wat voor een olie

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Hang-oor
3rd Gear member

Wat voor olie moet in een V40 2.0T uit 98? Niet dat het nodig is om bij te vullen :) maar toch vind ik het wel handig om een reserve litertje bij de hand te hebben, voor het geval dat...

Kan ik daar 10W40 voor gebruiken (bijv shell helix?)
notenboom
2nd Gear member

ik denk 0/40 synthetisch,of half synthetisch
Hang-oor
3rd Gear member

Verder niemand?
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

sorry, ik heb geen v40 en kan er dus geen zinnig woord over zeggen; maar ik raadpleeg in dergelijke gevallen het instructieboek en/of vraag het bij de importeur
martin2
3rd Gear member

Ik heb in het verleden weleens geinforneerd bij de importeur van BMW voordat ik naar italie vertrok. Zij antwoorden dat zij de dealers het advies gaven om 10w40 erin te doen. Ik vertelde de desbetreffende man dat deze niet toereikend was voor de zomertemp in italie. Zij hadden daar nooit bij stil gestaan sen zzouden dat intern opnemen en overleggen met de fabriek. Tot dan (1999) hadden ze in iedergeval geen problemen ondervonden.
Nu wil het dat ik het olieverbruik (10w40) de afgelopen maanden aan het bijhouden ben van mijn volvo. In eerste instantie verbruikte hij niets tot de heetste week van de hittegolf. Toen begon hij in een keer meer te verbruiken. Zodra de temp weer normaal was was het verbruik ook weer normaal.
Het moraal van dit verhaal is dat een en ander mijn inziens seizoens en temp afhankelijk is. 15w50 of wellicht 20w50 (kijk even in het instr.boekje) in de zomer en 10w40 in de winter zou ik zeggen.

MvG Martin

Ps Bovenstaand geldt voor het verversen. Bijvullen moet altijd met het zelfde viscositeit (en soort) welke er al in zit.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”