Maar de D3 AWD heeft er weer 2 als het goed is?dbosker schreef:Een D5 heeft 2 turbo's (grote en kleine) een D3 heeft 1 turbo - net even de e-brochure van de XC60 erop nageslagen.BlackcurrantV70 schreef:Kan ik alleen maar beamen, alhoewel een D3AWD niet veel onderdoet voor de D5 hoor.
Ik heb bij Volvo Brand Experience centre in Goteborg met een XC70 D5 gereden en dat lag erg dicht in de buurt qua prestaties met mijn XC60 D3 AWD, beiden hebben dubbele turbo's
S60 DRIVe Flamenco Red - verkocht!
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
In België is de D3 AWD dezelfde motor als de D5, maar dan softwarematig genepen (motorcode D5224T16)
Binnekort veranderen de motornamen trouwens, geen idee hoe het in NL gaat zijn, maar voor de Belgische markt zal het zo worden:
- DRIVe vervalt (FWD, was eerst een 175pk 2.4D met enkele turbo, later een 2.0D 5 cilinder met 163pk)
- D3 wordt een 2 liter met 136pk, enkel leverbaar FWD
- D4 FWD wordt dezelfde 2 liter met 163pk
- D4 AWD wordt de 2.4D biturbo, geknepen op 163pk
- D5 AWD blijft de 2.4D biturbo, 215pk
Binnekort veranderen de motornamen trouwens, geen idee hoe het in NL gaat zijn, maar voor de Belgische markt zal het zo worden:
- DRIVe vervalt (FWD, was eerst een 175pk 2.4D met enkele turbo, later een 2.0D 5 cilinder met 163pk)
- D3 wordt een 2 liter met 136pk, enkel leverbaar FWD
- D4 FWD wordt dezelfde 2 liter met 163pk
- D4 AWD wordt de 2.4D biturbo, geknepen op 163pk
- D5 AWD blijft de 2.4D biturbo, 215pk
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Zojuist de laatste brochure van de XC60 op de site van Volvo bekeken - D3 single turbo.rsnhakan schreef:Maar de D3 AWD heeft er weer 2 als het goed is?dbosker schreef:Een D5 heeft 2 turbo's (grote en kleine) een D3 heeft 1 turbo - net even de e-brochure van de XC60 erop nageslagen.BlackcurrantV70 schreef:Kan ik alleen maar beamen, alhoewel een D3AWD niet veel onderdoet voor de D5 hoor.
Ik heb bij Volvo Brand Experience centre in Goteborg met een XC70 D5 gereden en dat lag erg dicht in de buurt qua prestaties met mijn XC60 D3 AWD, beiden hebben dubbele turbo's
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Naam van de D3 motor veranderd in D4. De D4 AWD (dus tot MY12 D3 AWD) heeft 2 turbo's
Is dus een geknepen D5 AWD.
Zie ook bericht van ppFreddy:
Binnekort veranderen de motornamen trouwens, geen idee hoe het in NL gaat zijn, maar voor de Belgische markt zal het zo worden:
- DRIVe vervalt (FWD, was eerst een 175pk 2.4D met enkele turbo, later een 2.0D 5 cilinder met 163pk)
- D3 wordt een 2 liter met 136pk, enkel leverbaar FWD
- D4 FWD wordt dezelfde 2 liter met 163p (tot MY12 D3 AWD)
- D4 AWD wordt de 2.4D biturbo, geknepen op 163pk
- D5 AWD blijft de 2.4D biturbo, 215pk

Zie ook bericht van ppFreddy:
Binnekort veranderen de motornamen trouwens, geen idee hoe het in NL gaat zijn, maar voor de Belgische markt zal het zo worden:
- DRIVe vervalt (FWD, was eerst een 175pk 2.4D met enkele turbo, later een 2.0D 5 cilinder met 163pk)
- D3 wordt een 2 liter met 136pk, enkel leverbaar FWD
- D4 FWD wordt dezelfde 2 liter met 163p (tot MY12 D3 AWD)
- D4 AWD wordt de 2.4D biturbo, geknepen op 163pk
- D5 AWD blijft de 2.4D biturbo, 215pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21
kom nu van een D5 naar de D3, wel met GT.
De echt sportieve chauffeur die graag in (on)nodige toeren wil gaan is beter gediend met de D5.
D3 levert zijn 163 pk reeds bij 3000 t/min. veel hoger doorgaan heeft dus geen zin lijkt me.
Gt is wel degelijk afgestemd om de het koppel volledig te benutten.
