Dag, sinds de verkoop van mijn 850 exclusive voor een zeer exclusieve S60 uit 2003 ben ik hier nu actief. Sinds vorige week maandag ben ik in het bezit van deze prachtige auto.
Een paar dingetjes wil ik graag herstellen.
29 pagina's met berichten doorgelezen maar nog geen resultaat na vele zaken te hebben gedaan.
Wel nu, de speakers van het premium geluidssysteem doen het alle 4 niet in zowel het linker bestuurders (2st) als linker passagiersportier (1st). 1 kant dus met uitzondering van de geplaatste tweeter bij de bestuurder.
Opbouw speakersysteem: midden speaker dashboard, tweeters bij deurstijlen, 4 speakers voordeuren, speakers achterdeuren en hoedenplank. Een dijk van geluid maar nog niet optimaal dus.
Er is een carkit ingebouwd op een soort zijconsole van gelijkwaardig leer (vermoedelijk nokia). Daarbij zit er in de hoofdsteun bestuurdersstoel een speaker en microfoon.
Alles nagekeken, stekkers versterker onder passagiersstoel voor, stekkers radio (geheel losgehaald uit midden).
Zekeringen gecontroleerd zijkant dashboard en onder motorkap.
Geen oplossing nog.
Wie kan mij helpen? Hoe kan ik de speakers weer aan de praat krijgen? Al 29 pagina's forumberichten doorgesneupt, om moedeloos van te worden. Kan het liggen aan een mutebox en hoe weet ik of ik die heb?
Erg mooi geluidssysteem, maar moet wel werken. Ik zit er aan te denken een Parrot in te bouwen
Hoe weet ik of ik een alarm heb en wat voor een? De verzekeraar vraagt ernaar.
Hu-803 linker kanaal deurspeakers geen geluid
-
- 6th Gear member
Speakers:
Linksvoor en linksachter zijn gescheiden kanalen. Hoe staat de balance/fader?
Alarm:
Auto afsluiten met afstandsbediening. Daarna met de sleutel van het slot halen en de deur openen. Als het alarm afgaat, dan heb je alarm. Je stopt de herrie met de unlock op de afstandsbediening.
Linksvoor en linksachter zijn gescheiden kanalen. Hoe staat de balance/fader?
Alarm:
Auto afsluiten met afstandsbediening. Daarna met de sleutel van het slot halen en de deur openen. Als het alarm afgaat, dan heb je alarm. Je stopt de herrie met de unlock op de afstandsbediening.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Wel even een aantal seconden wachten voordat het alarm is ingeschakeld, en heb je een rode knipperende led midden op het dashboard?
Wat betreft de audio probeer eens alles orgineel te maken of te wel alle Nokia spullen er tussenuit , als het dan wel werkt dan pas aan de parrot beginnen.
Wat betreft de audio probeer eens alles orgineel te maken of te wel alle Nokia spullen er tussenuit , als het dan wel werkt dan pas aan de parrot beginnen.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
Het is een hele klus om de carkit uit te bouwen. Alle draden zijn gebundeld en lopen overal naar toe. Dit is een riskante operatie. De balance e.d. Staat goed. Dit heb ik al geprobeerd.
De alarm tips probeer ik uit. Ik heb geen led. Het is een zwarte knop in het midden.
Bedankt voor de tips. Nog tips voor de radio? Ik ben er zeer content mee.
Johan
De alarm tips probeer ik uit. Ik heb geen led. Het is een zwarte knop in het midden.
Bedankt voor de tips. Nog tips voor de radio? Ik ben er zeer content mee.
Johan
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
In mijn VW gaat de spraak ook over het linker kanaal (ook een nokia carkit)
Als het goed is zou het plug en play moeten zijn .
In jou geval nu unplug en stereo
evt wat tyraps weg knippen dan zou het wat stekker werk moeten zijn , nokiacarkit is een zwart kastje +/- 10 bij 10 cm. met een aantal stekkers erin.
In jou geval nu unplug en stereo

