V50 1.6 D 2005 (125000km)
enkele maanden terug had ik de brandplaatjes late vervangen van de versuitvers omdat ik een lekkage aanslag + vieze geur kreeg in de interieur.
Maar sinds paar dagen heb ik het probleem weer.
aanslag is het zwarte pasta/teer achtige spul bij de rechter 2 verstuivers.
zou het kunnen zijn dat de verstuivers lek zijn?
wat zou dit kunnen kosten als dit het geval is?
(als er meer opkomt zal ik het vermelden)
wie kan me hierbij helpen?
binnen paar maanden weer lekkage bij verstuiver
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
adnan schreef:V50 1.6 D 2005 (125000km)
enkele maanden terug had ik de brandplaatjes late vervangen van de versuitvers omdat ik een lekkage aanslag + vieze geur kreeg in de interieur.
Maar sinds paar dagen heb ik het probleem weer.
aanslag is het zwarte pasta/teer achtige spul bij de rechter 2 verstuivers.
zou het kunnen zijn dat de verstuivers lek zijn?
wat zou dit kunnen kosten als dit het geval is?
(als er meer opkomt zal ik het vermelden)
wie kan me hierbij helpen?
Het is zaak om de zittingen waar de brandplaatjes op liggen goed te reinigen met een daarvoor bestemd gereedschapje,gebeurd dat niet, dan lekt hij nadien weer.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Of proberen, zoals ik het doe, met een lange schroevedraaier waar een schuursponsje aan het einde met tape is vastgezet. Ronddraaien tot het helemaal mooi blank is de zitting. Hier is al meer over geschreven met foto's.
Daarna nieuw brandplaatje erop a €1,50. Kijk of de tapeinden goed vastzitten (10nm)De moeren op de tapeinden vastzetten met 4 nm, denk eraan dat beiden zijden gelijk evenwichting aangedraaid worden. Anders wordt de verstuiver scheef aangedrukt. Tot slot 90 gr. aandraaien.
Normaal gesproken is het dicht.
Daarna nieuw brandplaatje erop a €1,50. Kijk of de tapeinden goed vastzitten (10nm)De moeren op de tapeinden vastzetten met 4 nm, denk eraan dat beiden zijden gelijk evenwichting aangedraaid worden. Anders wordt de verstuiver scheef aangedrukt. Tot slot 90 gr. aandraaien.
Normaal gesproken is het dicht.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ben je van plan het zelf te doen toch? :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
ga er mee naar een dieselspecialist
die kunnen je waarschijnlijk alles vertellen en indien nodig onderdelen leveren
die kunnen je waarschijnlijk alles vertellen en indien nodig onderdelen leveren
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32
Indien je het hebt laten doen zou ik terug gaan naar de garage, je zou mogen verwachten dat wanneer zij hun werk goed doen, dit langer dan een paar maanden goed blijft.
Eventuele andere dieselspecialist: Buchli in Harderwijk, da's niet zo heel ver van Apeldoorn af. Of Kleinjan in Nijverdal (precies de andere kant op.
Eventuele andere dieselspecialist: Buchli in Harderwijk, da's niet zo heel ver van Apeldoorn af. Of Kleinjan in Nijverdal (precies de andere kant op.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Is het trouwens niet zo dat je ook garantie hebt op herstellingen? Gewoon teruggaan naar degene die de herstelling gedaan heeft.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D