Hard rempedaal bij instappen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
toedeledoki
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49

Het kan verbeelding zijn, maar sinds kort merk ik dat het rempedaal bikkelhard is wanneer ik instap en de motor nog niet heb gestart. Voorheen was dat in mijn beleving niet zo. Het remmen werkt verder nog uitstekend en het remvloeistofniveau is ook niet merkbaar gedaald. Ik heb het idee dat er langzaam ergens een vacuum wegvalt als de auto een tijdje (een dag) stil heeft gestaan. Iemand suggesties, tips, ideeën of advies?
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gebruikersavatar
dieselpower
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35

Oh boy,

Ik heb het ook aan de hand gehad en heb er ook al (veel) over gepost. Even "zoeken" en inlezen op het forum.
Het is een lastig euvel en een oplossing is niet altijd voor handen. De remmerij heeft bij draaiende motor bij mij iig nooit gehaperd.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Als de motor niet loopt is er geen vacuum,na een tijdje stilstaan is het rest vacuum verdwenen voor een deel,waardoor het pedaal hard aanvoelt,we hebben dat euvel ook met nieuwe volvo.s die tijdje gestaan hebben.
Zonder draaiende motor is er geen vacuum en dat is dus vrij logisch,s als je weet hoe het systeem werkt.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

Maar toch verliest de ene zijn vacum vlugger dan de andere.
Geen probleem met goed werkende handrem, maar............
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
toedeledoki
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49

dieselpower schreef:Oh boy,

Ik heb het ook aan de hand gehad en heb er ook al (veel) over gepost. Even "zoeken" en inlezen op het forum.
Het is een lastig euvel en een oplossing is niet altijd voor handen. De remmerij heeft bij draaiende motor bij mij iig nooit gehaperd.
Het ''zoeken'' hier op het forum werkt niet altijd geweldig. Zo kwam ik bij het invoeren van ''hard rempedaal'' op 4197 resultaten. Dat word mij net even te gek om door te spitten.
Maar gelukkig via:
ben ik al een stuk wijzer geworden.

Ook weet ik nu dat waneer je ''hard + rempedaal'' invoert in de zoekmachine, je maar 12 resultaten krijgt. :thumbleft:
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Ik weet niet beter of het hoort bij de auto. Bij een hellend oppervlak start ik mijn V70 altijd in z'n vrij en de handrem aangetrokken.
Gebruikersavatar
Chrizzle D5
2nd Gear member
Berichten: 209
Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30

Dit heb ik ook. Tijdens het rijden (vooral warmer weer) hoor ik ook vaak een sisje na een 'remhandeling'. Als ik het pedaal dan een klein tikje 'na' geef, is dat weer weg. Als ik de auto parkeer en wegloop, 'sist-ie vaak leeg'. Gevolg: hard pedaal. Ik heb op mijn knietjes eens gezocht waar het precies vandaan komt, maar het zit echt onder het pedaal. Net of het drukcilindertje ietsje lekt langs het rubbertje van de remzuiger. Maar ik heb nog nooit verlies aan remkracht gemerkt met draaiende motor. Kortom het vaccuum bouwt met draaiende motor sneller op, dan door het lekje verdwijnt. Althans bij mij.

Als ik de historische berichten over dit onderwerp lees, maak ik me nog niet echt druk hierover. Netjes is anders, maar ja mijn auto heeft wel 350k + gelopen.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”