V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
Heb je een idee waar dit kastje zou moeten zitten? Ik heb de hele midden van het dashboard er reeds uitgehad. Het enige wat er naar voren kwam was de achterzijde van de radio met een aantal stekkers erin. Verder geen ingebouwde onderdelen in dit vak. Het maakt het wat lastig aangezien alle draden ingetaped zijn, er ook een draad van de hoofmicrofoon door de middenconsole loopt. Bedankt!V70 T5 assen schreef:In mijn VW gaat de spraak ook over het linker kanaal (ook een nokia carkit)
In jou geval nu unplug en stereoevt wat tyraps weg knippen dan zou het wat stekker werk moeten zijn , nokiacarkit is een zwart kastje +/- 10 bij 10 cm. met een aantal stekkers erin.
Johan
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Die van de microfoon zit ingeplugd in de carkit probeer die te volgen , misschien zit het hele zaakje wel onder de middenconsole/tunnel .
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
Dank je, zojuist delen onmanteld blijkt dat het kastje weg gemoffeld zit onder de bestuurders stoel nota bene! Ai dat is dom van me! Het is een HFU-2 van nokia. Alle draden eruit gehaald. Geen oplossing nog. Schema wel gevonden:V70 T5 assen schreef:Die van de microfoon zit ingeplugd in de carkit probeer die te volgen , misschien zit het hele zaakje wel onder de middenconsole/tunnel .
gecodeerde draden met plug:
- blue cont. slot
- green stereo ant
- yellow stereo mute
- red plus
- black fase
Misschien ergens oude telefoon opscharrelen van iemand en dan nog eens proberen. Schiet je zo nog iets te binnen? Ik vestig nog wat hoop op de 1A zekeringen tussen de blauwe en groene draad ga ik naar zoeken. Eerst even verder prutsen, als het eerst maar weer werkt dan gaan we verder met ombouwen.
Bedankt!
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Als je wel een stekkertje vond in het kastje voor een extra luidsprekertje maar niet die extra speaker hebt.
Dan moeten er nog wat nokiadelen tussen de auto luidsprekers en HU 803 zitten,
Zie plaatjes, extra kabeltje voor over de carspeakers

En de standaard carkit met los speakerje

Hopelijk kom je zo wat verder
Dan moeten er nog wat nokiadelen tussen de auto luidsprekers en HU 803 zitten,
Zie plaatjes, extra kabeltje voor over de carspeakers

En de standaard carkit met los speakerje

Hopelijk kom je zo wat verder
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
Ja ik heb wel het extra kabeltje gevonden. Mooie schema's bedankt. De speaker zit in de hoofsteun evenals de microfoon. Middenconsole toch maar weer in elkaar gezet.
Net weer even het sleutelen gestaakt na de volgende constatering te hebben gedaan.
- De speakers zowel voor als achter in het portier (excl. tweeter) zijn opgeblazen! Wie verwacht dit nu van kevlar versterkte speaker membranen. Behoorlijk mishandeld dus.
De deurpanelen verwijderd aan de hand van dit pracht forum.
De kabels losgehaald, speakers ogenschijnlijk goed maar bij de spoel/ coil blijkbaar gescheurd.... Als ik er licht op druk maken ze weer geluid, gelukkig heb ik nu het euvel gevonden een grote opluchting. Ik heb 2 bedrijven aangeschreven voor onderdelen. Heb je nog suggesties of weet je iemand die nog wat heeft liggen?
Ze zitten gepopnageld, hoe kan ik dit het beste aanpakken als ik ze omruil voor goeie?
Net weer even het sleutelen gestaakt na de volgende constatering te hebben gedaan.
- De speakers zowel voor als achter in het portier (excl. tweeter) zijn opgeblazen! Wie verwacht dit nu van kevlar versterkte speaker membranen. Behoorlijk mishandeld dus.
De deurpanelen verwijderd aan de hand van dit pracht forum.
De kabels losgehaald, speakers ogenschijnlijk goed maar bij de spoel/ coil blijkbaar gescheurd.... Als ik er licht op druk maken ze weer geluid, gelukkig heb ik nu het euvel gevonden een grote opluchting. Ik heb 2 bedrijven aangeschreven voor onderdelen. Heb je nog suggesties of weet je iemand die nog wat heeft liggen?
Ze zitten gepopnageld, hoe kan ik dit het beste aanpakken als ik ze omruil voor goeie?
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Die popnagels kun je gewoon uitboren , en de nwe speakers weer popnagelen .
Auto Rima of een willekeurige autosloop?
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
Auto rima en hunter gorredijk die is vlakbij. Rima wil voor achterspeakers 75 euro. Voor heeft hij ze alleen in standaard. Maakt dit veel verschil?V70 T5 assen schreef:Die popnagels kun je gewoon uitboren , en de nwe speakers weer popnagelen .
-
- 6th Gear member
Dat maakt een verschil,standaard of iets duurdere.
Er zijn pasklare van GZ,die zijn echt top.daar kunnen volvo speakers niet aan tippen.
Jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen,wij gooien de standaard speakers vaak in de kliko.
Zal morgen is kijken wat er ligt nog.Dan ben je misschien even gered om te proberen.
Er zijn pasklare van GZ,die zijn echt top.daar kunnen volvo speakers niet aan tippen.
Jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen,wij gooien de standaard speakers vaak in de kliko.
Zal morgen is kijken wat er ligt nog.Dan ben je misschien even gered om te proberen.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Een merk waarschijnlijk
net op gegoogled zie niets...

Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ground Zero 
groet een Audiofiel

groet een Audiofiel
Volvo @ VAG monteur

-
- 6th Gear member
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
Dag mensen alles is opgelost! Nieuwe speaker en wat een geluidje! Bedankt!