Hallo allemaal,
Ik ben erg benieuwd wat het On-call systeem bij de nieuwe volvo's inhoud, het word mij niet helemaal duidelijk uit de informatie van volvo uit.
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, het komt namelijk ook in mijn nieuwe C70.
Volvo On-call
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
SOS-systeem voor meer veiligheid en bescherming
Volvo On Call: geavanceerde telematica
· Integraal systeem voor persoonlijke veiligheid en beveiliging van auto
· Primeur: af-fabriek systeem voor traceren van gestolen voertuigen
· Ontgrendeling van portieren op afstand bij verlies sleutels
Beesd, 10 juli 2006 – Volvo lanceert een nieuw, pan-Europees SOS-systeem: Volvo On Call. Dit nieuwe, zeer geavanceerde systeem brengt de Volvo-rijder met een simpele druk op de knop bij een alarmcentrale, zodat hulp bij een ongeval, diefstal, inbraak of pech verzekerd is. Volvo On Call is als fabrieksoptie leverbaar op alle Volvo-modellen vanaf modeljaar 2007. Voor de nieuwe Volvo S80 is het systeem beschikbaar vanaf begin 2007.
Volvo On Call wordt ingeschakeld via de speciale On Call of SOS knop, maar werkt ook automatisch. Bij een ongeval waarbij een van de gordelspanners of airbags worden geactiveerd, ontvangt de alarmcentrale van Volvo On Call een signaal van de auto, inclusief de exacte positie. Dankzij een geïntegreerde GSM-telefoon met satellietverbinding en gps-positiebepaling weet Volvo On Call te allen tijde waar de auto zich bevindt. Bovendien krijgt de operator direct alle gegevens van de auto te zien, waaronder binnentemperatuur, inhoud van de brandstoftank en dergelijke. Indien nodig wordt direct assistentie gestuurd. Volvo On Call helpt óók wanneer de autosleutels zoek zijn, of per ongeluk in de auto zijn achtergebleven. Na een telefoontje van de eigenaar opent de Volvo On Call operator op afstand de auto nadat het juiste wachtwoord is gegeven.
Hulp bij diefstal of inbraak
Met het extra beveiligingspakket levert Volvo als eerste autofabrikant een
af-fabriek voertuigvolgsysteem. Wanneer in de auto wordt ingebroken, wordt het alarmsysteem na circa 15 seconden automatisch geactiveerd. Nadat de operator heeft geverifieerd of de auto is gestolen, kan de auto via gps en satelliet worden opgespoord. Voor de Volvo XC90 voldoet het voertuigvolgsysteem aan de diefstalbeveiligingsklasse vijf en is daarmee SCM/TNO goedgekeurd. Volvo On Call kost 650 euro. Het optionele beveiligingspakket kost 1.500 euro extra. Beide prijzen zijn inclusief gebruiks- en abonnementskosten voor vijf jaar.
Volvo On Call: geavanceerde telematica
· Integraal systeem voor persoonlijke veiligheid en beveiliging van auto
· Primeur: af-fabriek systeem voor traceren van gestolen voertuigen
· Ontgrendeling van portieren op afstand bij verlies sleutels
Beesd, 10 juli 2006 – Volvo lanceert een nieuw, pan-Europees SOS-systeem: Volvo On Call. Dit nieuwe, zeer geavanceerde systeem brengt de Volvo-rijder met een simpele druk op de knop bij een alarmcentrale, zodat hulp bij een ongeval, diefstal, inbraak of pech verzekerd is. Volvo On Call is als fabrieksoptie leverbaar op alle Volvo-modellen vanaf modeljaar 2007. Voor de nieuwe Volvo S80 is het systeem beschikbaar vanaf begin 2007.
Volvo On Call wordt ingeschakeld via de speciale On Call of SOS knop, maar werkt ook automatisch. Bij een ongeval waarbij een van de gordelspanners of airbags worden geactiveerd, ontvangt de alarmcentrale van Volvo On Call een signaal van de auto, inclusief de exacte positie. Dankzij een geïntegreerde GSM-telefoon met satellietverbinding en gps-positiebepaling weet Volvo On Call te allen tijde waar de auto zich bevindt. Bovendien krijgt de operator direct alle gegevens van de auto te zien, waaronder binnentemperatuur, inhoud van de brandstoftank en dergelijke. Indien nodig wordt direct assistentie gestuurd. Volvo On Call helpt óók wanneer de autosleutels zoek zijn, of per ongeluk in de auto zijn achtergebleven. Na een telefoontje van de eigenaar opent de Volvo On Call operator op afstand de auto nadat het juiste wachtwoord is gegeven.
Hulp bij diefstal of inbraak
Met het extra beveiligingspakket levert Volvo als eerste autofabrikant een
af-fabriek voertuigvolgsysteem. Wanneer in de auto wordt ingebroken, wordt het alarmsysteem na circa 15 seconden automatisch geactiveerd. Nadat de operator heeft geverifieerd of de auto is gestolen, kan de auto via gps en satelliet worden opgespoord. Voor de Volvo XC90 voldoet het voertuigvolgsysteem aan de diefstalbeveiligingsklasse vijf en is daarmee SCM/TNO goedgekeurd. Volvo On Call kost 650 euro. Het optionele beveiligingspakket kost 1.500 euro extra. Beide prijzen zijn inclusief gebruiks- en abonnementskosten voor vijf jaar.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hierbij nog wat interne info:
Onderwerp Introductie Volvo On Call
Inhoud:
1. Inleiding
2. Product
3. Beschikbaarheid
4. Prijzen
1) inleiding.
