Hard rempedaal bij instappen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
Het kan verbeelding zijn, maar sinds kort merk ik dat het rempedaal bikkelhard is wanneer ik instap en de motor nog niet heb gestart. Voorheen was dat in mijn beleving niet zo. Het remmen werkt verder nog uitstekend en het remvloeistofniveau is ook niet merkbaar gedaald. Ik heb het idee dat er langzaam ergens een vacuum wegvalt als de auto een tijdje (een dag) stil heeft gestaan. Iemand suggesties, tips, ideeën of advies?
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Oh boy,
Ik heb het ook aan de hand gehad en heb er ook al (veel) over gepost. Even "zoeken" en inlezen op het forum.
Het is een lastig euvel en een oplossing is niet altijd voor handen. De remmerij heeft bij draaiende motor bij mij iig nooit gehaperd.
Ik heb het ook aan de hand gehad en heb er ook al (veel) over gepost. Even "zoeken" en inlezen op het forum.
Het is een lastig euvel en een oplossing is niet altijd voor handen. De remmerij heeft bij draaiende motor bij mij iig nooit gehaperd.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als de motor niet loopt is er geen vacuum,na een tijdje stilstaan is het rest vacuum verdwenen voor een deel,waardoor het pedaal hard aanvoelt,we hebben dat euvel ook met nieuwe volvo.s die tijdje gestaan hebben.
Zonder draaiende motor is er geen vacuum en dat is dus vrij logisch,s als je weet hoe het systeem werkt.
Zonder draaiende motor is er geen vacuum en dat is dus vrij logisch,s als je weet hoe het systeem werkt.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
Het ''zoeken'' hier op het forum werkt niet altijd geweldig. Zo kwam ik bij het invoeren van ''hard rempedaal'' op 4197 resultaten. Dat word mij net even te gek om door te spitten.dieselpower schreef:Oh boy,
Ik heb het ook aan de hand gehad en heb er ook al (veel) over gepost. Even "zoeken" en inlezen op het forum.
Het is een lastig euvel en een oplossing is niet altijd voor handen. De remmerij heeft bij draaiende motor bij mij iig nooit gehaperd.
Maar gelukkig via:
ben ik al een stuk wijzer geworden.ovlov058 schreef:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... +rempedaal
Ook weet ik nu dat waneer je ''hard + rempedaal'' invoert in de zoekmachine, je maar 12 resultaten krijgt. :thumbleft:
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Dit heb ik ook. Tijdens het rijden (vooral warmer weer) hoor ik ook vaak een sisje na een 'remhandeling'. Als ik het pedaal dan een klein tikje 'na' geef, is dat weer weg. Als ik de auto parkeer en wegloop, 'sist-ie vaak leeg'. Gevolg: hard pedaal. Ik heb op mijn knietjes eens gezocht waar het precies vandaan komt, maar het zit echt onder het pedaal. Net of het drukcilindertje ietsje lekt langs het rubbertje van de remzuiger. Maar ik heb nog nooit verlies aan remkracht gemerkt met draaiende motor. Kortom het vaccuum bouwt met draaiende motor sneller op, dan door het lekje verdwijnt. Althans bij mij.
Als ik de historische berichten over dit onderwerp lees, maak ik me nog niet echt druk hierover. Netjes is anders, maar ja mijn auto heeft wel 350k + gelopen.
Als ik de historische berichten over dit onderwerp lees, maak ik me nog niet echt druk hierover. Netjes is anders, maar ja mijn auto heeft wel 350k + gelopen.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km