Dag iedereen, Auto start al sinds begin heel langzaam en begin ik te vermoeden dat de accu gewoon te weinig amperage geeft om alles snel te laten ronddraaien. Had ik ook al eens gelezen dat iemand gedaan heeft maar kan topic niet vinden (en volvo leverd geen sterkere originele accu's die passend zijn). Kan me alleen herinneren dat het om een accu met +/- 20-30 amperage meer was uit een Mercedes.
Iemand hier advies voor, ook met betrekking tot de rest van de elektronica.
alvast bedankt.
Accu 264
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Zou ook aan de startmotor kunnen liggen. Als die op zijn eind loopt krijgt hij de motor ook met steeds meer moeite rond. Een originele accu moet hem goed rond kunnen krijgen, en zou die te weinig amp's leveren dan had die het afgelopen winter wel begeven denk ik zo.
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
accu is vorig jaar vervangen dus daar kan het niet aan liggen, vermoed dat de accu standaard net voldoende is om het zo maar te zeggen. Hij doet zoals hij het hoort te doen maar het duurt te lang om te starten (3-6 slagen meestal), in het verhaal toen stond dat de man er zelf ook problemen mee had en het niet aan de start motor lag. maar das 1 verhaal en ken weinig andere mensen met de 260-serie.Iroll schreef:Zou ook aan de startmotor kunnen liggen. Als die op zijn eind loopt krijgt hij de motor ook met steeds meer moeite rond. Een originele accu moet hem goed rond kunnen krijgen, en zou die te weinig amp's leveren dan had die het afgelopen winter wel begeven denk ik zo.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- RHS
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
- Locatie: Coimbra
Hier diverse ervaringen met langzaam lopende startmotoren. Onder normale omstandigheden moet hij op een volle accu vlot rondkomen, zelf als het een te kleine accu is. In alle andere gevallen blijkt het altijd aan de startmotor te liggen (koolborstels bv) of soms aan de aardeverbinding.
Robert
Robert
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Kijk eens naar de massaverbinding onder de auto: hij loopt van het koppelingshuis naar het chassis. Bijna altijd de oorzaak. Ik heb bij mijn 144 zelfs gewoon een extra massakabel van de accu naar het motorblok getrokken om er vanaf te zijn.
En Volvo levert gewoon accu's die voldoen hoor, mits alles in orde is natuurlijk. Heb je al eens gekeken hoeveel volt de dynamo laadt als de motor loopt?
En Volvo levert gewoon accu's die voldoen hoor, mits alles in orde is natuurlijk. Heb je al eens gekeken hoeveel volt de dynamo laadt als de motor loopt?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
elektronica hou ik me over algemeen vanaf, wat de vorige post suggereerde is wat ik van elektronica af watwhitehorsekart schreef:Kijk eens naar de massaverbinding onder de auto: hij loopt van het koppelingshuis naar het chassis. Bijna altijd de oorzaak. Ik heb bij mijn 144 zelfs gewoon een extra massakabel van de accu naar het motorblok getrokken om er vanaf te zijn.
En Volvo levert gewoon accu's die voldoen hoor, mits alles in orde is natuurlijk. Heb je al eens gekeken hoeveel volt de dynamo laadt als de motor loopt?

accu laad wel fatsoenlijk op, had em in de winter en laatst per ongelijk laten leeglopen (in de winter per ongeluk lampen laten branden en laatst 8 uur de radio aan laten staan), ff kabeltjes gepakt en hij start bij de eerste slag al.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Het is geen electronica, maar gewoon electra hoor. Een metertje tussen de plus en de min terwijl de motor loopt en je weet met hoeveel volt er wordt geladen. Ik blijf verder ook van de electra en electronica af hoor.
En die kabel is gewoon een kwestie van losschroeven, schoonborstelen en weer vastschroeven.
En die kabel is gewoon een kwestie van losschroeven, schoonborstelen en weer vastschroeven.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/