Hallo beste mensen .Wij zitten momenteel op de camping in Italie aan het Gardameer en kregen op de heenreis een melding van :versnellingsbak service vereist:en was niet te resetten .toen wij een paar dagen later de brennerpas overgingen was halverwege de aanwijzing van de D van drive verdwenen en stond er een streepje in beeld terwijl de bak niet meer schakelde.
na een stop en opnieuw starten was dit weer goed,maar vertrouwde het niet dus ben ik naar een Volvodealer in Verona gegaan waar ze de bak aan de computer hebben gehangen.
10 min later kwam de monteur met de opwekkende mededeling dat de bak kaput was(dit was ook het enige woord wat daar als buitenlanse taal werd gesproken.Hij wilde wel een nieuwe plaatsen voor het luttele bedrag van€4500.Heb al de berichten gelezen over Gery en vraag mij af of ook iemand een telnr of mailadres van deze goede man heeft zodat ik misschien met hemiets kon overleggen.De bak schakeld overigens prima alleen lijkt de olie wel wat donker te zijn .volgens de monteur was er iets loos met de frictie.wie kan helpen?
versnellinsbak automaat
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ehm,
Hoe kwam het dat de melding in beeld kwam? Caravan erachter? Gehele weg in de D gereden? Wellicht temperatuur in de gaten gehouden?
Als de auto een normaal schakel partoon vertoond, en ook handmatig normaal te schakelen valt, dan zeg fijne vakantie en niet teveel aan denken.
Maar goed ik ben dan ook geen techneut slechts een fanatieke caravanner met een V70 + geartronic bak.
Met caravan alleen handmatig schakelen zoals je dat ook met een handgeschakelde auto doet. Je genereerd dan veeeel minder slip in de bak waardoor de boel te warm zou kunnen worden.
Hoe kwam het dat de melding in beeld kwam? Caravan erachter? Gehele weg in de D gereden? Wellicht temperatuur in de gaten gehouden?
Als de auto een normaal schakel partoon vertoond, en ook handmatig normaal te schakelen valt, dan zeg fijne vakantie en niet teveel aan denken.
Maar goed ik ben dan ook geen techneut slechts een fanatieke caravanner met een V70 + geartronic bak.
Met caravan alleen handmatig schakelen zoals je dat ook met een handgeschakelde auto doet. Je genereerd dan veeeel minder slip in de bak waardoor de boel te warm zou kunnen worden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Ik begrijp dat het gaat om een D5? (tenminste dat staat je in je naam)
km-stand?
Geartronic?
ANWB lid?
Het verhaal van @Hans oet Twent even goed lezen indien (caravan) van toepassing.
Ik zou hem daar zeker niet laten repareren, repatriëren en met vervangende auto terug is een veel betere oplossing.
Ten eerste is dit wel erg prijzig, daarbij wat als er daarna was mis is? Garantie?
Hierbij het e-mailadres en GSM nummer van Gery Slot:
gmhslot@planet.nl
+31629436885
Succes
km-stand?
Geartronic?
ANWB lid?
Het verhaal van @Hans oet Twent even goed lezen indien (caravan) van toepassing.
Ik zou hem daar zeker niet laten repareren, repatriëren en met vervangende auto terug is een veel betere oplossing.
Ten eerste is dit wel erg prijzig, daarbij wat als er daarna was mis is? Garantie?
Hierbij het e-mailadres en GSM nummer van Gery Slot:
gmhslot@planet.nl
+31629436885
Succes
- EVV
- 5th Gear member
-
- 3rd Gear member
Hallo Dirk,
Een paar jaar geleden heeft de Volvo dealer mij ook verteld dat de automaat aan het sterven was en dat vervanging eveneens € 4500,00 moest kosten. Dit vanwege stoten van de bak wanneer je hem in de versnelling zette.
Ik heb hem 10 maart j.l. onder handen laten nemen op de flushdag in Bussum, ik rijd weer met een nieuw bak!!
Met zwaar trekken dien je altijd de motor op toeren te houden i.v.m. het te heet worden van de bak. Dit wordt regelmatig naar voren gebracht door mensen die hiermee ervaring hebben.
Ik zou als er geen verdere problemen zijn gewoon doorsturen en de bak laten flushen bij terugkomst.
ps,
Er komen ook streepjes als per ongeluk de "W" wordt ingedrukt die naast de pook zit.
succes.
