje van 2 tientjes uitlezen, en ja hoor, wat de reader van de anwb van 750 euro niet deed, maar de mijne wel, missfire in cylinder 4
bobine van 2 en 4 (of 4 en 2, lang leve de 5 cilinder) omgewisseld, en toen gaf ie een missfire op cylinder 2.
2e bobine stuk in een half jaar, moet ik die dingen op de plank gaan leggen?
weet iemand vanaf welke kant ik cilinders moet tellen??
bobine van 2 en 4 (of 4 en 2, lang leve de 5 cilinder) omgewisseld, en toen gaf ie een missfire op cylinder 2.
2e bobine stuk in een half jaar, moet ik die dingen op de plank gaan leggen?
weet iemand vanaf welke kant ik cilinders moet tellen??
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Er zijn geloof ik sport bobines, ff op het forum zoeken die zijn niet of nauwelijks duurder maar schijnen langer mee te gaan.
De combinatie LPG en turbo vereist een nog hogere ionisatie (gas geleidend maken) spanning, waardoor de isolatie vd bobine zwaarder belast wordt en eerder bezwijkt.
oh ja cil 1 zit aan de distributie kant
De combinatie LPG en turbo vereist een nog hogere ionisatie (gas geleidend maken) spanning, waardoor de isolatie vd bobine zwaarder belast wordt en eerder bezwijkt.
oh ja cil 1 zit aan de distributie kant
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Precies. Juist vanwege LPG heb ik er deze ingezet.Johan s60 schreef:Er zijn geloof ik sport bobines, ff op het forum zoeken die zijn niet of nauwelijks duurder maar schijnen langer mee te gaan.
De combinatie LPG en turbo vereist een nog hogere ionisatie (gas geleidend maken) spanning, waardoor de isolatie vd bobine zwaarder belast wordt en eerder bezwijkt.
oh ja cil 1 zit aan de distributie kant
- WannabeV70R
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16.03.2012 - 08:22
- Locatie: Leeuwarden
Goed topic dit, veel informatie. Mooi dat het mee valt allemaal. Ik zit zelf ook aan LPI installatie te denken. Zou dus wel verstandig zijn om meteen alle 5 de bobines te vervangen (of op voorraad hebben) door een sporttype.
Volvo V70 T5 2003, R-uitgevoerd
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Dat zou ik alleen doen met de Combi LPG & turbo, ik heb nl. nog nooit een bobine stuk gehad, toch 4 ton gelopen.WannabeV70R schreef:Goed topic dit, veel informatie. Mooi dat het mee valt allemaal. Ik zit zelf ook aan LPI installatie te denken. Zou dus wel verstandig zijn om meteen alle 5 de bobines te vervangen (of op voorraad hebben) door een sporttype.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Het is een hoop geld om op de plank te leggen. Misschien is het een idee om één gewone gebruikte bobine op de plank te leggen. Dat geeft je, bij een bobinestoring, voldoende tijd om vijf nieuwe te zoeken/kopen.WannabeV70R schreef:Goed topic dit, veel informatie. Mooi dat het mee valt allemaal. Ik zit zelf ook aan LPI installatie te denken. Zou dus wel verstandig zijn om meteen alle 5 de bobines te vervangen (of op voorraad hebben) door een sporttype.
En misschien gaan die van jou wel helemaal niet kapot.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Blijft lastig dit, maar met "slechte" bougies (of niet matchende bougies voor LPG) gaan je Bobines om de haverklap kapot, dat is voorspelbaar.
Beste is sowieso betere Bobines te installeren, waarbij onze voorkeur naar de Bosch variant uitgaat, en asap je bougies te controleren op geschiktheid.
Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Beste is sowieso betere Bobines te installeren, waarbij onze voorkeur naar de Bosch variant uitgaat, en asap je bougies te controleren op geschiktheid.
Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
De reden dat ze wel is stuk gaan is het volgende,bij het vullen van olie wordt er wel is wat olie gemorst,dat loopt langzaam tussen de rubber afdichting het bougie gat in en dat is vaak de reden dat ze stuk gaan.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
jberg schreef:ik had al een een revisiebedrijf gebeld, 1990 euries ex, doei vakantiegeld.
valt al weer mee
Zijn het gouden bobines?,wat een onzin zeg!
De beste zijn van Beru en kosten 63 euro bruto per stuk..ex btw,het monteren is een half uurtje werk.