Nieuwe turbo

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvo_T4
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 02.01.2012 - 17:39
Locatie: Sweetlake city

Even een vraag omdat ik geen eenduidig antwoord krijg van de "kenners". Moet je een nieuwe turbo nu WEL of NIET ongeveer een duizend km rustig inrijden ? De ene monteur zegt van wel, de ander weer van niet .............. iemand die dit met ZEKERHEID kan zeggen ?
BMW was mijn liefde, tot ik VOLVO ontdekte......
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Ik weet het niet, maar volgens mij kan het geen kwaad om het een weekje rustig aan te doen ;)
Aan de andere kant: ik zie bij mijn 2.4D dat die al vanaf 1600rpm op 2.5bar zit, dus uiteindelijk levert die bij zo'n laag toerental al dezelfde druk als bij 4000rpm... hoe het zit bij andere (en benzine) motoren weet ik echter niet.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Een turbo kun je niet inrijden. Ten eerste is het lager zwevend in een olielaag, maar belangrijkste is dat hoe rustig jij ook doet de turbo altijd flink aan het werk is, en daardoor kun en hoef je hem niet in te rijden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Het enige dat echt belangrijk is dat hij direct olie krijgt na de montage, dus eventueel de olietoevoerbuis vullen bij montage, of starten zonder aangesloten ontsteking oid om de oliepomp de kans te geven de turbo en leidingen te vullen. Een droog lopende turbo is wel snel stuk namelijk. Verder inderdaad precies wat Edraket zegt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”