welk model v70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Hallo Volvo rijders... :D

Voor een V70 (2001 en jonger)....is een 140pk/170pk uitvoering de moeite waard met zo'n zware auto...waarom wel/waarom niet...

Of toch maar liever voor een turbo model gaan...

U mening graag en/of u ervaring..

Mvg
Wim
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

140pk is al adekwaat
Volvo for life
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

140 is in princiepe al meer dan genoeg om die auto goed op gang te helpen. Die 30 pk's die je meer krijgt in de 170 PK zijn gewoon ideaal bij het inhalen van andere auto's, of het trekken van een caravan. Je hebt ze maar, altijd wat vermogen extra over.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

drowel schreef:140 is in princiepe al meer dan genoeg om die auto goed op gang te helpen. Die 30 pk's die je meer krijgt in de 170 PK zijn gewoon ideaal bij het inhalen van andere auto's, of het trekken van een caravan. Je hebt ze maar, altijd wat vermogen extra over.
In het 1e gevall zijn ze idd bruikbaar, in het 2e geval niet
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

heeft de 170 geen hoger koppel dan?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

drowel schreef:heeft de 170 geen hoger koppel dan?
10Nm bij 800 t/min meer
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

bart simpson schreef:
drowel schreef:heeft de 170 geen hoger koppel dan?
10Nm bij 800 t/min meer

scheelt inderdaad zo weinig, dat je daarmee neit opeens een carvan kan trekken, puntje voor Bart! :thumbright:
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Dus 140/170 is meer dan genoeg voor een 1550kilo zware auto?
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

genoeg, maar een turbootje is leuker ;)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

't Gaat er niet om wat leuker is, maar wat genoeg is...tuurlijk wordt het steeds leuker naarmate het pk pakhuis groter wordt.
Wat ik wel begrijp van m'n buurman met een S60 140 pk, is dat hij 'm wat aan de flauwe kant vindt. Ik zou ook 170pk kiezen, als je de keus hebt.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

140pk zal natuurlijk niet overhouden, maar langzaam ben je nou ook weer niet....
Gast

drowel schreef:heeft de 170 geen hoger koppel dan?
Nauwelijks
En het "extra" vermogen begint pas na 4500 t/min.
Maarja als de prijzen gelijk zijn en de auto's verder gelijk aan elkaar, zou ik ook gaan voor de 170 pk.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

of 140pk en chippen
Gebruikersavatar
MartinG
2nd Gear member
Berichten: 203
Lid geworden op: 22.01.2006 - 21:07
Locatie: Amsterdam

Heb zelf ook voor de keus gestaan, maar ben voor de 170pk gegaan. Om 2 redenen:
- het is een automaat, dit schijnt wat langzamer te zijn dan schakel, maar dan wordt het weer gecompenseerd door 170pk
- om sneller uit bepaalde gevaarlijke verkeerssituaties te kunnen komen of juist te ontlopen (ontrijden eigenlijk). Heb ook motor gereden, en daar leer je om soms met een beetje extra gas gevaarlijke situaties te ontlopen.
XC90 2010-nu D5 Executive (2007) Automaat 185pk, RTI, Premium Sound, Adaptief Xenon, BLIS, Park Assist Camera, Electrisch bedienbare kindersloten.
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

Ik heb v70 170 pk en ik zou geen pk willen missen.
Bart heeft wel een punt dat de pk's hoog in de toeren te vinden zijn, en dat het door later(hogere rpm) instorten van koppelkromme ipv een hogere koppelkromme gehaald is.
(Wat deste meer aangeeft dat de 140 pk een moedwillig geknepen 170 pk is)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Dus als die 140pk substantieel goedkoper is, zou het chippen ervan een goede overweging zijn??
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

hans anesthesie schreef:Dus als die 140pk substantieel goedkoper is, zou het chippen ervan een goede overweging zijn??
als je hem dan de karakteristiek meegeeft van een 170pk heb je feitelijk nog weinig gewonnen, het koppel mag dan 240Nm worden maar wel bij een hoger toerental, los nog van die garantieproblematiek.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Het was maar een gedachtespinsel....
Voor serieus koppel zoek ik wel een D5. Maar omdat mijn jaarkilometrage op het randje zit....
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Als ik dat zo lees is dus de 170 pk een goede oplossing :)
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Lijkt mij ook...of een turbo :roll:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”