Sensus versie en software versie zijn schijbaar ook twee verschillende dingen... Bij Volvo dan, want in principe is Sensus ook software.
Wellicht moet je het zien als windows versie en de losse programma versies. Dat zou tevens inhouden dan naast de div. bedienings aanpassingen in de schil, er verder geen noemenswaardige vernieuwingen zijn in audio en zo, in v3.0 en v2.0. bij dezelfde software versie.
Echter Volvo geeft zelf op de sensus site en app aan dat je alléén kan zien of je versie 2.0 of 3.0 door te kijken of je wel of niet de trip stats hebt. Maar echt logisch is het eigenlijk niet!
Ik heb op mijn V70 ook versie V0BC2. Geen verschil met V997, alleen een bug opgemerkt: als ik de versnellingsbak in de achteruit zet kan ik niet wisselen van radiostation. Ik weet niet of deze bug nieuw is of er vroeger ook al in zat, het was me nog nooit opgevallen.
Als dat de enige bug is...daar valt wel mee te leven denk ik zo .. Bovendien, als ik achteruit rijd, ben ik druk met kijken e.d., niet met de radio..
Nog steeds niet heel uitgebreid kunnen testen. Maar het eerste dat mij opvalt is dat het allemaal wat soepeler/sneller gaat. De verbruiksmeter is leuk, maar ik heb er weinig aan Boardcomputer geeft dezelfde info, of snap ik deze functie niet?
Nav in full screen lukt niet meer. (of deze optie is verplaatst naar een andere knop?) Als je de kaart voor je hebt en je drukt nog een keer op nav, dan kun je heel snel een bestemming invoeren/annuleren. Zeer fijn!
Verder als je de kaart voor je hebt en je luistert een liedje, en je wilt even een nummer veranderen waarna je op Media drukt. Kom je gelijk in het juiste deel terecht. Dus je hoeft niet meer op OK te drukken zodat je dan pas een liedje kunt veranderen. Snappen jullie dit?
Die tripmeter zou wel handig zijn voor mij, omdat ik kmvergoeding krijg, als deze functie dus na elke rit de gereden km laat zien en bij de volgende rit deze terug vanaf 0 begint, lijkt me dit wel handig, alleen vraag ik me af wat er gebeurd als je onderweg de motor stil ligt bvb om te tanken.
In principe kan je ook de km zien op de dagteller, maar dan moet ik die steeds zelf resetten, wat ik meestal zou vergeten.
Je kunt instellen om de tripmeter te resetten nadat je de motor uit hebt gezet. Alleen moet deze wel 4 uur lang uitstaan, anders wordt die niet gereset. Ik reset die van ons handmatig, bijvoorbeeld na elke tankbeurt. Dus je kan hem ook gewoon door laten lopen.
Onze C70 moet morgen even langs de dokter voor een krakende deurvanger die onder garantie vervangen wordt en mijn vrouw ging even vragen of de XC60 naar Sensus 3 kon geupgrade worden in de toekomst.
Met versie 09F5 kan je alarmen van eigen geimporteerde POIs niet uitzetten, de selectie is er wel, maar als je geen geluid selecteert, geeft ie alsnog een alarm als je in de buurt komt van je POI
IK heb POIs geladen voor alle Q8 tankstations in Belgie en telkens ik nu in de buurt van zo een station kom gaat er een alarm af....
Ik zal er naar kijken. Ben nog van plan om deze week even het één en ander op beeld vast te leggen. Vanavond zal niet lukken, maar wellicht vrijdag of in het weekend.
De boardcomputer en de verbruiksmeter lopen niet gelijk. Ze verschillen iets. Zo laat de verbruiksmeter zien dat ik 500 meter meer heb gereden. En het verbruik komt ook niet overeen met de boardcomputer. Al scheelt het maar 0,1/0,2L. Waar basseert de verbruiksmeter zijn cijfers op?
BlackcurrantV70, ik heb voor je gekeken of het mogelijk is om bij een willekeurige POI, het geluid uit te zetten. Ja dit is mogelijk! Wellicht dat deze optie al in V0BC2 zat.. ik weet het niet!
Volgens je filmpje werkt het toch niet naar behoren, je speedcam alarm staat op geluid 1 en je selecteert dan geen geluid, maar als je dan kijkt staat het nadien nog steeds op geluid 1.
Dit is wat ik ook ervaar met mijn versie (09F5 dacht ik), je kan wel geen geluid selecteren, maar het systeem pakt die aanpassing niet, maar blijft op geluid 1 staan.
Ah ok, maar dat kom met mijn versie ook al, alleen als ik "geen geluid" selecteer, maakt het geen verschil, het systeem "pakt" die setting niet en gaat automatisch terug naar "geluid 1".
@Hakan: mooi filmpje! Het systeem lijkt me toch wat sneller te reageren. Heb je toevallig ontdekt of je nu wél gewoon MyPOIS als bestemming kunt aangeven?
Volvo V60 D3 Geartronic, seashell metallic, R Design diffusor, 18"; Ixion velgen, vrijwel alle opties.