veel vervangen maar nog niet opgelost

ovlov058
4th Gear member

Of zoals AlexV70, aangeeft hierboven.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Bertram
2nd Gear member

Dit geloof je toch niet?
Ik bel vandaag om 12 uur voor een update, ze waren er nog steeds niet aan begonnen! Terwijl ik een afspraak had gemaakt (op 24 mei) voor maandag 4 juni 13.00uur, en de auto staat daar al sinds 29 mei.
Op hun verzoek bel ik vervolgens om 1700uur weer terug, en zeggen ze ijskoud dat ze er nog niet aan hebben kunnen werken. Te druk, 'maar we zullen dat wel effe tussendoor doen', terwijl het al opgelost had kunnen zijn. Het is nu al woensdag. Hopelijk is hij donderdag klaar.
Ik ben het ondertussen wel erg beu aan het geraken. :evil:
Om de garage niet verder aftebreken, wil ik de naam nog niet bekend maken, want ik moet ook de rekening nog krijgen. :P
Totdusver ben ik niet echt happy...
mvgr
Oceanracer
Geartronic member

En dit is bij een officiële Volvodealer?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Bertram
2nd Gear member

Ja, dat klopt. Tot nu toe had ik nog geen klagen, maar deze keer heb ik het gevoel dat ze met mijn klo.. spelen.
Dus de auto staat daar sinds 29 mei. Ze zeiden dat ze dat tussendoor gingen oplossen. Diagnose/uitlezen, nakijken, etc.
Dinsdag hadden ze dan de diagnose van injector gedaan, afwijking geconstateerd.

Na bijna iedere dag te hebben gebeld voor een update, ben ik het nu wel beu.
De secretaresse ook denk ik, zeker aan haar intonatie van haar stem te horen. Ondertussen heb ik het gevoel dat ze mijn vrouw is geworden, de vriendelijkheid is verdwenen!! :-)
Morgen gaan zij bellen als hij klaar is....
C70 My08 D5 226PK Flint Gray Full Option Geartronic Bi-Xenon Wood-look RTI Dynaudio Premium sound 17' Sadira
Previous: 740gl, 850sedan, 850estate, S40 , S60 , S80
Gast

Bertram schreef: De secretaresse ook denk ik, zeker aan haar intonatie van haar stem te horen. Ondertussen heb ik het gevoel dat ze mijn vrouw is geworden, de vriendelijkheid is verdwenen!! :-)
Als ik mij niet meer welkom voel, blijf ik weg. Maar zou het nog wel even verwoorden naar de eigenaar.
Oceanracer
Geartronic member

Ik vind het geen doen en ze zouden zich dan ook moeten schamen voor deze gang van zaken! Die telefoniste kan er ook niks aan doen dat ze in de werkplaats hun werk niet goed doen, maar dat hoeft ze dan nog niet op jou af te reageren. Ze hebben gewoon hun afspraken na te komen!
Bertram
2nd Gear member

Zoals je al begrijpt ben ik een beetje teleurgesteld.
Als ik echt mijn gal ga spuwen dan denk ik niet dat dat nog goed gaat komen, dus ik zal mezelf moeten beheersen.
Ik ga kijken of ik ergens anders niet een betere kan vinden.
Hopelijk bellen ze vandaag dat hij klaar is, ik zit al vol spanning te wachten...
C70 My08 D5 226PK Flint Gray Full Option Geartronic Bi-Xenon Wood-look RTI Dynaudio Premium sound 17' Sadira
dutchlimits
5th Gear member

Volgende x een andere garage zoeken dus. Weet je hoe ik het altijd doe? Ik maak een afspraak (heden bij een Opel dealer) en ik blijf er gewoon bij tot ze klaar zijn. Mag ook van hun, dus geloof me maar dat ze er dan wel aan werken!
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Bertram
2nd Gear member

Das de reden waarom ik daar naartoe ging, ik sta er gewoon zoveel mogelijk naast als ze er aan werken. Alleen ligt dat aan de monteur, sommige worden dan zenuwachtig zeker?
Ik ben nog aan het wachten op het verlossende telefoontje....
Let maar op, dadelijk hebben ze nog wat extra problemen gevonden, ik voel het aan mijn water... net als ik er niet bij ben.
Bertram
2nd Gear member

Net telefoon gehad, hij is klaar!!! Yeahhhh!
Blijkbaar was het de injector, en start hij weer als vanouds!
Morgenochtend ga ik hem ophalen. Dan kan ik hem de komende weken testen voordat ik op vakantie vertrek naar Kroatie. Stel je voor, stilvallen in een tunnel. Dat lijkt mij onverantwoord.
@Oceanracer, super bedankt voor de begeleiding en jouw expertise.
Ik laat morgen nog iets weten over de verdere afloop.
Ook de andere bedankt voor het meedenken.
Later....
Oceanracer
Geartronic member

Graag gedaan, Bertram! Vanaf morgen dus weer ouderwets genieten...
Bertram
2nd Gear member

