weer kapot

lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

diesel01 schreef:
Laguna-S60 schreef:Nee, zowel de laguna als S60 niet, was het maar zo :)
Precies.
TS heeft een volle XC70 nieuw gekocht die dicht bij de 100k komt, kan mij de frustratie wel voorstellen.
En dat klopt. Ik heb zelfs 2 laguna's gehad met alle problemen. Moest toen wel zeggen dat het mij nooit 1 Euro heeft gekost, Renault nam zijn verantwoording, dit in tegenstelling tot Volvo, in elke geval probeerde men eerst het volle pont buiten de garantie te rekenen, zelfs met zaken die binnen de garantie waren gemeld en achteraf een herkomst hadden van een onderdeel wat buiten de garantie kapot ging, na elke keer met argumenten en mailverkeer wat korting te bedingen die dan meestal door de dealer werd verleend.

Nu ben ik zeker niet de rustigste chauffeur, gebruik de wagen stevig, maar ik had er toch nog wel een 100000km extra op gereden.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

Richard schreef:
lemmer schreef:
Richard schreef:Dat is wel weer een aardig lijstje inderdaad. Dan is het minder kort door de bocht. Discussie over pm mbt het rijden van een ander merk auto vind ik persoonlijk een beetje kansloos. Laat mensen in hun waarde met hun keuze Maar goed. Ik hoop voor je dat de bmw in elk geval goed bevalt en dat je daar minder pech mee zult hebben.
Wij vinden het jammer, de volvo is qua design en gebruiksgemak voor ons een heel fijne wagen. Durf zelfs te zeggen dat ik hem stoerder vind als de Beemer, alleen had ik meet kwaliteit verwacht.
Eerlijk gezegd vind ik qua uiterlijk de volvo ook stoerder. Maar de bmw is ook echt niet verkeerd hoor. Maar als je ziet wat er met de volvo was, is dat toch jammer. De auto's zijn niet gratis en dan mag je wel iets verwachten toch? Is de BMW qua ruimte nou vergelijkbaar? Toen ik mijn v70 uit 2002 had en een kameraad van me een bmw530d viel me op dat die laatste veel ruimer was. Vooral achterin.
Hij is wel ruimer achterin, maar heeft niet zo een boeing vrachtruim.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

RemcoV50 schreef:lemmer, 'maandagmorgen-auto' geweest? Ik heb voor de Volvo in een nieuwe BMW gereden, ben in drie jaar tijd bijna 20x in de garage geweest voor van alles en nog wat... was een gevalletje dikke pech. Kan bij ieder merk voorkomen, toch...
Had hiervoor een v70 met dezelfde motor en dito problemen, en toen op aanraden een ander model.
Is iets structureels met de toegeleverde componenten van de (oude) D5 motor.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

En voor welke (F11 of de E61) BMW ben je gegaan? Toen ik op het punt stond om voor onze huidige XC70 D5 uit 2006 te gaan stond de 5 serie touring ook op de shortlist. Op nr 2 om precies te zijn. Dan heb ik het over het type E61 uit 2005-2006. Uiteindelijk heb ik daar veel onderzoek naar gedaan, en kwam ik tot de conclusie dat die modelreeks ook zeker niet zonder problemen is. Veel voorkomende problemen met turbo, accu, dynamo en motormanagement, dit is in de latere MY opgelost.

Maar je hebt gelijk, de V/XC70>MY2008 komt er zeker niet ongeschonden uit, sterker nog, gewoon slecht (schrik er van!); http://www.adac.de/_mmm/pdf/Pannenstati ... _33402.pdf
Gast

