Ik heb op een Volvo sloperij e.e.a. opgemeten en foto's gemaakt van een achteras van een V70 awd. Het lijkt me wel iets voor een hot rod die ik in de toekomst wil maken.
Het komt allemaal aardig uit qua spoorbreedte, remmen etc.
Mijn vraag is echter welke einoverbrengingen zijn er? En hoeveel koppel kan zo'n as aan? Het wordt voor mij dan een achterwielaandrijving met een 400pk Corvettemotor ( LS2 ).
Bij de P2 Volvo's wordt het koppel over 4 wielen verdeeld en ik vraag me af hoe sterk die diff's zijn.
achteras P2 platform
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Niet heel veel sterker dan noodzakelijk is, hij kan wel overweg met de aandrijfkrachten van een XC90 V8 (max 90% meen ik)
Volvo for life
-
- Starter
O.K. dat betekend dan max 90% op de achterwielen?
Qua koppel komt dat Yamahablok wel redelijk in de buurt,dus dat is dan niet gek.
Bedankt
Qua koppel komt dat Yamahablok wel redelijk in de buurt,dus dat is dan niet gek.
Bedankt
bart simpson schreef:Niet heel veel sterker dan noodzakelijk is, hij kan wel overweg met de aandrijfkrachten van een XC90 V8 (max 90% meen ik)
-
- Starter
Heeft iemand een tip waar ik de gegevens moet zoeken?
Welke kroon/pignon verhouding en hoeveel N het aankan?
Welke kroon/pignon verhouding en hoeveel N het aankan?
denpol schreef:Ik heb op een Volvo sloperij e.e.a. opgemeten en foto's gemaakt van een achteras van een V70 awd. Het lijkt me wel iets voor een hot rod die ik in de toekomst wil maken.
Het komt allemaal aardig uit qua spoorbreedte, remmen etc.
Mijn vraag is echter welke einoverbrengingen zijn er? En hoeveel koppel kan zo'n as aan? Het wordt voor mij dan een achterwielaandrijving met een 400pk Corvettemotor ( LS2 ).
Bij de P2 Volvo's wordt het koppel over 4 wielen verdeeld en ik vraag me af hoe sterk die diff's zijn.