Vrijdag was ik in Hilversum en ik reed de A6 op richting het Noorden.
Opeens volgde de navigatie niet de A6 naar het Noorden, maar de A1 richting het Oosten.
Het pijltje volgde keurig de A1 richting Amersfoort en vervolgens verder richting Apeldoorn.
In werkelijkheid reed ik echter naar Lelystad, Joure en naar Groningen.
Onderweg een paar keer gestopt. CD eruit..., opnieuw opgestart. Auto van contact, sleuteltje eruit etc etc.
Iedere keer weer opnieuw bleef de navigatie aangeven dat ik heel ergens anders was dan de werkelijkheid.
Ook nog aan de stekkertjes 'gerommeld' en eruit en erin. Niets helpt.
Wanneer ik nu in Groningen rijd vertelt de navigatie me steeds dat ik in Vianen ben.... Geen foutmelding, alle wegen worden getoond...
(Het loopwerk en laser zijn onlangs gerepareerd en vernieuwd)
Een raadsel dus (voor mij)... wie weet waar ik naar moet gaan kijken of naar moet laten kijken ?
RTI navigatie probleem S80 2004
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dit lijkt me niet aan de cd liggen maar juist aan de gps sensor. Die vertelt aan RTI waar je je bevind.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- corne
- 2nd Gear member
Zo iets heb ik pas geleden ook gehad.
De auto had niet gezien dat ik door een bocht ging. Ik heb toen 5min in een bos gereden.
auto uitgezet, aangezet en hij wist het weer(gelukkig).
De auto had niet gezien dat ik door een bocht ging. Ik heb toen 5min in een bos gereden.
auto uitgezet, aangezet en hij wist het weer(gelukkig).
V50 Summum 2.4i 170pk Geartronic 2006
Honda civic 1.4i 1999
suzuki alto 1990 900cc
Honda civic 1.4i 1999
suzuki alto 1990 900cc
- S80-D5a04
- 2nd Gear member
Tsja..Dank... dan ga ik maar even langs 'de dealer', misschien een stekkertje los gegaan of de Antenne, GPS module cq sensor defect...... hoe het allemaal ook maar mag heten en deze na laten kijken
ex S80 - D5a04, nu een S80 - D5a07 (185pk) -->
---> ± 205 pk / 480 Nm

- S80-D5a04
- 2nd Gear member
Nog een aanvulling: inmiddels is de afspraak met de dealer gemaakt voor de diagnose....
Het scherm is nu alleen nog maar blauw, met het bekende rode pijltje. Er wordt geen kaart meer getoond
Wat kan dat nu weer betekenen ?
Het scherm is nu alleen nog maar blauw, met het bekende rode pijltje. Er wordt geen kaart meer getoond
Wat kan dat nu weer betekenen ?
---> ± 205 pk / 480 Nm

- S80-D5a04
- 2nd Gear member
inmiddels hebben we met 2 (!) andere DVD units geprobeerd om zeker te zijn of het wel of niet aan de laser, loopwerk of bijvoorbeeld aan de printplaat ligt. Steeds hetzelfde beeld. De navigatie geeft de verkeerde locatie. Na het terugplaatsen van de oude, (maar volledig gereviseerde speler) deed het systeem het onverwacht weer. Dat heeft bijna een week geduurd en opeens rijd ik weer in het weiland, midden in het IJsselmeer etc etc.
Kan het de GPS antenne zijn?
Wie heeft een idee....
Waar zit deze bij een S-80 uit 2004 ? En hoe kan ik dat (laten) testen zonder voor honderden euri's zoekkosten te moeten betalen ?
Ben blij met ieder (goed) idee ::? ik wil het RTI systeem weer betrouwbaar kunnen gebruiken.....
Kan het de GPS antenne zijn?
Wie heeft een idee....
Waar zit deze bij een S-80 uit 2004 ? En hoe kan ik dat (laten) testen zonder voor honderden euri's zoekkosten te moeten betalen ?
Ben blij met ieder (goed) idee ::? ik wil het RTI systeem weer betrouwbaar kunnen gebruiken.....
---> ± 205 pk / 480 Nm

- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Begin mei had ik er met RTI (S60 2009) ook last van. Bij aankomst bestemming in Duitsland was het probleem opgelost, onderweg bij Bonn gaf hij nog aan dat ik in Noordwijk zat.
Tot op heden verder geen problemen mee gehad, laat dealer aansluitingen nalopen.
Tot op heden verder geen problemen mee gehad, laat dealer aansluitingen nalopen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- error404
- 1st Gear member
Je probleem klinkt zoals ik dat ook had. Je kan het nakijken in de instellingen van je RTI, daar zit een info pagina met het aantal zichtbare satellieten. Weet zo uit mijn hoofd even niet precies waar maar in je menu moet je het kunnen terug vinden. Als je systeem raar gaat doen zal je zien dat hij dan op nul staat. Bij mij was dit op te lossen door de stekker eens goed aan te drukken.
Mogelijk moet je de gps ontvanger vervangen of is een kabeltje gebroken.
Ik zou het eens loshalen en weer goed aandrukken eens proberen. Deze zit onder de hoedenplank. (als je een beetje handig bent kan je dit zelf loshalen)
Dat hij nog wel wat doet maar helemaal verkeerd werkt komt doordat het interne kompas nog werkt en het signaal van de sneleidsmeter nog wordt verwerkt. Hierdoor zie je het pijltje nog wel bewegen maar er klopt helemaal niets meer van.
Mogelijk moet je de gps ontvanger vervangen of is een kabeltje gebroken.
Ik zou het eens loshalen en weer goed aandrukken eens proberen. Deze zit onder de hoedenplank. (als je een beetje handig bent kan je dit zelf loshalen)
Dat hij nog wel wat doet maar helemaal verkeerd werkt komt doordat het interne kompas nog werkt en het signaal van de sneleidsmeter nog wordt verwerkt. Hierdoor zie je het pijltje nog wel bewegen maar er klopt helemaal niets meer van.
- S80-D5a04
- 2nd Gear member
dank hiervoor..... inderdaad nu en dan '0' satellieten en dan weer '5'. Het probleem doet zich het vaakst voor als ik de auto opnieuw start. Ik zal eens vragen of er een andere GPS receiver op aangesloten kan worden.
Wat een gedoe zeg. Allemaal niet zo simpel, terwijl het zo simpel moet zijn.
Wat een gedoe zeg. Allemaal niet zo simpel, terwijl het zo simpel moet zijn.
---> ± 205 pk / 480 Nm