Steinbauer tuning D5

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Bakboord1
4th Gear member

Dat laatste verbaasd me dan ook weer wel.

Als Fasttech ook de verkoper is dan zou ik een ruil vragen voor een tuning op maat. Lijkt me altijd beter en veiliger dan een powerbox.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Bakboord1
4th Gear member

Msuidgeest schreef:Nee Jos. Er zijn internationale regels voor kleurcoderingen en die zijn verrekte handig samengesteld.

Men neme de eerste en laatste letter van een kleur en dat notere men.
Geel is GL want hoe doe je dan groen? Juist, GN. Daarom is dat zo bedacht.

Goed idee overigens met die leukoplast.
Internationaal kom ik dan op YW en GN of JE en VT.
Het lijkt me weinig internationaal om hiervoor de nederlandse taal te gebruiken..
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
crackedtooth
5th Gear member

euerw schreef::oops:
V50 R schreef:Wat schetst mijn verbazing, fasttech is dealer van het spul?
http://www.fasttech.nl/chiptuning/nieuw ... 5d9badc019
mede waarom ik dus niet bij fasttech zal langsgaan (en waarom ze bv een v70r niet meer doen... -> te moeilijk)

wannneer je de fabrikant software niet zelf kunt ontsleutelen zoals rica of bsr bv wel kunnen en doen of een auto te lastig vind (en anderen het wel kunnen)........ dan zit er een kwaliteitsverschil in de software engineers
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
sbv
6th Gear member

Binnenkort auto te koop ivm defecte motor ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
euerw
5th Gear member

Fasttech is toch forum sponsor, zou ik de kans pakken om e.e.a te verklaren, neem aan dat deze achter zijn product staat, toch?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Staat toch op de site? Er zijn ECU's die nagenoeg niet toegankelijk zijn. Blijkbaar is deze piggyback ECU daar een oplossing voor. Het is dus geen powerbox.

Voor een S60 2.4D dus eigenlijk niet nodig omdat men al lang toegang heeft tot de software en de tuning al behoorlijk uitgekristalliseerd is.
elianmars
5th Gear member

crackedtooth schreef:
euerw schreef::oops:
mede waarom ik dus niet bij fasttech zal langsgaan (en waarom ze bv een v70r niet meer doen... -> te moeilijk)

wannneer je de fabrikant software niet zelf kunt ontsleutelen zoals rica of bsr bv wel kunnen en doen of een auto te lastig vind (en anderen het wel kunnen)........ dan zit er een kwaliteitsverschil in de software engineers
Pfff...... Wat een onzin. Ik ken een geval, waar Rica geen raad meer mee wist. Fasttech heeft dat opgelost.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
elianmars
5th Gear member

En toch lijkt het me niet dat Fasttech een pakketje naar je opstuurt en je het dan maar zelf mag uitzoeken (aansluiten).
Ze zullen dit ongetwijfeld kunnen leveren (zie post van Johann), maar wel voor je aansluiten en testen.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Jodocus
1st Gear member

Hallo allemaal,

Het werkt. De aansluiting die ik zocht zit onder het gaspedaal. De trekkracht is geweldig. Voorlopig doe ik even rustig aan.
Bedankt voor de reacties.

groet Jos
V50 R
6th Gear member

Maar ben nu wel nieuwsgierig waar je hem hebt aangeschaft, via fasttech of heb je hem elders besteld?
Jodocus
1st Gear member

Hoi,

Nee ik zocht er al een tijdje naar. Een kennis reed er al mee rond. Via Ebay.de
gekocht. Wordt regelmatig aangeboden op Ebay.de. Met een goede beschrijving van de website van Steinbauer is het gelukt met de montage.
Achteraf was het simpel, maar dat is met alles.
Zal als ik er een tijdje mee gereden heb hier nog wel even aangeven wat m'n bevindingen zijn.

groet Jos
V50 R
6th Gear member

Het lijkt mij dan toch een powerbox zoals hierboven al eerder geopperd is.. Zeker als ik even op ebay kijk:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories

Wat voor een tuning staat er op dit moment op, als het zoals fasttech aangeeft het een soort van externe ECU is?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Wij hebben nog steeds vrijheid van kiezen van leverancier voor de tuning die we verkopen...

