Mijn V50 automaat maakt bij het starten veel toeren (ong.1800) en soms een brommend geluid.ook bij warme start veel toeren.
Als ik van de p stand naar de D of R schakel zakt ie terug.
Garage vindt geen storing, lijkt mij toch niet normaal.
Iemand enig idee?
veel toeren bij start
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Doet mijn s40 2.4 automaat 2006 ook, als de motor echt warm gereden is dan niet meer, staat ook iets van in het boekje, is iets om uitlaatgassen bij koude start sneller we te krijgen.
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
De benzine versies doen dat inderdaad om de katalysator sneller op temperatuur te brengen, de diesels voor zover ik weet niet.
Aangezien de topicstarter geen verdere info geeft over het voertuig kunnen we natuurlijk allemaal beginnen raden :p
Welke motor ligt erin (dan weten we ook meteen welk type automaat erin hangt)
Aangezien de topicstarter geen verdere info geeft over het voertuig kunnen we natuurlijk allemaal beginnen raden :p
Welke motor ligt erin (dan weten we ook meteen welk type automaat erin hangt)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
doet ie bij mij ook ,het is wat ppfreddy al schreef . hoe sneller de katalysator warm is des te beter dat ie zijn werk doet . zelf heb ik mijn bedenkingen erover want in die paar seconden gaat het gemiddelde verbruik lekker omhoog .
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dat is dus meestal de tempsensor die stuk is,die geeft een verkeerde waarde aan.raskool schreef:V50 2.4 geartronic kinetic benzine 140 pk
Gebeurd wel vaker bij de 5 cilinders,heb er een doos vol van,van defecte sensorretjes.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
raskool schreef:Mijn V50 automaat maakt bij het starten veel toeren (ong.1800) en soms een brommend geluid.ook bij warme start veel toeren.
Als ik van de p stand naar de D of R schakel zakt ie terug.
Garage vindt geen storing, lijkt mij toch niet normaal.
Iemand enig idee?
Garage of een dealer?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Klinkt inderdaad als een kapotte uitlaatgastemperatuursensor (wat een woord :p) Deze geeft een te lage waarde aan waardoor de software denkt dat de katalysator nog niet op temperatuur is, zelfs met warme motor. Bij diesels kunnen die sensoren trouwens ook sneuvelen, die van mij is onlangs kapot gegaan: gaf af en toe 1002°C aan waardoor de motor in een soort van noodloop ging totdat de waarde terug normaal was.MarioC70 schreef:Dat is dus meestal de tempsensor die stuk is,die geeft een verkeerde waarde aan.raskool schreef:V50 2.4 geartronic kinetic benzine 140 pk
Gebeurd wel vaker bij de 5 cilinders,heb er een doos vol van,van defecte sensorretjes.
Normaal zou er bij een kapotte sensor echter wel een storing moeten opgeslaan worden, maar die is enkel uit te lezen met de juiste apparatuur (VIDA of Autologic, misschien andere) maar niet met een gewone OBD scanner zoals veel universele garages gebruiken. Met universele OBD lezers kan je eventueel wel de waarde van de sensor uitlezen, waardoor je misschien kan zien dat deze een foutieve waarde aangeeft.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D