Yep, je hebt gelijk. Die van WolfsXC is gelijk aan de mijne, vandaar. Die van jou is iets jonger en dat deksel is inderdaad anders.
Nr. 16 lijkt op de tekening -1- geheel. Klopt dat? En indien ja: Hoe maak je dat dan schoon? Is dat gewoon een kwestie van "dump maar in een bak ontvetter en lekker spoelen"?
Verwijderen en schoonmaken kleppendeksel D5
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ik hoop dat er iemand is die daar het antwoord op heeft.
Ik heb zo`n vermoeden dat de inlaatkanalen in het deksel zelf zitten en via vijf uitgangen naar de cilinders gaat.
Ik heb zo`n vermoeden dat de inlaatkanalen in het deksel zelf zitten en via vijf uitgangen naar de cilinders gaat.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Bij onze (ex D5) waren ze redelijk snel klaar. Als ik naar deze tekening zoals hierboven afgebeeld kijk.....suc6 om daar alles uit te halen. Een goeie stofzuiger met een klein mondstuk (1cm doorsnee of nog kleiner) en tijd en geduld.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Bij jou thuis op de dam?Turbodesk schreef:Ik ben van plan om a.s. zaterdag het deksel te lichten en schoon te maken.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ja, gewoon op de oprit. Het wordt zoals het nu lijkt goed weer zaterdag.AlexV70 schreef:Bij jou thuis op de dam?Turbodesk schreef:Ik ben van plan om a.s. zaterdag het deksel te lichten en schoon te maken.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Hier komen de verlossende antwoorden!
Ik kom net terug van de dealer in Assen. Ik heb daar een monteur gesproken die het eerder heeft gedaan. Hij was zeer bereidwillig en heeft een en ander uit de doeken gedaan.
Er hoeft geen olie te worden afgetapt.
Het kunststof deksel bestaat uit een stuk, de luchtkanalen lopen er dus doorheen. Het is dus moeilijker om schoon te maken. Meer spoelen, zeg maar.
De nokkenas zit gewoon vast. Deze komt niet los te liggen. Geen distribnutieproblemen dus.
Echter moeten de injectoren eruit gehaald worden. De beugels hiervan houden de deksel op zijn plaats aan de achterkant.
Als je deze eruit haald moeten er nieuwe brandplaatjes gemonteerd worden. Maar bij mijn motor zitten de injectoren in speciale beugels die maar 1 keer gebruikt kunnen worden. Deze beugels met een kromming drukken de injector vast. Als je de beugel opnieuw gebruikt dan is de spanning uit die kromming en kan de injector gaan lekken bij het brandplaatje.
Die montage setjes voor de injectoren kosten 17 euro ex.btw. maal 5!!!
De monteur adviseerde om in de hoeken van de pakking, dus bij de hoeken van de ronding van de nokkenas om daar vloeibare pakking te gebruiken. Dit om lekkage te voorkomen omdat de hoeken nogal scherp zijn. Weer 18 euro erbij.
Kortom een dure operatie dat schoonmaken. Maarja, ik heb A gezegd en dan komt ook ....
Ik kom net terug van de dealer in Assen. Ik heb daar een monteur gesproken die het eerder heeft gedaan. Hij was zeer bereidwillig en heeft een en ander uit de doeken gedaan.
Er hoeft geen olie te worden afgetapt.
Het kunststof deksel bestaat uit een stuk, de luchtkanalen lopen er dus doorheen. Het is dus moeilijker om schoon te maken. Meer spoelen, zeg maar.
De nokkenas zit gewoon vast. Deze komt niet los te liggen. Geen distribnutieproblemen dus.
Echter moeten de injectoren eruit gehaald worden. De beugels hiervan houden de deksel op zijn plaats aan de achterkant.
Als je deze eruit haald moeten er nieuwe brandplaatjes gemonteerd worden. Maar bij mijn motor zitten de injectoren in speciale beugels die maar 1 keer gebruikt kunnen worden. Deze beugels met een kromming drukken de injector vast. Als je de beugel opnieuw gebruikt dan is de spanning uit die kromming en kan de injector gaan lekken bij het brandplaatje.
Die montage setjes voor de injectoren kosten 17 euro ex.btw. maal 5!!!
De monteur adviseerde om in de hoeken van de pakking, dus bij de hoeken van de ronding van de nokkenas om daar vloeibare pakking te gebruiken. Dit om lekkage te voorkomen omdat de hoeken nogal scherp zijn. Weer 18 euro erbij.
Kortom een dure operatie dat schoonmaken. Maarja, ik heb A gezegd en dan komt ook ....
Je hebt vast Henk gesproken.Turbodesk schreef:Ik kom net terug van de dealer in Assen. Ik heb daar een monteur gesproken die het eerder heeft gedaan. Hij was zeer bereidwillig en heeft een en ander uit de doeken gedaan.
Tube met roze vloeibare pakking? Daar heb ik volgens mij nog wel wat van liggen. Effe zoeken.Turbodesk schreef:De monteur adviseerde om in de hoeken van de pakking, dus bij de hoeken van de ronding van de nokkenas om daar vloeibare pakking te gebruiken. Dit om lekkage te voorkomen omdat de hoeken nogal scherp zijn. Weer 18 euro erbij.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ik heb zijn naam niet gevraagd.
Het is speciale zwarte vloeibare pakking die geschikt is om op een rubberen pakking aan te brengen.
Deze heb ik al gehaald, kostte 18 euro bij de Brezan.
Ik hoop dat het echt smerig is, dat de klus zijn geld waard is.
Alex: Heb je de dvd`s al geprobeerd?
Het is speciale zwarte vloeibare pakking die geschikt is om op een rubberen pakking aan te brengen.
Ik hoop dat het echt smerig is, dat de klus zijn geld waard is.
Alex: Heb je de dvd`s al geprobeerd?
JaTurbodesk schreef:Alex: Heb je de dvd`s al geprobeerd?

Bleek dat ik 2009 had, dus ik ga er goed op vooruit!!! \:D/
De vloeibare pakking die ik heb, moest ik gebruiken voor het kleppendeksel van mijn 2.4 benzine.Turbodesk schreef:Het is speciale zwarte vloeibare pakking die geschikt is om op een rubberen pakking aan te brengen.
Daat zit alleen deze vloeibare pakking tussen. Partnr. 1161059 "gasket high temperature". (zit niet veel meer in)
- Thijs
- 7th Gear member
Mooi dat je deze klus initieert! Zoals ik al had gezegd ben ik echt te druk om mee te doen, anders had ik het heel graag samen gedaan!
Ben ook benieuwd of je er wat van gaat merken!
Succes iig!
Ben ook benieuwd of je er wat van gaat merken!
Succes iig!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Turbodesk
- 5th Gear member
Heeft er iemand nog een idee wat voor reinigingsmiddel ik het best kan gebruiken?
Remmenreiniger lost die drap niet echt goed op. En het kunsstof mag niet aangetast worden.
Misschien petroleum? Of Wd40?
Remmenreiniger lost die drap niet echt goed op. En het kunsstof mag niet aangetast worden.
Misschien petroleum? Of Wd40?
- Thijs
- 7th Gear member
Forte intake cleaner werkt perfect! (Is er zelfs voor gemaakt!)
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015