Vraag is : wat wil je? Rijcomfort in het drukke verkeer of een sportieve rijmachine waarvan je het potentieel toch niet echt kan benutten...
Gelukkig biedt volvo nog de keuze, zij het met een forse meerprijs voor de D5, althans in Belgie toch.
De echt sportieve chauffeur die graag in (on)nodige toeren wil gaan is beter gediend met de D5.
D3 levert zijn 163 pk reeds bij 3000 t/min. veel hoger doorgaan heeft dus geen zin lijkt me.
Gt is wel degelijk afgestemd om de het koppel volledig te benutten.
Vraag is : wat wil je? Rijcomfort in het drukke verkeer of een sportieve rijmachine waarvan je het potentieel toch niet echt kan benutten...
Gelukkig biedt volvo nog de keuze, zij het met een forse meerprijs voor de D5, althans in Belgie toch.
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
rsnhakan schreef:
- DRIVe vervalt (FWD, was eerst een 175pk 2.4D met enkele turbo, later een 2.0D 5 cilinder met 163pk)
- D3 wordt een 2 liter met 136pk, enkel leverbaar FWD
- D4 FWD wordt dezelfde 2 liter met 163p
- D4 AWD wordt de 2.4D biturbo, geknepen op 163pk (tot MY12 D3 AWD)
- D5 AWD blijft de 2.4D biturbo, 215pk
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Juist Discovery, ik ging hetzelfde zeggen. De 2 liter motor wordt NIET leverbaar met AWD
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Is onzin, bij geen AWD is de D5 twinturbo, en de D3/D4 niet. Deze heeft ook duidelijk een behoorlijk smalle powerband. Is dat erg? Nee, maar de D5 is wel degelijk krachtiger en op tussensprints (en die maak je vaker dan de 0-100 uit de folder en in tests..) veel meer mans.Vraag is : wat wil je? Rijcomfort in het drukke verkeer of een sportieve rijmachine waarvan je het potentieel toch niet echt kan benutten...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Bedoelde inderdaad de AWD en 2.4D versie. Sorry :p
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Het grote voordeel van de D3 versus de D3 AWD is dat de AWD de Sport stand heeft op de geartronic, en in deze stand is de auto echt vlot te rijden.
Ik kan mooi vergelijken want onze C70 heeft de 2.0 D3 motor en de XC60 heeft de 2.4 D3, beiden zijn geartronic, alleen de XC60 heeft de sport stand.
Ik kan mooi vergelijken want onze C70 heeft de 2.0 D3 motor en de XC60 heeft de 2.4 D3, beiden zijn geartronic, alleen de XC60 heeft de sport stand.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Zoals hierboven nu de discussie gevoerd wordt over D2, D3, D4 en D5, al dan niet met AWD, zie je door de bomen het bos niet meer.
De verschillende motoren zijn ook nog eens verschillend in de verschillende Volvo modellen. D4 in een V50 is niet hetzelfde als in een S60.
Voor de dealers is dit soms ook lastig uit te leggen.
De verschillende motoren zijn ook nog eens verschillend in de verschillende Volvo modellen. D4 in een V50 is niet hetzelfde als in een S60.
Voor de dealers is dit soms ook lastig uit te leggen.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Er is inderdaad best wel verschil tussen D en S! Heb ik gisteren mogen ervaren met een nieuwe V70 D5.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:

- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ach geen manieren... Hij is iets brutaler 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Nochtans is volgens Volvo de nieuwe naamgeving er gekomen om meer duidelijkheid te scheppen, maar het is inderdaad alleen maar moeilijker geworden :pdbosker schreef:Zoals hierboven nu de discussie gevoerd wordt over D2, D3, D4 en D5, al dan niet met AWD, zie je door de bomen het bos niet meer.
De verschillende motoren zijn ook nog eens verschillend in de verschillende Volvo modellen. D4 in een V50 is niet hetzelfde als in een S60.
Voor de dealers is dit soms ook lastig uit te leggen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Inderdaad. Ze zijn even het spoor bijster bij Volvo....
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Ze zijn dat niet alleen bij Volvo, de gemiddelde klant snapt er ook geen jota meer van.The Volvoboy schreef:Inderdaad. Ze zijn even het spoor bijster bij Volvo....
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Je hebt helemaal gelijk. Eerst moeten omschakelen naar D3 etc. (huh? 3 cylinder diesel?) en nu dat gegoochel met die nummers erachter en de bijbehorende motor...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km