vreemd probleem 2.4t op lpi
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik ben je even helemaal kwijt, handelaren zijn doorgaans kleine zelfstandigen (die hebben geen bazen) die in zijn voor wat winst, die pissen (in goed Hollands) nog niet tegen aan lpg auto aanovlov058 schreef:Als de baas hun auto niet meer zou betalen, stonden ze te springen voor zo een auto.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
- Locatie: kampen
v70 van 98 is anders wel de lpg auto bij uitstek, mijn vader heeft er een met 5 ton total loss gereden, maar reed nog als een tietje, 4 a 5 ton is geen enkel probleem en ik zie ook zat v70n voorbij komen op mp met 3 a 4 ton op de teller
dat hele lpg geneuzel is een beetje overdreven volgens mij, als je een beetje rustig rijd ben je met een tonnetje of 2 aan de beurt met de kop, das voor mij 8 jaar rijden maar dan heb ik wel 20000 euro aan brandstof bespaard, kun je bijna 10 revisies voor doen.
ik heb in 25000 km nu een relaitje van 7 tientjes en een plas olie er in gegooid, en 2 bobines van 50 euro, vind eens een andere auto die zo weinig de km kost
dat hele lpg geneuzel is een beetje overdreven volgens mij, als je een beetje rustig rijd ben je met een tonnetje of 2 aan de beurt met de kop, das voor mij 8 jaar rijden maar dan heb ik wel 20000 euro aan brandstof bespaard, kun je bijna 10 revisies voor doen.
ik heb in 25000 km nu een relaitje van 7 tientjes en een plas olie er in gegooid, en 2 bobines van 50 euro, vind eens een andere auto die zo weinig de km kost
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
- Locatie: kampen
als ik op benzine had gereden had ik dus dik 2000 euro meer uitgegeven, en ik sprak laatst nog iemand die had bij 250 k een kleprevisie van zn d5 laten doen a 3300 euro, dus kennelijk is de diesel ook niet meer wat ie geweest is
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
jberg schreef:als ik op benzine had gereden had ik dus dik 2000 euro meer uitgegeven, en ik sprak laatst nog iemand die had bij 250 k een kleprevisie van zn d5 laten doen a 3300 euro, dus kennelijk is de diesel ook niet meer wat ie geweest is
Dat is geen kleprevisie geweest bij die D5,wel even goed op de rekening kijken van de betreffende auto wat er precies mis was,want wat je nu zegt klopt niet.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
- Locatie: kampen
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
jberg schreef:zeker wel,
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/haa ... ep/detail/
komt vaker voor kennelijk
Die adv zegt me helemaal niets wat betreft de reparatie kosten die je opgeeft,kleppen van een diesel verbranden namelijk niet,het enige wat er mis gegaan kan zijn is dat of de riem is gebroken geweest of de tuimelaarassen zijn in de soep gelopen.
Waarschijnlijker is dat ze een ruilkop gemonteerd hebben,dan komt die prijs beter uit.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat had echt een andere reden,niet door te lang stilstaan.jberg schreef:de auto had te lang stil gestaan en daarna was iets mis met kleppen, dat is wat ik er van weet, de beste man is aardig handig, sleutelt altijd aan klassiekers, dus die zal best weten waar hij over praat,
Dat geloof je toch ook niet mag ik hopen,er is inderdaad een probleem met sommige D5 motoren door bijmenging van dieselolie bij de motorolie,dat is de reden van het in de soep lopen.
Laat ik dat nu ook weten waar we het over hebben.

Heb al een paar Volvo,s gerepareerd ondertussen.

-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Bluffer.Ramon&Ramon schreef:Dat had echt een andere reden,niet door te lang stilstaan.jberg schreef:de auto had te lang stil gestaan en daarna was iets mis met kleppen, dat is wat ik er van weet, de beste man is aardig handig, sleutelt altijd aan klassiekers, dus die zal best weten waar hij over praat,
Dat geloof je toch ook niet mag ik hopen,er is inderdaad een probleem met sommige D5 motoren door bijmenging van dieselolie bij de motorolie,dat is de reden van het in de soep lopen.
Laat ik dat nu ook weten waar we het over hebben.
