Kwam deze ook nog tegen.
Weer wordt de D2 slecht beoordeeld. zelf bijna afgeraden.
Het probleem is dat de eerstvolgende optie 4000,- meer kost.
Gewoon de wegenbelasting moet betalen en als je zelfstandig bent geen 28% investeringsaftrek hebt.
Als je hem privé rijdt heb je alleen voordeel tot 1 Jan 2014 wegenbelasting vrij.
Update: Geef het op.. Je leest zoveel tegenstrijdige dingen over de D2..
Uit Oostenrijkse test nu weer dit:
In der Praxis bedeutet das ein durchaus spritziges Fahrvergnügen,und auch auf bergigen Straßen noch genug Leistung von unten heraus.
Discovery schreef:Opvallend is dat de geartronic versies sneller zijn in 0-100 dan de handgeschakelde versies. Volgens mij de 1e Volvo met automaat die op papier sneller is dan de handgeschakelde versie.
-
Iedereen benieuwd ! Net eentje besteld met automaat - 177 pk (D4) - en nu maar wachten... :roll:
-
Discovery schreef:Opvallend is dat de geartronic versies sneller zijn in 0-100 dan de handgeschakelde versies. Volgens mij de 1e Volvo met automaat die op papier sneller is dan de handgeschakelde versie.
-
Iedereen benieuwd ! Net eentje besteld met automaat - 177 pk (D4) - en nu maar wachten... :roll:
-
Die komt uit alle testen tot nu toe goed uit dus zeker goede keus.
Gefeliciteerd.
@MichelR, ik kan me voorstellen wanneer je een auto besteld waarmij je in levende
lijve niet mee proef hebt kunnen rijden dat het wat onzeker voelt.
Dit topic en de tests gelezen te hebben heb ik toch het idee dat de D2 prima gaat
voldoen in een V40 ( al zal het geen stepentrekker zijn )
In de laatste 10 jaar reed ik o.a. In een BMW 318d ( 115 pk ) & daarvoor nog in een
525 TD, die laatste (bj. 2000) kocht ik voor een schijntje van de nieuwprijs omdat
niemand een 5-serie met "maar". 115 pk wilde rijden......nog nooit zo'n lekker
lopende diesel gehad. Die dingen van toen hebben zelfs nog een lager koppel
als de D2 van Volvo nu !
Lekker gaan rijden en lachend tanken met zo'n verbuik!!
Gr.
Rob
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989 XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019 Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs. V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
@Michel, ik was eerst sceptisch, maar de D2 rijdt prima, en zeker na de laatste software update en in in mijn geval het vervangen van de airco pomp(garantie) loopt hij heerlijk! Moet soms oppassen omdat hij van 120 zo op de 150 zit, gaat zo soepel... Denk dat hij een stuk vlotter is dan je huidige 1.6! Gewoon zo snel mogelijk een testritje versieren zodra het kan..
MichelR schreef:Had al testrit gedaan met S60 D2 en dat reed inderdaad best goed..
Vraag is alleen of ze de D2 voor de V40 nog extra hebben geknepen ivm CO2 etc..
Maar we gaan het horen van al de nieuwe C30 D2 rijders daar zit zelfde motor in.
Kan natuurlijk ook nog een versnellingsbak zijn met een langere / andere overbrenging waardoor de auto anders reageert en overkomt.
Vreemd, de KNAC zegt dat de geartronic in de D4 uitstekend z'n werk doet, in andere beschrijvingen lees ik over een verouderde, matig schakelende automaat. Zelf maar eens uitproberen wie gelijk heeft...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Fulaks schreef:Vreemd, de KNAC zegt dat de geartronic in de D4 uitstekend z'n werk doet, in andere beschrijvingen lees ik over een verouderde, matig schakelende automaat. Zelf maar eens uitproberen wie gelijk heeft...
Mee eens maar de meeste testen tot nu toe in de v40 zijn erg positief over de d4 met gt
Ik vind de T3 een veel fijnere motor dan de D2. Onderin is die ook sterk. (althans, voor een benzine en ivm de D2)
Voor ons wordt het nooit weer een D2 in ieder geval. De eerste paar maanden denk je, oh dat rijdt best lekker, maar daarna went het heel snel en je hebt niets extra's. Maar kosten spelen natuurlijk ook een rol. Voor de rest is de D2 een prima motor. Alleen je moet er niet mee willen racen. Verder merk ik dat onze S60 steeds langzamer aan het worden is. Wellicht door de motormangement updates, ik weet het niet. Hierdoor wil je niet eens snel rijden.
Als je de mogelijkheid hebt om de D2 te laten chippen zou ik daar voor kiezen. Je krijgt een pak meer koppel en iets meer vermogen.
Een D2 is niet te chippen...dat heb ik al geinformeerd. Te veel gedoe met motormanagement waardoor Volvo/tuners het niet aandurven.
Eenmaal op snelheid vind ik de D2 prima meekomen in het verkeer. Ben alleen niet zo kapot over de aandrijflijn bij deze motor. Maar dat is vast persoonlijk.
T3 geeft hele andere rijbeleving, maar kost per maand ook meer. D2 is iig zeker geen stumper!
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Geïnformeerd bij Polestar en daar komt ook geen chip van..
Maar mijn Volvo dealer heeft al enkele D2 laten chippen bij RICA dus het kan wel.
Mocht de D2 inderdaad tegenvallen denk ik wel aan chippen. Maar eerst maar eens zien.
Ingeschreven voor drive experiece met een diesel dus even afwachten.
Autoloos. Ridder te voet C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire V40 D4 R-Design Rebel Blue V40 D2 Summum MY13 Volvo C30 1.6 R-Edition MY11 Volvo C30 1.6 Kinetic MY07 Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT Volvo 343
Qua vermogen denk ik dat het je niet gaat tegenvallen. Let vooral op bij schakelen in de 1e 3 versnellingen op geklonk van onderuit. Als dat aanwezig is en het stoort je niet...vooral voor de D2 gaan dan!
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue