demonteren zijramen volvo 240 estate

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Tmug
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10.01.2012 - 01:02

Weet iemand hoe ik deze er uit krijg op een nette manier? Zodat ze er later ook weer in kunnen?
Jasper Swolfs
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.06.2012 - 21:38

Heb je electrische ramen of gewoon zwengels? als je gewoon zwengels hebt is het simpel, je haalt heel makelijk met ik geloof 2 schroeven de armsteun op het deurpaneel los, je draait het knopje van de deurvergrendeling los, en heel voorzichtig trek je het deurpaneel los, hopen dat je de drukkers van het deurpaneel nog kan gebruiken. Daarna zal je de 3 bevestigings clips waar het raam mee aan het raammechanisme zit los maken en je haalt het mechanisme zelf ook los en uit de deur, dan kan je door het raam in een bepaalde hoek te kantelen het raam er ongeschonden uit krijgen.

Gr jasper
Volvo 245 DL B21A
Tmug
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10.01.2012 - 01:02

Ik bedoel eigenlijk de lange zijramen van een estate.
Jasper Swolfs
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.06.2012 - 21:38

oow tuurlijk ik vergeet helemaal dat de zwengel ook met een schroef vast zit, je moet even het kapje van de zwengel verwijderen
Volvo 245 DL B21A
Jasper Swolfs
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.06.2012 - 21:38

oow okee sorry verkeerd begrepen :oops:
Volvo 245 DL B21A
Tmug
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10.01.2012 - 01:02

Ben ook erg blij met jóu reactie hoor! Die ramen moeten er namelijk ook uit. Sorry als mn vorige reactie stom overkwam, zo bedoelde ik het zeker niet!
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Ik ken drie manieren:

1 met een schroevedraaier het rubber aan de binnenzijde stukje bij beetje omhoog duwen achter de sponningrand (vrij arbeidsintensief)

2 een koord tussen het raamrubber rondom leggen; dan het koord samentrekken zodat het rubber horizontaal komt te staan en dan de ruit met rubber eruit duwen.

3 de snelste en meestal door mij gebruikte methode: op je rug gaan liggen in de laadbak en de ruit er met beleid uittrappen, d.w.z. in de hoek beginnen.
Als het rubber ooit door een onverlaat is afgekit in de sponning dan is dit niet de beste methode ,m.a.w. dan kun je 1000 stukjes glas rapen(ik spreek uit eigen ervaring)
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

jos245 schreef:Ik ken drie manieren:

1 met een schroevedraaier het rubber aan de binnenzijde stukje bij beetje omhoog duwen achter de sponningrand (vrij arbeidsintensief)

2 een koord tussen het raamrubber rondom leggen; dan het koord samentrekken zodat het rubber horizontaal komt te staan en dan de ruit met rubber eruit duwen.

3 de snelste en meestal door mij gebruikte methode: op je rug gaan liggen in de laadbak en de ruit er met beleid uittrappen, d.w.z. in de hoek beginnen.
Als het rubber ooit door een onverlaat is afgekit in de sponning dan is dit niet de beste methode ,m.a.w. dan kun je 1000 stukjes glas rapen(ik spreek uit eigen ervaring)
1 zou ik doen met een afgeplat en afgerond verf roer stokje van hout of kunststof duurt echt niet zoe lang hoor hooguit 20 min per raam en je beschadigt je lak niet, wel met een schroevendraaier.

2 Koord ertussen heb ik nooit geprobeerd en ik betwijfel of dat ook gaat lukken.

3 is de meest snelle manier en ook de meest snelle manier om een nieuw raam te kopen, dit moet je vaker hebben gedaan om te kunnen weten hoever je kunt gaan voordat je het raam in een klein doosje kan vergen.

Ik ga voor optie 1 want die kan je alleen doen, daar heb je geen hulp bij nodig.
Tmug
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10.01.2012 - 01:02

Optie een lijkt me ook het beste zo te zien. Voor de veiligheid maar ff met ductape aN het dak vastzetten. Mooi klusje voor zaterdag! Bedankt!!
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”