Een paar jaar geleden heeft de Volvo dealer mij ook verteld dat de automaat aan het sterven was en dat vervanging eveneens € 4500,00 moest kosten. Dit vanwege stoten van de bak wanneer je hem in de versnelling zette.
Ik heb hem 10 maart j.l. onder handen laten nemen op de flushdag in Bussum, ik rijd weer met een nieuw bak!!
Met zwaar trekken dien je altijd de motor op toeren te houden i.v.m. het te heet worden van de bak. Dit wordt regelmatig naar voren gebracht door mensen die hiermee ervaring hebben.
Ik zou als er geen verdere problemen zijn gewoon doorsturen en de bak laten flushen bij terugkomst.
ps,
Er komen ook streepjes als per ongeluk de "W" wordt ingedrukt die naast de pook zit.
succes.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
- dik999
- 5th Gear member
Vervelend voor jullie zeker op vakantie.
Ik had dezelfde melding een aantal weken geleden na dat ik met een aanhanger een stuk gereden had. De melding ( streepje in plaats van D en niet meer schakelen met geartronic, bij mijn garage, geen dealer
laten verwijderen en uitlezen. Ook had ik een melding van motorblokje in de display.
De melding niet meer terug gekregen, maar de automaat schokt bij 50/60 en 70/80. Lijkt alsof de lock-up niet wil pakken. Heb net, vanmiddag de bak laten flushen. Schakelt wel iets beter lijkt het, maar het schokken is nog niet over. Morgen een groot stuk rijden naar Brabant en dan ga ik maandag weer terug.
De bak is trouwens bij mij al gereviseerd bij ongeveer 180.000 en nu staat er 336000 op de teller..Kostte mij toen ongeveer 3700 euro. Voorwaar niet niets.
dik
Ik had dezelfde melding een aantal weken geleden na dat ik met een aanhanger een stuk gereden had. De melding ( streepje in plaats van D en niet meer schakelen met geartronic, bij mijn garage, geen dealer
laten verwijderen en uitlezen. Ook had ik een melding van motorblokje in de display.
De melding niet meer terug gekregen, maar de automaat schokt bij 50/60 en 70/80. Lijkt alsof de lock-up niet wil pakken. Heb net, vanmiddag de bak laten flushen. Schakelt wel iets beter lijkt het, maar het schokken is nog niet over. Morgen een groot stuk rijden naar Brabant en dan ga ik maandag weer terug.
De bak is trouwens bij mij al gereviseerd bij ongeveer 180.000 en nu staat er 336000 op de teller..Kostte mij toen ongeveer 3700 euro. Voorwaar niet niets.
dik
dirkV70d5 schreef:Hallo beste mensen .Wij zitten momenteel op de camping in Italie aan het Gardameer en kregen op de heenreis een melding van :versnellingsbak service vereist:en was niet te resetten .toen wij een paar dagen later de brennerpas overgingen was halverwege de aanwijzing van de D van drive verdwenen en stond er een streepje in beeld terwijl de bak niet meer schakelde.
na een stop en opnieuw starten was dit weer goed,maar vertrouwde het niet dus ben ik naar een Volvodealer in Verona gegaan waar ze de bak aan de computer hebben gehangen.
10 min later kwam de monteur met de opwekkende mededeling dat de bak kaput was(dit was ook het enige woord wat daar als buitenlanse taal werd gesproken.Hij wilde wel een nieuwe plaatsen voor het luttele bedrag van€4500.Heb al de berichten gelezen over Gery en vraag mij af of ook iemand een telnr of mailadres van deze goede man heeft zodat ik misschien met hemiets kon overleggen.De bak schakeld overigens prima alleen lijkt de olie wel wat donker te zijn .volgens de monteur was er iets loos met de frictie.wie kan helpen?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
-
- 2nd Gear member
Hans oet Twent, oke bedankt mensen voor de reacties tot nu toe.