Alles ontsleuteld, alles bekeken en alles heroverwogen in februari van dit jaar.
Conclusie;
- powerbox; NO GO. (ook niet als die middels een ECU wel variable de raildruk aanpast etc., je auto bestaat uit teveel ECU's die samenwerken en samenwerking nodig hebben om tot een goed en veilig eindresultaat te kunnen aandrijven... Een powerbox doet dat domweg niet, wat iemand er ook over zegt...)
- RICA of BSR; laat ik zeggen dat ondanks dat het "concurenten" zijn er veel gedeeld wordt, hier gewoon alleen het beste...
- Verder wordt er veel gecopieerd helaas. Iemand die met een hex editor overweg kan, is ook in staat software van een ander te "lenen", juiste pin er in en retour in andere wagen...

Vind het best maf dat FT zich aande powerbox waagt...
Misschien kan FT uitleggen waarom ze het toch aandurven?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
V50 R
6th Gear member

Interessant om eens de afwegingen te lezen van een expert Bob! Het gerommel met powerboxen was mij reeds bekend, maar ik wist niet dat er zo veel tuning software (gemakkelijk?) gekopieerd wordt. Vroeg mij alleen af of jij weet of Heico tuning bijvoorbeeld ook een soort van powerbox gebruikt? Lijkt verdacht veel op die van de ebay boxjes namelijk:
http://www.heicosportiv.nl/webshop/e%2D ... tortuning/
http://www.steinbauer.cc/nl/products/pa ... 862/25015/
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Voor zover ik eea bekeken heb werken beiden op basis van brandstof-inspuiting-optimalisatie... Iets dat de computer in je auto eigenlijk regelt maar 'gefopt' wordt door de box. Box geeft meer waar de eigen computer al 'stop'
Of
'minderen' heeft aangegeven.

Kortom dus net niet wat ik zou willen, alleen je brandstof injectie optimaliseren regelt weer niet bijvoorbeeld extra koeling als er meer gevraagd wordt van je auto.
Hang er eens een caravan aan? Normaliter weer je auto dat door de aansluiting en past keurig een en ander aan tijdelijk. Dat gebeurt met zo'n box er in dus in ieder geval niet richting het brandstof systeem omdat dat 'gefopt' wordt...

Maar nogmaals, ik kan er vol naast zitten, wellicht kan FT uitleg geven.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
euerw
5th Gear member

Vrijdag a.s. laat ik mijn motor Rica tunen via v.Aarle, hopelijk net zoveel lol als mijn vorige S60.
Zo'n box durf ik niet aan hoor...
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Waarom geen softloader en zelf doen?
Kost ietsje meer maar dan hoef je niet eens van huis...
En je kunt de tuning weer weghalen wanneer je maar wil...
www.volvotech.eu

NielsPHEV
7th Gear member

VolvoTech schreef:Waarom geen softloader en zelf doen?
Kost ietsje meer maar dan hoef je niet eens van huis...
En je kunt de tuning weer weghalen wanneer je maar wil...
en weer terug zetten na een software upgrade of service 2.0 !
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Yup. Tenzij je altijd je onderhoud bij Aarle doet natuurlijk, dan kunnen zij het ook voor je regelen.
(al zie ik dat mislukken omdat het geen standaard werk is en ze het gaan vergeten gok ik...)
www.volvotech.eu

crackedtooth
5th Gear member

VolvoTech schreef:Wij hebben nog steeds vrijheid van kiezen van leverancier voor de tuning die we verkopen...

Alles ontsleuteld, alles bekeken en alles heroverwogen in februari van dit jaar.
Conclusie;
- powerbox; NO GO. (ook niet als die middels een ECU wel variable de raildruk aanpast etc., je auto bestaat uit teveel ECU's die samenwerken en samenwerking nodig hebben om tot een goed en veilig eindresultaat te kunnen aandrijven... Een powerbox doet dat domweg niet, wat iemand er ook over zegt...)
- RICA of BSR; laat ik zeggen dat ondanks dat het "concurenten" zijn er veel gedeeld wordt, hier gewoon alleen het beste...
- Verder wordt er veel gecopieerd helaas. Iemand die met een hex editor overweg kan, is ook in staat software van een ander te "lenen", juiste pin er in en retour in andere wagen...

Vind het best maf dat FT zich aande powerbox waagt...
Misschien kan FT uitleggen waarom ze het toch aandurven?
Ik vermoed dat ontwikkelingskosten voor FT voor sommige types niet op te brengen zijn of buiten de expertise van hun IT personeel vallen (encryptie gedeelte van fabrikanten).
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”