Onlangs had ik een hele rare melding op het display van de BC:
''TREHAAK IN GEBRUIK''. En néé ik ben de ''K'' niet vergeten. Het vreemde aan het verhaal is, dat de (afneembare) trekhaak in de kofferbak lag. Het geheel ging ook gepaard met het ''geping'' van de autogordel bij het uitschakelen van het contact met de sleutel nog in het contact (lijkt volgens mij op Amerikaanse software variant) en (misschien toeval) in het weer naar beneden gaan van het raam aan bijrijderszijde, bij automatisch sluiten. Ik heb hem uitgelezen en er waren geen foumeldingen. Het automatisch sluiten heb ik opnieuw gecalibreerd en sindsdien geen problemen meer gehad. Niet met de ramen en ook geen meldingen of ''geping''.
Zouden er problemen op komst zijn of was er gewoon een bitje verdwaald?
Rare melding op de BC
- Huskvarna
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
- Locatie: harderwijk
Bij mij krijg ik de melding als ik de 12 volts aansluiting in de kofferbak gebruik.
Haal ik de gebruiker uit de aansluiting dan is de melding weer weg.
Geen idee waarom het zo is, maar ik maak me er niet druk om.
Haal ik de gebruiker uit de aansluiting dan is de melding weer weg.
Geen idee waarom het zo is, maar ik maak me er niet druk om.
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
- Locatie: Haarlem
Het lijkt mij dat de voeding van je 12 V in de kofferbak afgetapt is van de constante stroomdraad naar het stopcontact van de trekhaak. Er wordt door de BC stroomafname geconstateerd, dus volgt de melding dat de trekhaak in gebruik is.Huskvarna schreef:Bij mij krijg ik de melding als ik de 12 volts aansluiting in de kofferbak gebruik.
Haal ik de gebruiker uit de aansluiting dan is de melding weer weg.
Geen idee waarom het zo is, maar ik maak me er niet druk om.
XC60 Polar+
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Was bij ons vroeger ook een keer in beeld gekomen, idd koelbox achterin.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
Kijk, dat is dus de oorzaak. Ook ik had de koelbox achterin. Ging dit bij jullie ook gepaard met het ''ping'' geluid van de gordel of heeft dit weer een andere oorzaak?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41096
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Is eigenlijk wel handig. Dan kun je niet vergeten dat er een extra stroomverbruiker is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70