Upgrades V70N

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

Quota schreef:Ik heb nog geen forumlid gezien die op een correcte wijze aftermarket Xenon aan de gang heeft gekregen in zijn auto. Zelfs behoorlijk technisch onderlegde mensen hebben de handdoek al in de ring gegooid.
50 watt setje uit china (ebay), voor een 10tje of 3, werkt perfect, geen storingen
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

upgrades
middenconsole s60
schermpjes in de hoofdsteunen
mediaplayer met draadoze koptelefoons in de middenconsole
andere tweeters
koplampen mj 2004
dakspoilert
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

oja, navigatie vdo pc5200 met origineel 16:9 scherm
stootstrippen in kleur van de auto
dakdragers zilver, die waren nl grijs uitgeslagen
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

middenconsole s60
hoe ziet die eruit??
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

zoals in een S60?
Volvo for life
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9315
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Veel mooier natuurlijk :D
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Quota schreef:hmmm en ik was juist blij met de upgrade van diezelfde Bridgestone Turanza banden naar de Michelin Premacy HP3, zijn stiller en hebben meer grip, nu ook nog hopen dat ze langer meegaan (bridgestones waren na 25K helemaal op).
Hoe rij jij ? Ik heb toen ik mijn V70 kocht de Hankooks vervangen door Bridgestone Turanza's. Ik ben inmiddels 73.000km verder en ze zijn nog lang niet op.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

MN-NL schreef:En jij denkt dat 1 miljard chinezen allemaal dezelfde werkwijze hanteren?

;-)
Ja. Allemaal. Het spul wordt pas duur als het in Europa aan komt. Dan komt er een fancy doos omheen.

Ik rij al 3 jaar met een setje van ebay.de, destijds 30eu voor betaald. Plug and Play was het, alleen een gaatje in de shunt geboord.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21203
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

piotrV70 schreef:
Quota schreef:hmmm en ik was juist blij met de upgrade van diezelfde Bridgestone Turanza banden naar de Michelin Premacy HP3, zijn stiller en hebben meer grip, nu ook nog hopen dat ze langer meegaan (bridgestones waren na 25K helemaal op).
Hoe rij jij ? Ik heb toen ik mijn V70 kocht de Hankooks vervangen door Bridgestone Turanza's. Ik ben inmiddels 73.000km verder en ze zijn nog lang niet op.
Ik denk dat het heeft te maken met de rechtervoet en het vermogen van de auto....
Ik heb dezelfde band en zie nu ook een behoorlijk verlies van profiel.
Het blok is een D5 185pk met GT die bij gas los geen remmend vermogen geeft, zowel op trekken ald af remmen gebeurt op de vooras.
Ik ben al een paar weken met de tuin bezig en heb daardoor zware aanhangers aan de trekhaak gehad, niet bevordelijk voor het profiel :wink:
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Of je nu remt met de remmen of op de motor, via hoofdzakelijk de voorbanden bouw je die energie af. Dus qua bandenslijtage betwijfel ik of daar een groot verschil ontstaat.

Met mijn D5 185pk handbak zie ik ook aanzienlijke bandenslijtage juist op de vooras. Een setje nieuwe PZero's van Pirelli haalt met pijn en moeite de 30 tkm, met hoofdzakelijk snelweg kms. En ik rij toch best beschaafd, op mijn vorige auto haalde ik met gemak de 80 tkm op een setje michelin. Ook van de winterbanden (16" Dunlop) heb ik de indruk dat ze veel minder hard slijten.

Het zal wel de combi van auto met meer prestaties en de Pirelli's zijn, iig ligt er nu Conti op de vooras. Eens zien hoe die houden, ik vind dat 50 tkm toch wel het minimum is...

Marc
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21203
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

MN-NL schreef:Of je nu remt met de remmen of op de motor, via hoofdzakelijk de voorbanden bouw je die energie af. Dus qua bandenslijtage betwijfel ik of daar een groot verschil ontstaat.

Met mijn D5 185pk handbak zie ik ook aanzienlijke bandenslijtage juist op de vooras. Een setje nieuwe PZero's van Pirelli haalt met pijn en moeite de 30 tkm, met hoofdzakelijk snelweg kms. En ik rij toch best beschaafd, op mijn vorige auto haalde ik met gemak de 80 tkm op een setje michelin. Ook van de winterbanden (16" Dunlop) heb ik de indruk dat ze veel minder hard slijten.

Het zal wel de combi van auto met meer prestaties en de Pirelli's zijn, iig ligt er nu Conti op de vooras. Eens zien hoe die houden, ik vind dat 50 tkm toch wel het minimum is...

Marc
De mate van afremmen lijkt mij weldegelijk van invloed op het slijtage patroon.
Wanneer ik bij gas los het remmend vermogen van de motor heb hoef ik niet veel bij te remmen met de voetrem, nu rem ik altijd met de voetrem op een aantal meters voor bijv een rotonde.
Ook de intensiteit van het remmen heeft mi invloed op de slijtage.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Het gaat er toch niet om wat het wiel afremt, de motor of de rem, maar alleen dat het wiel geremd wordt en daarmee de auto. In beide gevallen is het uiteindelijk de band die voor de grip zorgt die nodig is om langzamer te gaan rijden.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

diesel01 schreef:
MN-NL schreef:Of je nu remt met de remmen of op de motor, via hoofdzakelijk de voorbanden bouw je die energie af. Dus qua bandenslijtage betwijfel ik of daar een groot verschil ontstaat.

