Beste VF-ers,
Ik ben in het bezit van een Volvo 440 met het uitgebreide (deels) digitale dashboard. Nu heeft de brandstofmeter zoals wel vaker bij 440's de neiging om erg snel de melding te geven dat de brandstof bijna op is. Dit is zeer irritant en hier wil ik iets aan doen.
Op het VF lees ik dat het te maken kan hebben met een 'slecht contact' achter het dashboard. Is het probleem ook op te lossen door gewoon ergens de kabel los te trekken die is aangesloten op de brandstoftank? Zodat ik geen melding meer kan krijgen van lege tank en dus obv mijn actieradius bepaal wanneer ik moet tanken?
Bvd voor jullie reacties!
Grt, SaPeuVol
Melding brandstoftank leeg
- Iroll
- 6th Gear member
Dat werkt niet want dan werkt de actieradius ook niet meer. Haal onder de achterbank de grote ronde dop los met daaronder de brandstofpopmp en vlotter. En dan de vlotter weer gangbaar maken of vervangen mocht die lek zijn. Ik denk dat het probleem daarin zit.
Je kan ook zien hoeveel liter er nog in de tank zit. Uit mijn hoofd werkt het zo: zet de keuzeknop op actieradius voor je hem op contact zet. Hou de reset knop ingedrukt en zet hem dan op contact. Dan kan je op het scherm aflezen hoeveel liters er nog inzit.
Je kan ook zien hoeveel liter er nog in de tank zit. Uit mijn hoofd werkt het zo: zet de keuzeknop op actieradius voor je hem op contact zet. Hou de reset knop ingedrukt en zet hem dan op contact. Dan kan je op het scherm aflezen hoeveel liters er nog inzit.