740 16valve

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
sjors760
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.01.2012 - 21:36

hallo er staat olie in de bougie gaten
en heb laatst al de kleppen deksel pakking vervangen
maar dat helpt niet
maar er zit nog een pakking onder waar de nokken assen in draaien
zou die kunnen lekken?
en nog een vraag zijn het hydralisch klep stoters ivb met klep speling
hij loopt op gas gr
koen303114
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
Locatie: borne OV

hallo ik heb het zelf ook met mijn 740. ik moet de pakking nog vervangen. de 16v heeft inderdaad hydraulische klep stoters. ik rijd zelf gewoon op benzine.
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
sjors760
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.01.2012 - 21:36

toevallig
is dat bij jou ook dat ie nogal jangt op zijn distributieriem
ze zeggen dat dan de riem te strak ligt van de balans assen
maar die heb ik al losser gelegt maar geen verschil.
ik heb een keer gelezen die had een 16v turbo die had er die riem niet op liggen zo dat kunnen of niet? het is natuurlijk een zwak iets die riem gr
koen303114
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
Locatie: borne OV

daar heb ik geen last van. maar je hoort wel soms dat ze de balans assen loskoppelen, of helemaal verwijderen. De ene zegt geen verschil te merken en de ander zegt van wel. het schijn meer pk's te geven, maar hoeveel weet ik niet.
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
sjors760
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.01.2012 - 21:36

ha dus ik zou er die riem gewoon af kunnen halen
en meer nie?
en heb vanmiddag een klepdeksel pakking besteld
maar voor het nokkenas huis daar zit vloeibare aan gr
sjors760
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.01.2012 - 21:36

ik heb nieuwe o ringen en vloeibare pakking aangebracht
das nou goed dicht maar nu lekt ie nog olie uit de koppakking
aan de kant van uitlaatspruit stuk
heefi iemand dat mischien is mee gemaakt
hij blaast er het water er niet uit en loopt verders goed?
koen303114
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
Locatie: borne OV

dan moet je even de olievuldop openmaken en er in kijken als er witte aanslag/klonten in je olie zitten heb je een lekke koppakking aan de binnenkant, bij de cilinders.
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
sjors760
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 04.01.2012 - 21:36

ha ik heb nog gekeken er komt geen water bij de olie
hij lekt alleen olie na buiten
dan haal ik er de kop morgen wel af
waar kun je het makkelijkst de onderdelen bestellen?
niet overal eve makkelijk voor een 16v
en over die bout van de oliepomp word gezegt dat je die ook moet vervangen?
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”