Heb al een paar Volvo,s gerepareerd ondertussen.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
- Locatie: kampen
nou, als ik een vraag stel over een probleempje krijg ik heel veel reacties in de trant van "had je maar geen lpg moeten gaan rijden"
ik ben nou wel benieuwd of dit een realistisch beeld is, want mensen met storingen melden zich, maar degene die storingsvrij rijden hoor je niet.
nou hebben ze op t 850 forum een lijstje met kmstanden en de brandstof, en daar zitten er weinig tussen onder de 3 ton op lpg, en heel veel boven de 4 ton.
is dat bij de motoren van na 1999 nou zoveel dramatischer? kan het me haast niet voorstellen, of zitten hier heel veel "gas is om op te koken" knakkers
ik ben nou wel benieuwd of dit een realistisch beeld is, want mensen met storingen melden zich, maar degene die storingsvrij rijden hoor je niet.
nou hebben ze op t 850 forum een lijstje met kmstanden en de brandstof, en daar zitten er weinig tussen onder de 3 ton op lpg, en heel veel boven de 4 ton.
is dat bij de motoren van na 1999 nou zoveel dramatischer? kan het me haast niet voorstellen, of zitten hier heel veel "gas is om op te koken" knakkers
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ja, de nieuwere koppen, met vaste klepstoters, zijn gevoeliger voor rijden op LPG.
Ja, er is duidelijk een negatieve attitude als het om gas gaat
Mijn kmstand (2.5T / 2003) is nu ruim 275.000km waarvan 165.000km op gas (met klassieke Flashlube). Motor draait goed, kleppen zijn nog nooit gesteld. Maar ik wil wel een compressie en/of lektest laten uitvoeren. Voor de zekerheid.
(Deze nachtbraker kan wel ineens naar bed zijn)
Ja, er is duidelijk een negatieve attitude als het om gas gaat
Mijn kmstand (2.5T / 2003) is nu ruim 275.000km waarvan 165.000km op gas (met klassieke Flashlube). Motor draait goed, kleppen zijn nog nooit gesteld. Maar ik wil wel een compressie en/of lektest laten uitvoeren. Voor de zekerheid.
(Deze nachtbraker kan wel ineens naar bed zijn)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
- Locatie: kampen
gevoeliger, dat snap ik, maar als je 150 tot 200k km haalt tussen stellen is nogal een teken dat de boel van redelijke materialen in elkaar steekt
mijn amazon op lpg moet toch wel elke 10k gesteld worden. nou is dat maar een kwartiertje werk
mijn amazon op lpg moet toch wel elke 10k gesteld worden. nou is dat maar een kwartiertje werk
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Overigens begrijp ik de negatieve attitude wel: Het is niet niks als je de cilinderkop moet laten vervangen. Met het risico dat na een aantal kilometers het weer moet. Dat "tijdbomgevoel" kan vervelend zijn als je niet technisch onderlegd bent. Je staat redelijk alleen want de dealer trekt zijn handen er vanaf.
MAAR:
Als je een gebruikte auto koopt waar al gas in ligt (met redelijke kmstand, historie, keuringen, etc) en niet heel bang bent, dan kan het heel goed uit. En kopproblemen krijg je maar één keer. Als je het goed doet tenminste: Kleppen/zittingen/geleiders vervangen door beter geharde exemplaren. Dan ben je er vanaf. Dat is ook een mooi moment om klepspeling-inspectie-gaatjes te laten maken als jouw kop die nog niet heeft. Dan kan daarna, redelijk goedkoop, de klepspeling in de gaten gehouden worden.
Oftewel: Gas is (volgens mij) probleemloos op één enkele koprevisie na. Als je daar geld voor opzij legt, dan zul je zien dat je dik geld overhoudt. En dat zonder diesel te moeten rijden (ik ben absoluut geen dieselrijder, ik moet wel eens maar liever niet).
MAAR:
Als je een gebruikte auto koopt waar al gas in ligt (met redelijke kmstand, historie, keuringen, etc) en niet heel bang bent, dan kan het heel goed uit. En kopproblemen krijg je maar één keer. Als je het goed doet tenminste: Kleppen/zittingen/geleiders vervangen door beter geharde exemplaren. Dan ben je er vanaf. Dat is ook een mooi moment om klepspeling-inspectie-gaatjes te laten maken als jouw kop die nog niet heeft. Dan kan daarna, redelijk goedkoop, de klepspeling in de gaten gehouden worden.
Oftewel: Gas is (volgens mij) probleemloos op één enkele koprevisie na. Als je daar geld voor opzij legt, dan zul je zien dat je dik geld overhoudt. En dat zonder diesel te moeten rijden (ik ben absoluut geen dieselrijder, ik moet wel eens maar liever niet).