Onvoorstelbaar, ik ga de auto oppikken, en starten doet hij weer beter.
Ik betaal en vertrek naar huis. OP DE RING van Antwerpen stond ik weer stil.
Hij begon in te houden kreeg geen diesel meer, en viel uit. Met MM-melding. Ik langs de kant, en probeer weer te starten, gelukkig deed hij het. Ik bel de garage weer op om het te melden.
Toen zei hij dat ik eerst moest gaan tanken, misschien iets met de overheveling in de tank, terwijl ik nog 280km kon rijden volgens de computer. Ik dus tanken en naar huis gereden. Gelukkig gehaald!
Helaas konden ze vandaag niet meer helpen, as. dinsdag pas om 13.00uur, dat kon. Onvoorstelbaar he? Ik geloof nu dat de verwisselde brandstofopvoetpomp niet deugd, daarom moeten ze de originele er maar weer terug inzetten. Want zulke problemen deden zich niet voor met de oude.
Nu heb ik een paar dagen om hem te testen, zou het dan echt aan die toevoerpomp liggen? Dan kan ik rijden totdat hij nog maar een bereik heeft van 300 km, en dan moet ik weer tanken.
Als die toevoerpomp geen verschil brengt, dan ga ik echt gek worden.
Nu heb ik de auto weer terug, maar echt genieten heb ik nog niet kunnen doen.
MarioC70
6th Gear member

Is dat een officiele dealer of ?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Bertram
2nd Gear member

Ja, in het noord/westen van Antwerpen, heel bekend. Sommige weten het al wel denk ik.

Geen Scancar of Postiaux, daar mag ik niet meekijken, en dan vertrouw ik het helemaal niet meer, dan kunnen ze je vanalles wijsmaken. :oops: Misschien ben ik dan een te wantrouwende klant, maar ik laat me niet tillen zoals de andere goedgelovige(lees:financieel sterke) klanten. :lol:

Volgens mij is deze (ruil)dieselopvoerpomp niet 100%, misschien maakt hij wel vals contact ofzoiets, waardoor hij niet constant druk erop heeft.
Dinsdag gaat de oude er weer in.
Nu heb ik een paar kleine ritjes gedaan, en starten, en dat is goed gegaan. Dan zal ik maar om de 800km gaan tanken zeker? :(
mvgr
diesel01
Geartronic member

Met name door het middelste stukje van je verhaal zou ik op zoek gaan naar een andere garage.
Vertrouwen moet er zijn en als je dat als klant niet hebt doet deze garage het in jouw ogen nooit goed.
Dergelijke auto's vragen onderhoud en dat kost geld als ik dat op mijzelf mag betrekken...de auto zou bij mij weggaan als ik niet meer zou kunnen instaan voor het onderhoud.
Dit alles geheel offtopic en totaal niet constructief voor het oplossen van het probleem.
Bertram
2nd Gear member

Dat zo'n auto geld kost dat begrijp ik, en dat heb ik er wel voor over. Maar als er bij mijn eerste bezoek (a 500€) tenminste een goede diagnoe was gesteld, dan had ik met 450€ klaar geweest, nu heeft heel dat grapje meer dan 1200€ gekost. Dat bedoel ik dus, gelduitgeven geen probleem, maar niet aan randzaken terwijl het echte probleem niet wordt opgelost. Twee keer hebben ze mij met het probleem naar huis gestuurd. Dat Oceanracer al op afstand weet wat er aan de hand is, dan mag die monteur het toch ook wel kunnen uitvissen , en dat met de auto voor zijn neus!. SCHANDALIG!!
Misschien heeft Oceanracer wel een voorspellende gave, of hij is tenminste een vakman.( ken zijn beroep niet hoor, en misschien is hij geen monteur, dan is het nog kwalijker voor de garage)
Voor het verschil( 1200-450)= 750€ kan ik een heleboel keer van uiteten als ik op vakantie ben. Of ben ik nou gierig...?
Oh ja, gelukkig kan ik nog op vakantie...
Oceanracer
Geartronic member

Nee hoor, ik ben geen monteur en ik heb ook geen glazen bol. Maar de genoemde symptomen duiden veelal op een lekke injector, wat door een vakbekwame monteur snel is vast te stellen.

Zelf heb ik ook problemen met het hevelen in de brandstoftank, maar bij mij staat de BC dan rond de 150 km. Ik heb echter een benzine, dus dat verklaart wellicht dat verschil en komt de hoeveelheid brandstof op dat moment wel met elkaar overeen.

Er is echter nog een groot verschil: Ik kan de tank juist helemaal leegrijden tot --- op de BC. Maar als ik de motor heb afgezet met bv nog 100 km te gaan, dan start hij daarna niet. Vervangen van de pomp vind ik zelf te ver gaan, dus ik zorg voor voldoende brandstof in de tank en altijd een reservetankje in de buurt.

Maar goed, je bent er maar lekker mee zeg... Ik denk zelf dat het eerder aan de slang in de tank zelf ligt dan aan de opvoerpomp. Deze wordt na verloop van jaren wat week en minder rond, waardoor hij snel kan knikken. Wellicht is die slang vervormd door het vervangen van die pomp.
Bertram
2nd Gear member

Vandaag weer kunnen genieten van de Volvo, en door die nieuwe injector lijkt het wel een raket, fabelachtig!
Dat probleem met die overheveling is nieuw en heb ik nooit gehad, dus kan de oude er beter weer terug in. Daar is nooit iets verkeerd aan geweest, en dan is dat hevelprobleem ook weer verholpen, hoop ik.
Morgen weer een stukje rijden...... fijn he, zo"n Volvo.
mvgr
Oceanracer
Geartronic member

Nou nog op zoek naar een ander onderhoudsadres...
Bertram
2nd Gear member

Vandaag de oude brandstofpomp weer laten installeren. De garage zei: we zullen dat effe doen, en de afpraak met de meesterknecht was, geen kosten!!!!!
Nu zit hij erin, en moest ik toch nog een factuur van 91€ betalen.
Ik wilde de naam niet bekend maken maar nu heb ik geen medelijden meer. Misschien later nog.
Moet je daar toevallig zijn, dan kan je maar beter doorrijden en een andere garage zoeken. Da ga ik nu ook doen in de toekomst.
Plaats reactie

Terug naar “S80”