Paul schreef:Hou wel rekening met onderhoud, dit mag/kan niet door je normale dealer. Nl auto's gaan naar Beesd, Vlaamse denk ik naar Brussel, moet je even checken. Thats IT!
Dat is het eerste dat ik daarvan hoor.
De Belgische klant kan bij zijn dealer terecht is mij verteld.
Gaaf dan, Nederlandse dealers zijn er nog niet op voorbereid, werd duidelijk verteld bij introductie. Auto's worden bij dealer opgehaald en gaan dan op transport naar Beesd, onze verdeler
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
In Nederland gaat de importeur het onderhoud het 1e jaar zelf doen, zoals Paul hierboven beschrijft.
Aangezien van Isacker (waar ik de PIH gekocht hebt) er nu een aantal verkocht heeft gaat hij zijn monteurs op cursus sturen zodat ze zelf het onderhoud kunnen doen.
Voor mij geen probleem, is voor mij een half uurtje rijden.
Als je de PIH in Belgie koopt dan zul je hem zelf op kenteken moeten zetten in NL.
Is niet moeilijk, afspraak maken bij de RDW, de auto daar naar toe brengen (laten afleveren) en dan controleren ze een aantal zaken en klaar.
De Belgische en Nederlandse versie zijn gelijk dus er is al een type goedkeuring.
Daarna is het een paar dagen wachten op je kenteken papieren, dan de kentekenplaten laten maken (tip, gelijk de luxe platen doen), op de auto schroeven en rijden maar.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
dat lijkt allemaal wel mee te vallen dus.
qua prijzen, lees ik het goed dat ze daar rond 4.5k ex btw (ik heb btw nr) goedkoper zijn dan hier in nl voor full options?
Dat hebben we hierboven besproken ja.
In 1e instantie ging het mij hier niet om, wil de auto hebben en in NL kan ik hem niet kopen, maar het is natuurlijk wel weer meegenomen.
En in Belgie kennen ze geen afleveringen kosten.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Jeroen schreef:
Als je de PIH in Belgie koopt dan zul je hem zelf op kenteken moeten zetten in NL.
Is niet moeilijk, afspraak maken bij de RDW, de auto daar naar toe brengen (laten afleveren) en dan controleren ze een aantal zaken en klaar.
De Belgische en Nederlandse versie zijn gelijk dus er is al een type goedkeuring.
Je moet nog wel lang de douane (zit in de meeste gevallen bij de RDW in het pand) om aangifte voor de BPM te doen. Ook al hoef je geen BPM te betalen
Volvo V60 Plug-in Hybrid Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012 Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Als je elektrisch rijdt, draaien dan de compressor en stuurpomp ook?
Normaal zitten die toch op een riem van de motor, maar die doet niet mee bij elektrisch.
Heb je dan wel stuurbekrachtiging en arico, en hoe werkt dat dan?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
JeroenSpock schreef:Als je elektrisch rijdt, draaien dan de compressor en stuurpomp ook?
Normaal zitten die toch op een riem van de motor, maar die doet niet mee bij elektrisch.
Heb je dan wel stuurbekrachtiging en arico, en hoe werkt dat dan?
Met een paar electromotortjes. Dit heeft tevens als voordeel dat je geen verliezen hebt door het altijd meedraaien van beide pompen. En de ontwerper heeft meer vrijheid bij het plaatsen van deze spullen (kortere slangen).
Ook de interieurverwarming zal electrisch zijn. Anders zit je in de kou als je electrisch rijdt.
Autozoeker schreef:Hebben jullie wel met ontbindende voorwaarde gekocht?
dus wanneer hij niet meer in 0% bijtelling valt je de koop ongedaan kan maken ?
Mijn dealer zegt dat ze wel een leveringsgarantie willen geven in 2013. Dus als hij pas in 2014 geleverd kan worden kan je er van af zien. Een bijtellingsgarantie geven ze niet. Maar wat is de kans dat deze wet die in december 2011 is aangenomen voor eind 2013 al weer is veranderd? De bijtelling wordt in 4 jaar tijd in 2 stappen van 0% verhoogd via 7% (2014+15) naar 14% (2016). Het enige wat ze daar aan kunnen veranderen is per direct schrappen ofzoiets.
Is de V60 de enige hybrid die minder dan 50g CO2/km uitstoot? Dan zal het wel loslopen. Als het echt een vlucht neemt met dit soort leaseauto's zou er zo maar een bijstelling kunnen komen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Autozoeker schreef:Hebben jullie wel met ontbindende voorwaarde gekocht?
dus wanneer hij niet meer in 0% bijtelling valt je de koop ongedaan kan maken ?
Mijn dealer zegt dat ze wel een leveringsgarantie willen geven in 2013. Dus als hij pas in 2014 geleverd kan worden kan je er van af zien. Een bijtellingsgarantie geven ze niet. Maar wat is de kans dat deze wet die in december 2011 is aangenomen voor eind 2013 al weer is veranderd? De bijtelling wordt in 4 jaar tijd in 2 stappen van 0% verhoogd via 7% (2014+15) naar 14% (2016). Het enige wat ze daar aan kunnen veranderen is per direct schrappen ofzoiets.
Is de V60 de enige hybrid die minder dan 50g CO2/km uitstoot? Dan zal het wel loslopen. Als het echt een vlucht neemt met dit soort leaseauto's zou er zo maar een bijstelling kunnen komen.
Ik weet het ook niet, maar de overheid is te veranderlijk tegenwoordig.
Ik snap verder dat er geen datums genoemd zijn, maar moet je begin 2013 verwachten of eind 2013 voor de levering eerste batch? In november produceren ze de autos dus dat zou toch niet zo lang moeten duren?
met zo'n compleet nieuw model is het risico op een laatste moment verandering die de aflevering vertraagd natuurlijk veel groter dan met een bestaand model cq langer bestaande techniek.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Kreeg vandaag telefoon dat de levering vertraagd is naar half maart.
Wat betreft het terug draaien van de wetgeving, kan natuurlijk gebeuren.
Maar dat is een risico.
Ik denk niet dat ik hiermee bij de Belgische dealer een clausule kan instellen.
Bij een NL dealer misschien wel omdat deze regeling een verkooppunt is voor de Nederlandse markt.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Ik heb van de dealer de folder meegekregen van de Nederlandse V60 hybrid MY13. Ze hebben deze (begrijpelijk) niet op de website gezet, omdat deze serie niet te bestellen is (of is geweest) bij de dealers in Nederland. Helaas is het een kopie van een kopie: http://goo.gl/BWkFj
De volledige, hoge kwaliteit folder van de Belgische variant staat hier: http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk