Accu 264

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

Dag iedereen, Auto start al sinds begin heel langzaam en begin ik te vermoeden dat de accu gewoon te weinig amperage geeft om alles snel te laten ronddraaien. Had ik ook al eens gelezen dat iemand gedaan heeft maar kan topic niet vinden (en volvo leverd geen sterkere originele accu's die passend zijn). Kan me alleen herinneren dat het om een accu met +/- 20-30 amperage meer was uit een Mercedes.
Iemand hier advies voor, ook met betrekking tot de rest van de elektronica.
alvast bedankt.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

als er een zwaardere inpast is dat geen probleem,al is hij 500 amp.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Zou ook aan de startmotor kunnen liggen. Als die op zijn eind loopt krijgt hij de motor ook met steeds meer moeite rond. Een originele accu moet hem goed rond kunnen krijgen, en zou die te weinig amp's leveren dan had die het afgelopen winter wel begeven denk ik zo.
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

Iroll schreef:Zou ook aan de startmotor kunnen liggen. Als die op zijn eind loopt krijgt hij de motor ook met steeds meer moeite rond. Een originele accu moet hem goed rond kunnen krijgen, en zou die te weinig amp's leveren dan had die het afgelopen winter wel begeven denk ik zo.
accu is vorig jaar vervangen dus daar kan het niet aan liggen, vermoed dat de accu standaard net voldoende is om het zo maar te zeggen. Hij doet zoals hij het hoort te doen maar het duurt te lang om te starten (3-6 slagen meestal), in het verhaal toen stond dat de man er zelf ook problemen mee had en het niet aan de start motor lag. maar das 1 verhaal en ken weinig andere mensen met de 260-serie.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

Hier diverse ervaringen met langzaam lopende startmotoren. Onder normale omstandigheden moet hij op een volle accu vlot rondkomen, zelf als het een te kleine accu is. In alle andere gevallen blijkt het altijd aan de startmotor te liggen (koolborstels bv) of soms aan de aardeverbinding.
Robert
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

das niet moeilijk om zelf te doen, zal ik zeker eens doen van weekend.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Kijk eens naar de massaverbinding onder de auto: hij loopt van het koppelingshuis naar het chassis. Bijna altijd de oorzaak. Ik heb bij mijn 144 zelfs gewoon een extra massakabel van de accu naar het motorblok getrokken om er vanaf te zijn.
En Volvo levert gewoon accu's die voldoen hoor, mits alles in orde is natuurlijk. Heb je al eens gekeken hoeveel volt de dynamo laadt als de motor loopt?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

whitehorsekart schreef:Kijk eens naar de massaverbinding onder de auto: hij loopt van het koppelingshuis naar het chassis. Bijna altijd de oorzaak. Ik heb bij mijn 144 zelfs gewoon een extra massakabel van de accu naar het motorblok getrokken om er vanaf te zijn.
En Volvo levert gewoon accu's die voldoen hoor, mits alles in orde is natuurlijk. Heb je al eens gekeken hoeveel volt de dynamo laadt als de motor loopt?
elektronica hou ik me over algemeen vanaf, wat de vorige post suggereerde is wat ik van elektronica af wat :lol:
accu laad wel fatsoenlijk op, had em in de winter en laatst per ongelijk laten leeglopen (in de winter per ongeluk lampen laten branden en laatst 8 uur de radio aan laten staan), ff kabeltjes gepakt en hij start bij de eerste slag al.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Het is geen electronica, maar gewoon electra hoor. Een metertje tussen de plus en de min terwijl de motor loopt en je weet met hoeveel volt er wordt geladen. Ik blijf verder ook van de electra en electronica af hoor.
En die kabel is gewoon een kwestie van losschroeven, schoonborstelen en weer vastschroeven.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”