Met mijn D5 185pk handbak zie ik ook aanzienlijke bandenslijtage juist op de vooras. Een setje nieuwe PZero's van Pirelli haalt met pijn en moeite de 30 tkm, met hoofdzakelijk snelweg kms. En ik rij toch best beschaafd, op mijn vorige auto haalde ik met gemak de 80 tkm op een setje michelin. Ook van de winterbanden (16" Dunlop) heb ik de indruk dat ze veel minder hard slijten.

Het zal wel de combi van auto met meer prestaties en de Pirelli's zijn, iig ligt er nu Conti op de vooras. Eens zien hoe die houden, ik vind dat 50 tkm toch wel het minimum is...

Marc

De mate van afremmen lijkt mij weldegelijk van invloed op het slijtage patroon.
Wanneer ik bij gas los het remmend vermogen van de motor heb hoef ik niet veel bij te remmen met de voetrem, nu rem ik altijd met de voetrem op een aantal meters voor bijv een rotonde.
Ook de intensiteit van het remmen heeft mi invloed op de slijtage.
Met de voetrem pak je achter ook mee, zou je meer op de motor remmen zou alle remmende vermogen alleen op de voorbanden komen :wink:
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Met de voetrem erbij kan je sneller afremmen, echter de hoeveelheid energie die je af moet voeren om van zeg 75 kmh naar 0 af te remmen blijft dezelfde (in theorie), of je nu hard of zacht remt.

In de praktijk kan je wel 100 zaken benoemen die het ideale plaatje beinvloeden....

(luchtweerstand, materiaal wegdek, luchtvochtigheid, buitentemperatuur, windsnelheid, windrichting, of de remblokken al heet waren of niet, welke remvloeistof, etc. etc.).

En ja, hard of zacht remmen hoort ook in dat rijtje :-).

Marc
Gebruikersavatar
vincent65
3rd Gear member
Berichten: 461
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28

Wat een geleuter allemaal...
Van ruig rijden slijten je banden harder.
Klaar.
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Nadat ik de D-stijl speakers een tijd afgesloten heb gehad miste ik toch wel wat hoge tonen en detaillering in het geluidsbeeld, vooral achterin. Ik heb ze toen weer aangesloten maar vond het op de achterbank nog steeds veel en veel te schel.
Ik heb daarop een "modificatie" bedacht die n.m.m. goed werkt.
Het klankbeeld is nu ruimtelijk, de hoge tonen zijn aanwezig, maar niet schel (eigenlijk precies zoals ik het mooi vind) en de detaillering is ook meer in balans dan zonder de D-stijlers aan te sluiten.

Wat ik heb gedaan is het rooster van de D-stijlspeakers dichtgeplakt met duct tape. Hoge (en midden) tonen zijn weliswaar gevoelig voor richting, dus afplakken resulteert normaliter in een vlak en gedempt klankbeeld, maar aangezien deze tweeters "iets" te enthousiast hun werk doen, kan het totale klankbeeld dit n.m.m. prima hebben! Ik heb daarbij de treble instelling op de radio wèl iets bijgeplust. Die staat nu ongeveer zo tussen "10 en 15 over 12".

Ik vind de hoge tonen nu precies goed op de achterbank en ze klinken qua aanwezigheid nu hetzelfde als op de voorstoelen. Al blijft ook geluid natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak....
Mijn voorkeur heeft i.i.g. altijd een zo natuurgetrouw mogelijke geluidsreproductie, zonder teveel verkleuring. Nu is dit in een auto wat ingewikkelder, zeker onder het rijden met alle bijgeluiden ed., maar met de HU-803 op 3-CH, bass op "5 over 12", de treble tussen "10 en 15 over 12" en bovengenoemde D-stijl"modificatie" vind ik het geluid voor in de auto nu alleszins goed!

Wellicht voor een ieder die de D-stijlers ook te schel vind en ze tòch wil gebruiken ook het proberen waard. Kost geen drol en is in 2 minuten uitgevoerd!

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Ik heb na aankoop meteen de volvo halogeenpitjes eruit gegooit en er osram lampjes ingezet. Scheelde een heel stuk.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9315
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Edwin schreef:Hel verhaal over geluid van de D-stijl...
Je weet dat je de hoge tonen achter apart kan regelen? Je moet er even mee prutsen voor en achter om het geluid redelijk goed te krijgen, maar het kan wel.

HU-803: Radio uit doen, rechter draaiknop indrukken en ingedrukt houden, dan de radio aan doen, dan krijg je na 5 seconden een EQ menu.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
hansk
3rd Gear member
Berichten: 407
Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:31

kon niet zoveel meer aan doen : lederen vierspaaks stuur vervangen door houten driespaaks , R imitatie velgen 17 inch voor de zomerbanden,
European tuning grill gemonteerd , alu deurpinnen compleet vervangen , grote letters Volvo op achterklep
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Mooie auto. Nette grille. Achterspoiler erop.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”