Sinds ik de auto heb (4mnd.) sproeit hij constant bij wissen op de snelste stand. Dit is niet handig. (Als je snel wilt wissen heb je geen extra water nodig.)
Sinds kort werken de achterwissen en sproeier niet meer. (Deze deden het wel op de interval stand na (wat ook jammer en vreemd is).
Stuurschakelaar heb ik inmiddels gewisseld met een andere zonder resultaat.
Alle zekeringen zijn heel.
Graag tips / advies.
Is dit een veelvoorkomend euvel?
Waar zitten de relais?
Ruitenwisserschakeling problemen
-
- 1st Gear member
ff kijken of de motortjes uberhaupt nog stroom krijgen, even doormeten dus. had dit probleem ook bij mijn 82 fiesta. Daar bleek een draadbreuk de oorzaak te zijn. Een week later brak iemand de as van de achterruitenwisser dus niet meer gemaakt. Als bij jou de wisser en sproeier beide niet meer werken zou ik eens kijken of het knopje zelf ook nog wel werkt.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
het boeltje achter kan te wijten zijn aan doorgesleten draden die door het scharnier lopen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- fcvisser
- 2nd Gear member
Inmiddels het probleem met m'n achterruitenwisser in zoverre opgelost dat hij weer wist en sproeit (was een samenloop van omstandigheden.
De intervalstand doet het echter nog steeds niet. Wie kan mij vertellen waar het relais voor de achterruitenwisser zit?
Het probleem met voorwissers krijg ik niet opgelost. Op de snelle stand sproeit hij ook constant. Waar kan dit aan liggen? Worden wisser en sproeier beiden door hetzelfde ralais (onder linkervoet bestuurder) aangestuurd?
Graag advies??
De intervalstand doet het echter nog steeds niet. Wie kan mij vertellen waar het relais voor de achterruitenwisser zit?
Het probleem met voorwissers krijg ik niet opgelost. Op de snelle stand sproeit hij ook constant. Waar kan dit aan liggen? Worden wisser en sproeier beiden door hetzelfde ralais (onder linkervoet bestuurder) aangestuurd?
Graag advies??
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Heb je spanning wordt er gevraagd. Maar heb je een schema om de bedrading ook te controleren? Iets zegt mij dat er een massadraad losgekomen is. Of doorgesleten.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- fcvisser
- 2nd Gear member
Het punt is dat zowel voor als achter alles wel werkt maar niet wanneer het hoort. Voor gaat hij sproeien op de snelste wisser stand, achter doet de interval stand het niet.Msuidgeest schreef:Heb je spanning wordt er gevraagd. Maar heb je een schema om de bedrading ook te controleren? Iets zegt mij dat er een massadraad losgekomen is. Of doorgesleten.
Spanning is er dus wel. En nee een bedrading schema heb ik niet.
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
"Wie kan mij vertellen waar het relais voor de achterruitenwisser zit?"
Het relais zit bij de voetenruimte van de bestuurder als het goed is, onder het tapijt en achter een metalen plaat die daar zit! Links van de pedalen. Er zitten 2 relais, een zwarte en een gele, een van de 2 is het!
Het relais zit bij de voetenruimte van de bestuurder als het goed is, onder het tapijt en achter een metalen plaat die daar zit! Links van de pedalen. Er zitten 2 relais, een zwarte en een gele, een van de 2 is het!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- fcvisser
- 2nd Gear member
Heb de relais gevonden.
Relais van voorwissers heeft nr. 896459/1235067 (zwart)
Relais van achterwisser heeft nr. 896327/1307733 (wit) hiervan ontbreekt een van de middelste pootjes......
Wie kan mij helpen aan vervangende relais zodat ik kan testen of hier de fout in zit. Is dit de oplossing, wil ik ze graag kopen. Zo niet, stuur ik ze terug.
Relais van voorwissers heeft nr. 896459/1235067 (zwart)
Relais van achterwisser heeft nr. 896327/1307733 (wit) hiervan ontbreekt een van de middelste pootjes......
Wie kan mij helpen aan vervangende relais zodat ik kan testen of hier de fout in zit. Is dit de oplossing, wil ik ze graag kopen. Zo niet, stuur ik ze terug.
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik zal even kijken, heb er vast wel een liggen.
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980