ik ben hier op dit forum niet zo goed bekent dus ik hoop dat ik het zo doe dat ook de laatse reacties dit kunnen lezen.ik ben inmiddels aan mijn zesde volvo toe dus heb toch wel enige ervaring en zeker met het rijden met de caravan .bv vorig 14 weken op stap geweest en altijd automaten,ook kan ik in mijn bericht niet lezen dat ik altijd in de drive rijd ,dat doe ik dus zeker niet .zodra ik een grote bult aan zie komen schakel ik altijd naar de 4.en ook op de brenner zitten wel wat vlakke stukken en dan gaat hij weer in de D omdat hij in de 4 de temperatuur doet oplopen(vreemd?)de storing is er dus in de 4 ingekomen.het is dus een d5 van 2002 met 276000 op de teller en geartronic idd lid ANWB met vervangend vervoer en heb er dus een stevige Kip caravan achter hangen maar nog geen problemen gehad.
ik ben hier op dit forum niet zo goed bekent dus ik hoop dat ik het zo doe dat ook de laatse reacties dit kunnen lezen.ik ben inmiddels aan mijn zesde volvo toe dus heb toch wel enige ervaring en zeker met het rijden met de caravan .bv vorig 14 weken op stap geweest en altijd automaten,ook kan ik in mijn bericht niet lezen dat ik altijd in de drive rijd ,dat doe ik dus zeker niet .zodra ik een grote bult aan zie komen schakel ik altijd naar de 4.en ook op de brenner zitten wel wat vlakke stukken en dan gaat hij weer in de D omdat hij in de 4 de temperatuur doet oplopen(vreemd?)de storing is er dus in de 4 ingekomen.het is dus een d5 van 2002 met 276000 op de teller en geartronic idd lid ANWB met vervangend vervoer en heb er dus een stevige Kip caravan achter hangen maar nog geen problemen gehad.
-
- 2nd Gear member
AlexV70, Jij ook bedankt voor de reactie Alex en ik hoop dat je het bericht aan hans oet twente ook kunt lezen ,verder aan allen is het zo dat wij hier op de camping alleen bij het restaurant kunnen internetten dus moet ik daar zo nu en dan even naar toe dus kan het zijn dat ik niet direct reageer en ook is het zo dat ik elke keer wel een halve liter bier moet nuttigen ,maar door het warme weer hier is het nog wel te doen.
groeten Dirk.
groeten Dirk.
- Oceanracer
- Geartronic member
Als in 4 de temperatuur oploopt, had er handmatig teruggeschakeld moeten worden naar de 3. En dat uiteraard nog vóór de temperatuur is opgelopen. Het heeft er nu alle schijn van dat de olie te heet is geworden, met mogelijke schade aan de bak tot gevolg. Het zou kunnen dat professioneel flushen het probleem oplost, maar dat kun je pas daarna beoordelen.
Als hij het nu prima doet, zou ik op de terugweg wat rustiger aan doen en bij thuiskomst contact opnemen met Gery. Succes!
Als hij het nu prima doet, zou ik op de terugweg wat rustiger aan doen en bij thuiskomst contact opnemen met Gery. Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Tuurlijk......., niet roepen voordat je weet hoe het zit. [-(EVV schreef:Altijd fijn, iemand anders zijn prive gegevens op een openbaar forum zetten.
Dit zijn de gegevens die ook op zijn site staan: www.powerflush.nl
- EVV
- 5th Gear member
Zijn mail adres heb ik daar niet gevonden, mobiel inderdaad wel.AlexV70 schreef:Tuurlijk......., niet roepen voordat je weet hoe het zit. [-(EVV schreef:Altijd fijn, iemand anders zijn prive gegevens op een openbaar forum zetten.
Dit zijn de gegevens die ook op zijn site staan: www.powerflush.nl
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik heb Gery je noodkreet tijdens de Flushdag in Bussum laten lezen.
Hieronder zijn bemerkingen.
Hallo,
Ik hoor via Ben dat je bak probleem hebt op vakantie.
Heb het gelezen en hetvolgende advies.
probeer rustig rijdend naar huis te komen. zoveel mogelijk met de handschakeling van de geartronic en niet te gek met de toeren.
zorgt dat er als je op de automaat stand rijdt er niet te veel slip optreed.
In geval vanstoring de auto stil zetten motor enige minuten laten draaien en daarna afzetten.
Als je na 5 minuten de auto weer start zal de melding waarschijnlijk verdwenen zijn.
Ik hoop dat je weer heelhuids kunt thuiskomen,
Voor vragen advies kun je me altijd contacten
Goede reis.
GS Powerflush
Gery Slot
Hieronder zijn bemerkingen.
Hallo,
Ik hoor via Ben dat je bak probleem hebt op vakantie.
Heb het gelezen en hetvolgende advies.
probeer rustig rijdend naar huis te komen. zoveel mogelijk met de handschakeling van de geartronic en niet te gek met de toeren.
zorgt dat er als je op de automaat stand rijdt er niet te veel slip optreed.
In geval vanstoring de auto stil zetten motor enige minuten laten draaien en daarna afzetten.
Als je na 5 minuten de auto weer start zal de melding waarschijnlijk verdwenen zijn.
Ik hoop dat je weer heelhuids kunt thuiskomen,
Voor vragen advies kun je me altijd contacten
Goede reis.
GS Powerflush
Gery Slot
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ben;
+1 TOP!
+1 TOP!
“Carpe Diem”
-
- 2nd Gear member
Ben, Ja hallo Ben .
Bedankt voor je goede zorgen ,ook had ik al via de contactsite van Gery hem al een bericht gestuurd maar daar heb ik nog niets van gehoord,misschien komt het nog ik wacht af.
ik denk dat hij het te druk heeft met al die gammele bakken.
Vier jaar geleden reden we net Nederland binnen toen er een zeer harde knal was en een flink stuk aluminium uit de bak sloeg en ik nog net voor een vrachtwagen lands op de toerit van hazeldonk komen waar de zaak stopte.
Later bleek dat een grote klink van het vliegwiel was losgekomen en in de bak was vastgeslagen.dus weet ik nog niet wat ik nou eigenlijk van een automaat moet denken terwijl ik toch al meer dan dertig jaar hiermee rij.
OKe we zullen het wel zien maar de helling hier op de camping is direct al een hele steile.
Groet en dank aan allen.Dirk.
Bedankt voor je goede zorgen ,ook had ik al via de contactsite van Gery hem al een bericht gestuurd maar daar heb ik nog niets van gehoord,misschien komt het nog ik wacht af.
ik denk dat hij het te druk heeft met al die gammele bakken.
Vier jaar geleden reden we net Nederland binnen toen er een zeer harde knal was en een flink stuk aluminium uit de bak sloeg en ik nog net voor een vrachtwagen lands op de toerit van hazeldonk komen waar de zaak stopte.
Later bleek dat een grote klink van het vliegwiel was losgekomen en in de bak was vastgeslagen.dus weet ik nog niet wat ik nou eigenlijk van een automaat moet denken terwijl ik toch al meer dan dertig jaar hiermee rij.
OKe we zullen het wel zien maar de helling hier op de camping is direct al een hele steile.
Groet en dank aan allen.Dirk.
- Bover
- 8th Gear member
[quote="EVV"]Altijd fijn, iemand anders zijn prive gegevens op een openbaar forum zetten.
IS ZAKELIJK adres!!
IS ZAKELIJK adres!!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
Weet je ik herken jouw situatie. Alles is al gezegd hiervoor. Maar kijk gewoon even hoe je auto het doet vanuit koude stand.
Ik heb toen uiteindelijk de melding en storing opgelost door een harde reset m.b.v. accu pool min loskoppelen.
Misschien kan deze tip bevestigd worden.? Bij mij hielp dat uitstekend. Bijv Alex?
Mogelijk gaat dat dan goed.
Belangrijk is in ieder geval niet als eerste boven te willen zijn met de caravan.
Gewoon rijden op 2300 toeren is alles goed gekoeld.
En een flush bij Gery Slot doet wonderen! Gewoon doen.
Wens je verder een erg goede vakantie met lekker cappuchino
bob
Ik heb toen uiteindelijk de melding en storing opgelost door een harde reset m.b.v. accu pool min loskoppelen.
Misschien kan deze tip bevestigd worden.? Bij mij hielp dat uitstekend. Bijv Alex?
Mogelijk gaat dat dan goed.
Belangrijk is in ieder geval niet als eerste boven te willen zijn met de caravan.
Gewoon rijden op 2300 toeren is alles goed gekoeld.
En een flush bij Gery Slot doet wonderen! Gewoon doen.
Wens je verder een erg goede vakantie met lekker cappuchino

bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
-
- 4th Gear member
Het blijft jammer dat Volvo zich gewaagd heeft aan de Geartronic. Leuk als het goed werkt maar het werkt helaas zo vaak gewoon niet goed... Het schijnt de meest onbetrouwbare volvo versnellingsbak te zijn.