Bij de V60 T3 die we voor een paar dagen mee hebben viel mij het volgende op:
Het start/stop systeem blijft uitstaan nadat je de knop hebt ingedrukt. Ook nadat je motor opnieuw hebt gestart.
Bovendien kun je niet zien in welke versnelling je rijdt en de schakelindicator ontbreekt tevens. De auto is van januari 2012, dus ik ga er van uit dat het een MY12 is.
Is dit wellicht softwarematig gedaan door de dealer zelf?
DRIVe (start/stop) blijvend uitzetten
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Bij onze S60 ook. Maar blijkbaar is er met deze V60 gerommeld.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Jij hebt ook een T3 met als het goed is een start/stop systeem. Als je deze uitzet (met een draaiende motor) en daarna de motor even opnieuw start, blijft die dan uit staan?lancer schreef:De T3 is dan ook geen DrivE en mist dus een aantal systemen. Het start/stop systeem is er volgens mij bijgeklust om hem in de 20% categorie te krijgen.
Daar gaat dit topic over, als je DRIVe één keer uitzet dat die altijd uit blijft staan, totdat je hem weer zelf aanzet.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Gas respons zou wat minder moeten zijn, maar daar merk ik niets van.lancer schreef:Heeft de DriveE knop op een "echte" DrivE nog meer gevolgen behalve de start/stop?
Bedankt voor je reactie!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik moet mijn hele rijden gaan aanpassen geloof ik. Zet hem namelijk nooit in zijn vrij voor een stoplicht en ik hou al helemaal nooit mijn koppeling los.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Hier heb je 1 stoplicht in de stad. En daar hoef je bijna nooit te wachten. Maar als je in een drukke stad woont, zou het systeem nog wel van pas kunnen komen.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik woon in Amsterdam
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Ik was zo gewend. In de eerste week wel een paar keer de koppeling op laten komen met de auto nog in de versnelling, maar gelukkig is de rem het laatste pedaal wat ik loslaat.
Wel nu 2 keer gehad dat ik te snel wilde, als je heel snel de koppeling induwt, vervolgens in een split second de versnelling er in legt en de koppeling op laat komen, dan kun je te snel zijn voor de auto en start hij niet. (Bewust lukt het me niet zo snel). Dan moet de koppeling weer in, versnelling terug naar neutraal, koppeling op, koppeling in, versnelling in 1 en wegrijden.
De eerste keer dat het me gebeurde stond ik enorm te hannessen, de feedback van de auto is dan niet goed genoeg om in één keer te doorzien wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren om de auto weer te starten (start/stop knop werkt niet)
Wel nu 2 keer gehad dat ik te snel wilde, als je heel snel de koppeling induwt, vervolgens in een split second de versnelling er in legt en de koppeling op laat komen, dan kun je te snel zijn voor de auto en start hij niet. (Bewust lukt het me niet zo snel). Dan moet de koppeling weer in, versnelling terug naar neutraal, koppeling op, koppeling in, versnelling in 1 en wegrijden.
De eerste keer dat het me gebeurde stond ik enorm te hannessen, de feedback van de auto is dan niet goed genoeg om in één keer te doorzien wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren om de auto weer te starten (start/stop knop werkt niet)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 22:29
ik heb een automaat (S60 T4) waar ook een DRIVe knop opzit. ik kan alleen op internet vinden dat het zuiniger rijdt.
in hde handleiding is hier niet van over terug te vinden.
kan iemand mij vertellen wat deze knop precies inhoudt?
in hde handleiding is hier niet van over terug te vinden.
kan iemand mij vertellen wat deze knop precies inhoudt?
Laatst gewijzigd door Moenna op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- V-driver
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51
WHUUUTTTTTTT?????rsnhakan schreef:Gas respons zou wat minder moeten zijn, maar daar merk ik niets van.lancer schreef:Heeft de DriveE knop op een "echte" DrivE nog meer gevolgen behalve de start/stop?

Ik wil hem ook uit, en wel meteen.....