pechstatistieken neem ik altijd met een hele grote korrel zout.
Is ook gewoon een kwestie van geluk (of pech) en dat overkomt je gewoon.
Als ik bijvoorbeeld naar de Toyota Aygo kijk - één en al lof en hosanna.
Net de Aygo van mijn vrouw ingeruild, binnenkort een Kia Picanto.
Ding was 3 jaar + 3 maanden oud (3 jaar garantie) toen het uitlaatspruitstuk stuk ging (gescheurd).
Geen garantie, geen coulance. Met veel bloed, zweet en tranen toch nog 20% voor de helsdeuren vandaan gesleept. Kosten: EUR 1.200,-- minus 20%. Meer dan 10% van de nieuwwaarde van de auto.
Paar maanden later waterpomp - EUR 200,--.
Mede vanwege het feit dat we door de dealer het bos zijn ingestuurd heb ik gezworen nooit meer een Toyota te nemen.
Een dealer kan dus heel veel van de pijn verzachten - als hij wil.
Ik had één van de eerste S40 2.0D. Hoop ellende mee gehad, regelmatig bij de dealer op de stoep. Op een gegeven moment was ik het zat (en zij ook). Koppen bij elkaar gestoken en de auto na 1 jaar ingeruild. Dealer heeft wat bijgedragen, Volvo NL heeft wat bijgedragen en ik heb wat bijgedragen. V50 2.0D gekocht en probleemloos mee gereden. Ieder van de partijen blij uiteindelijk + vertrouwen hersteld.
Gebruikersavatar
tvc15
3rd Gear member
Berichten: 468
Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
Locatie: Twente

Ik wil graag even een tegengeluid laten horen:
Ik heb nu mijn 3e V70D5 (2004,2008,2012). Het enige serieuze powertrain probleem dat ik in de afgelopen 8 jaar gehad heb is een EGR-klep defect in de 2008 motor. Ik ben een "pedal to the metal" rijder, rijdt veel km's in Duitsland, in de uren buiten de spits ga ik zo hard als de D5 wil. Mijn D5 ervaring (Op dit moment in totaal 320.000 km) is extreem positief. Alledrie de V70D5's 1e eigenaar en GEEN tuning.

Ik ben een enorme fan van de ultieme roffel, de huidige bi-turbo D5 (215PK) is in mijn beleving een van de beste dieselmotoren op de markt.
Gast

tvc15 schreef: Ik ben een enorme fan van de ultieme roffel, de huidige bi-turbo D5 (215PK) is in mijn beleving een van de beste dieselmotoren op de markt.
+1
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Soms heb je mazzel, en soms heb je pech. Dat kan gebeuren, ook met een auto. En gelukkig staat het "den mensch" vrij om daarin zijn of haar keuze te bepalen om welke reden dan ook. En is die reden een slechte technische ervaring, dan wil dat niet per definite betekenen dat die ervaring representatief is voor het merk en type auto waar die slechte ervaring betrekking op heeft.
Ik, bijvoorbeeld, ben extreem gelukkig met de mijne en heb tot op heden *afkloppen doet* nog geen schokkende zaken mogen ervaren, anders dan die zaken die bij een auto met die km-stand en leeftijd horen.

Ik wens Lemmer veel plezier met zijn BMW en dat de garagefacturen maar laag mogen blijven..... alhoewel ze daar bij BMW trouwens ook wel raad mee weten.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gast

Ook al heb je pech met het produkt, in dit geval een Volvo, dan noch kan de dealer/importeur er wel aan bijdragen dat je beleving van het merk an sich geen deuk oploopt.
Daar heeft men blijkbaar wel steken laten vallen, gelijk de Toyota organisatie in mijn geval.
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Lemmer: Succes met de BmW en Tot Ziens!!
XC70 D5 2009 Ocean Race
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ik wil graag even een tegengeluid laten horen:
Ik heb nu mijn 3e V70D5 (2004,2008,2012). Het enige serieuze powertrain probleem dat ik in de afgelopen 8 jaar gehad heb is een EGR-klep defect in de 2008 motor. Ik ben een "pedal to the metal" rijder, rijdt veel km's in Duitsland, in de uren buiten de spits ga ik zo hard als de D5 wil. Mijn D5 ervaring (Op dit moment in totaal 320.000 km) is extreem positief. Alledrie de V70D5's 1e eigenaar en GEEN tuning.
Vergelijkbaar verhaal hier, senior sinds '06 nu 3e XC70 D5 GT (2x185pk, nu 215pk GT) en de enige falende techniek is met zo'n kleine 400.000km (!) een ruitenwissermotor en een los contact in de klimaatregeling geweest.

