Volvo V50 T5 Kinetic of BMW 320i executive?

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
DJF3
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.08.2006 - 22:13

Goedemorgen,

Ik sta op het punt om te kiezen voor een nieuwe lease auto. De keuze is een V50 T5 Kinetic of een BMW 320i Executive (met meer extras)

Volvo V50 T5 Kinetic
-Electric Silver metallic
-Medusa 18"
-Regensensor
-Afstandbediening stuurwiel
-Stootlijsten carosseriekleur
-Park assist
-Dimmende binnenspiegel
-High performance audio
-Sunblinds
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(foto's tonen roofrails die niet aanwezig hoort te zijn)

BMW 320i Executive
-Arktis Silver metallic
-Styling 162 18"
-Deurgrepen carosseriekleur
-Electrisch zonnescherm
-M-Stuurwiel
-Sportonderstel
-Individual getinte achterruiten (niet op plaatje te zien)
-Individual Blackline achterlichten (niet op plaatje te zien)
Afbeelding
Afbeelding
(op de exterieur fotos is de interieur bekleding niet zwart, wat wel zo hoort te zijn)
Afbeelding
Afbeelding


Lastige keuze. Ik vind de BMW een betere auto. Alles voelt duur, stevig, logisch, heeft meer extra's, beter te individualiseren, beter uiterlijk etc.etc.

Maarrrr de Volvo V50 heeft een cylinder extra, en dat klinkt. Deze heeft ook de Turbo motor met 220pk.. Hmm.. sounds tempting.. En uiteraard is de Volvo ook geen slechte auto!

(Dit is overigens een probleem dat nergens over gaat zolang er in de rest van de wereld mensen overlijden om niks, maar toch)

Ideeen, suggesties?

Bedankt!


PS. Let op bij de volvo configurator. 16" velgen zijn even groot als de hier geconfigureerde 18" velgen, en de auto's zijn 'standaard' verlaagd. Zeer slecht en misleidend van Volvo.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

En die vraag stel je hier?

De V50 natuurlijk! Inderdaad vanwege het geluid en de prestaties van de T5, maar ook vanwege de gebruiksmogelijkheden van de V50, die veel groter zijn dan een 320 sedan. Waarom dan geen 320 Touring?
Is die 320 niet sowieso duurder?

Tips: Neem op je V50 die dakrails! En als het budget het toelaat zou het Premium Sound System ook een aanrader zijn!

Succes met de keuze en je (luxe-)probleem.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20773
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Oops, nu stel je een gewetensvraag.

Wat voor soort rijder ben je. Sportief of maakt dat niet uit.

Ben je sportief dan kiezen voor de Beamer. Serieus waar. Want met achterwielaandrijving kan dat gewoon beter.
Heb je andere prioriteiten. Dan is de V50 gewoon meer auto.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ja, voor sportief moet je bij bmw zijn maar gebruiksgemak is bij de v50 hoger. Vreemde keuze trouwens een v50 of een 3serie sedan. suc6
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
DJF3
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.08.2006 - 22:13

De BMW is inderdaad een paar duizend euro duurder maar ik kan deze toch kiezen omdat het leasebedrag gelijk is. Ik realiseer me dat ik deze vraag op het volvo forum stel, maar misschien komen juist daar de insteressante voors en tegens.

V50: 220pk, 5 cylinder
BMW: 150pk, 4 cylinder

Waarom deze 2? Ik ben een BMW-fan, maar ook een zeer sterke meer-cylinders-en-meer-PKs-fan.. :P
Audi A4, 1.8T, S-Line, Pro-Line
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20773
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nogmaals geen gemakkelijke keuze.

Maar nu ik jou zo hoor denk ik dat je niet een echt sportieve rijder (bochten, stuurmanswerk etc.) bent.
Dan is gezien het geluid, de meer PK's en de grotere praktische bruikbaarheid de V50 de juiste keuze.

De Beamer is absoluut de king of de road wat betreft dynamisch weggedraag. En dat merk je ook aan het werk dat je moet leveren.

Toen ik 20 jaar geleden nog moest leren rijden heb ik dat in een BMW 320I 6 cylinder gedaan. (Die hoekige) De achterwielaandrijving was fantastisch en wat een schwung. Maar gewoon snelheid op de autoweg is de V40 die ik nu heb ook gewoon goed. En een V50 nog een graadje beter.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ik zou ook voor de v50 gaan. Is echt een stuk praktischer zo'n station. En je hebt een flink stuk meer vermogen aan boord. Laten we het dan nog maar niet over de 5-cylinder roffel hebben.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

V50, veel praktischer dan de BMW en niet zo'n imago...
Moet je echt de T5 nemen?
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

DJF3 schreef:
V50: 220pk, 5 cylinder
BMW: 150pk, 4 cylinder

:P
Wat moet er nog meer gezegd worden.
Een half jaar geleden stond ik voor dezelfde keus. Had hier voor bmw 320, dus wel nog met die zescylinder. De huidige 320 heeft dat niet en viel dus erg tegen.
Dus verder gezocht en testrit gemaakt in de V50 (en dan niet eens de T5, maar de 2.4 i met 170 PK) Niet lang hoeven na te denken. En ook nu na een half jaar en 16000 km nog steeds geen spijt. Rij er elka dag in met veel plezier. Bovendien kom je terecht bij een wel erg leuke Volvo familie.
Succes en wijsheid gewenst met het maken van deze belangrijke stap in je leven.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
newfh
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46

BMW 320i Executive 40.550 euro / 4 cilinder / 150 pk /200 Nm
Volvo V50 T5 momentum 39.910 euro / 5 cilinder / 220 pk / 320 Nm

Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze toch :?
Maar ja, een personenauto aanschaffen doe je met emotie..........
En die achterkant doet mij denken aan een Mitsubishi Carisma...
Hoe mooi die techniek bij BMW ook is, IK denk dat je met een V50 T5 meer waar voor je geld krijgt, dus :lol:
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40998
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

DJF3 schreef:De BMW is inderdaad een paar duizend euro duurder maar ik kan deze toch kiezen omdat het leasebedrag gelijk is.
Je leasebedrag mag dan wel gelijk zijn. De belasting kijkt naar de aanschafwaarde. En daar mag je elk jaar fijn die bijtelling over betalen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Gmid
3rd Gear member
Berichten: 347
Lid geworden op: 23.05.2006 - 19:11
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

En als de BMW duurder is, maar de Volvo heeft fors veel PK's extra.. dan lijkt me de keuze snel gemaakt. Ik denk dat ze eerlijk gezegd qua luxe en qua kwaliteit niet veel voor elkaar onderdoen.
Afbeelding

'Als ik boodschappen ga doen, ga ik met de auto, omdat ik niet van die vieze uitlaatgassen wil inademen' - Theo Maassen

Redactie Roffel Volvo 850 Club Nederland
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

En? Wat zeiden ze op het BMW forum?
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Ik zeg het hier wel:
De BMW..
De V50 kan daar echt niet aan tippen.

vanaf de V70, en een paar S60's is Volvo echt goed, daaronder:
You wouldn't stand a chance..

Als rijdersauto stelt de V50 T5 echt teleur.
Zelfs een Subaru maakt er gehakt van.
afwerking is soms zelfs "flimsy". kijk maar in de ventialtie openingen van het dashbord naar de deur.
Mcht ik de keuze ooit krijgen:

V70 D5


maar dat is iets heel anders....
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
gnd
3rd Gear member
Berichten: 346
Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
Locatie: Vijfherenlanden

NOS schreef:V50, veel praktischer dan de BMW en niet zo'n imago...
Het valt mij op, dat zodra ik in een BMW rij, men er mij zelden tussen laat bij bepaalde verkeersomstandigheden. Had ik met de Volvo zelden last van.

Het lijkt net of andere weggebruikers de Volvo rijders als vriendelijke mensen inschatten. 8)
Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ik heb met mijn v70 ook wel eens last dat ik er niet tussen gelaten wordt hoor. Meestal door oude uit elkaar vallende bakkies met mensen erin die kijken met zo'n gezicht van"jouw auto is veel groter dan die van mij dus ik laat je er niet in"

Maar goed. De volvo kiezen dus. Is veel verstandiger.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:Ik zeg het hier wel:
De BMW..
De V50 kan daar echt niet aan tippen.

vanaf de V70, en een paar S60's is Volvo echt goed, daaronder:
You wouldn't stand a chance..
Dit meen je niet serieus, toch?
Heb zelf zoals reeds geschreven een BMW gehad. Was prima auto met geweldige rij-eigenschappen, maar om nu te zeggen dat een "gewone" 320 (dus géén zescylinder) veruit beter is dan de V50 T5 vind ik toch een erg boute bewering.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

zweuds schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:Ik zeg het hier wel:
De BMW..
De V50 kan daar echt niet aan tippen.

vanaf de V70, en een paar S60's is Volvo echt goed, daaronder:
You wouldn't stand a chance..
Dit meen je niet serieus, toch?
Heb zelf zoals reeds geschreven een BMW gehad. Was prima auto met geweldige rij-eigenschappen, maar om nu te zeggen dat een "gewone" 320 (dus géén zescylinder) veruit beter is dan de V50 T5 vind ik toch een erg boute bewering.
Vooral op dit forum. :)
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
buddo
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
Locatie: Eelde

Bijzondere vergelijking: een sedan of een station. Maar welke vind je eigenlijk mooier?

Heb zelf alleen al voor het uiterlijk een voorkeur voor de Volvo.

Zoals al eerder gezegd; de beamer rijdt wat sportiever en strakker. Maar de Volvo heeft meer ruimte en mooier uiterlijk (strakker) en is meer all-round qua gedrag. Daarnaast hebben beide merken een bepaald imago, waar je zelf je voorkeur voor uit moet spreken.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

BMW's rijden echt geweldig, beter dan Volvo. De rijeigenschappen zijn gewoon beter uitgebalanceerd. Ik vind het imago van BMW echter volledig fout, en dat is alleen al een reden dat je mij er niet in zult zien.

Een V50 T5 is helemaal niet zo'n rijdersauto, en de prestaties vallen behoorlijk tegen. Het is geen T5 zoals in de S60, maar gebaseerd op de 2.5T (de low-pressure variant). Bovendien is de roffel van de vijfpitter nauwelijks hoorbaar. Het zou me niets verbazen als de 3 serie net zo vlot aanvoelt als de T5. Houd me wel ten goede: ik heb niet in de 320 gereden, wel in de T5.

Ik zou gewoon met beiden een ritje gaan maken en dat de doorslag laten geven.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”