Desalniettemin, en ik ben geen technicus, herken ik wel dat op punten de afwerking van bepaalde zaken te wensen overlaat. Bijvoorbeeld de tamelijk onelegante (en dan druk ik me voorzichtig uit..:)) sensor in de grille (DSL), werp daar eens een blik achter..ik heb mn twijfels over de duurzaamheid daarvan.

Thom
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

NJ8 schreef:En voor welke (F11 of de E61) BMW ben je gegaan? Toen ik op het punt stond om voor onze huidige XC70 D5 uit 2006 te gaan stond de 5 serie touring ook op de shortlist. Op nr 2 om precies te zijn. Dan heb ik het over het type E61 uit 2005-2006. Uiteindelijk heb ik daar veel onderzoek naar gedaan, en kwam ik tot de conclusie dat die modelreeks ook zeker niet zonder problemen is. Veel voorkomende problemen met turbo, accu, dynamo en motormanagement, dit is in de latere MY opgelost.

Maar je hebt gelijk, de V/XC70>MY2008 komt er zeker niet ongeschonden uit, sterker nog, gewoon slecht (schrik er van!); http://www.adac.de/_mmm/pdf/Pannenstati ... _33402.pdf
Een gloednieuwe, dus F11?
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

yes.. fraai hoor!
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

dbosker schreef:
tvc15 schreef: Ik ben een enorme fan van de ultieme roffel, de huidige bi-turbo D5 (215PK) is in mijn beleving een van de beste dieselmotoren op de markt.
+1
De beste op de markt is het zeker niet qua verbruik, performance, geluid. Kwaliteit kan ik niet beoordelen, ik hoop voor jou dat het nu beter gaat.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

@lemmer: tvc15 heeft een handgeschakelde D5, die doet het goed hoor, op de door jou genoemde criteria.. Persoonlijk vind ik een zescilinder ook fantastisch, maar die D5 sound met accelereren is ook niet verkeerd!
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

lemmer schreef:
NJ8 schreef:En voor welke (F11 of de E61) BMW ben je gegaan? Toen ik op het punt stond om voor onze huidige XC70 D5 uit 2006 te gaan stond de 5 serie touring ook op de shortlist. Op nr 2 om precies te zijn. Dan heb ik het over het type E61 uit 2005-2006. Uiteindelijk heb ik daar veel onderzoek naar gedaan, en kwam ik tot de conclusie dat die modelreeks ook zeker niet zonder problemen is. Veel voorkomende problemen met turbo, accu, dynamo en motormanagement, dit is in de latere MY opgelost.

Maar je hebt gelijk, de V/XC70>MY2008 komt er zeker niet ongeschonden uit, sterker nog, gewoon slecht (schrik er van!); http://www.adac.de/_mmm/pdf/Pannenstati ... _33402.pdf
Een gloednieuwe, dus F11?
Foto :) 8)
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Dat is niet mis hoor, het nieuwste model ziet er goed uit.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

lemmer schreef:
NJ8 schreef:kan me voorstellen dat je er van baalt, maar is je reactie niet een (klein beetje) kort door de bocht?
Lijstje;

Kapotte Four-c demper
Gescheurde slang EGR klep
2 nieuwe accus
Nieuwe Haldex
Nieuwe aandrijfas AWD systeem
Kapotte klepstoter
Nieuwe wervelklep
Nieuwe gloeistiften
Nieuwe verstuivers

Let op, hij heeft nu nog maar160000 km gelopen

Denk je kort door de bocht?
Was nog wat vergeten

Nieuwe stuurpomp
Ventilator klimaatcontrole
Nieuwe BLIS camera
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Pff, die is zeker op maandag ochtend in elkaar gezet.. Echt gevalletje pech denk ik... Niet minder vervelend overigens!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10505
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

@Lemmer;
Das mooi klootn voor je. Prachtighe auto die niet aan jouw verwachtinge voldoet. Is nooit leuk. Enniewee proficiat met je BMW. Ik denk een hele mooie brute auto. Smoelt erg goed moet ik zeggen. Heb het genot gehad om even in een 520D te mogen rijden. Erg plezierig kan ik je melden.
Proficiat en veel geluk bij met de BMW. Helaas kunnen we het 'geluk' niet bij een auto erbij kopen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”