Volvo is als leider op het gebied van veiligheid in auto’s steeds op zoek naar verdere verbeteringen die
het rijden in auto’s steeds veiliger maakt. Als eerste automerk introduceert Volvo een geheel nieuw
veiligheids- en beveiligingssysteem met een dekking in geheel West Europa, dat gebruik maakt van
telematica (telefoon en informatica):
“Volvo On Call; hulp in de overtreffende trap”.
Volvo loopt daarmee vooruit op de plannen die vanuit de Europese Unie voorgesteld worden om een
dergelijk systeem vanaf 2009 – 2010 standaard te voeren in alle nieuwe auto’s, omdat het de veiligheid
enorm verhoogd.
Het nieuwe, geavanceerde Volvo On Call-systeem stelt u met een simpele druk op een knop
rechtstreeks in contact met de alarmcentrale van Volvo On Call, zodat u altijd zeker bent van
onmiddellijke hulp bij diefstal, inbraak, een ongeval of pech. Het waarschuwingssysteem werkt ook
automatisch, indien een airbag of gordelspanner geactiveerd wordt. Dankzij een geïntegreerde telefoon
met satellietverbinding en GPS-positiebepaling kan een Volvo On Call-operator, zodra het systeem
geactiveerd wordt, te allen tijde zien waar u zich bevindt. Bovendien krijgt de operator direct alle
gegevens van u en uw auto voor zich op het scherm. Indien nodig kan de operator direct assistentie
naar de locatie sturen waar u zich bevindt, ingeval van pech of in een noodsituatie.
2) Het product.
Het Volvo On Call product maakt gebruik van de geïntegreerde telefoon als basis, waaraan twee extra
functies zijn toegevoegd. Eén voor wegenhulp; de On Call knop en één voor noodhulp de SOS-knop.
De dienstverlening van On Call bestaat uit twee pakketten, namelijk uit een veiligheidspakket en een
beveiligingspakket. In onderstaand overzicht treft u een omschrijving aan van de diensten die onder
deze pakketten worden geleverd. NB: Volvo On Call kan uitsluitend als optie geleverd worden.
• Veiligheidspakket. Het basispakket van Volvo On Call omvat de volgende diensten:
– Automatische activering bij ongeval.
• Indien of een airbag of een van de gordelspanners wordt geactiveerd,
door bijvoorbeeld een ongeval, wordt automatisch een signaal naar de
operator bij de Volvo On Call helpdesk gestuurd, die via de geïntegreerde
telefoon met de bestuurder in contact zal treden om te kijken welke hulp
er geboden moet worden.
– SOS - Noodhulp
• Hierbij kan de bestuurder of medepassagier zelf Volvo On Call activeren
om hulp in te roepen van bijvoorbeeld politie, brandweer of medici, indien
men in een noodsituatie verkeerd of indien men ziet dat een andere
weggebruiker onmiddellijke hulp nodig heeft.
– Wegenhulp
• Indien men pech onderweg krijgt kan men via een druk op de On Call
knop direct in verbinding worden gesteld met Volvo Assistance, die voor
verdere hulpverlening zal zorgdragen. Als de auto jonger is dan 3 jaar, of
de auto is in onderhoud bij de Volvo dealer, dan is de hulpverlening gratis
en gedekt via Volvo Assistance.
• Beveiligingspakket. Dit is een optioneel pakket dat uitsluitend boven op het basis
veiligheidspakket besteld kan worden.
– Automatische melding van diefstal / inbraak bij activatie alarm.
• Bij een inbraak of diefstal van uw auto, waarbij het alarm wordt
geactiveerd, wordt er automatisch na 15 seconden een signaal naar de
On Call operator gestuurd die de mogelijkheid heeft om de auto vanaf dat
moment op te sporen en de locatie door te geven aan de plaatselijke
autoriteiten. Voorwaarde is dat de auto is uitgerust met een Volvo
alarmsysteem.
Introductie Volvo On Call
– Voertuigvolgsysteem
• Het voertuig volgsysteem treedt in werking op het moment dat er al dan
niet een automatische melding van inbraak of diefstal van de auto bij de
Volvo On Call Helpdesk binnenkomt. De Helpdesk is via de ingebouwde
GPS module in staat om de locatie van de auto te bepalen en de auto te
volgen. Zodra het voertuig getraceerd is geeft de Helpdesk de positie
door aan de locale autoriteiten voor de inbeslagname van de auto.
Verderop in dit document treft u meer aan over dit onderwerp mbt de
Volvo XC90, waarvoor dit volgsysteem is goedgekeurd volgens SCM
beveiligingsklasse 5.
– Portierontgrendeling op afstand.
• Indien de bestuurder van de auto de sleutels in de auto heeft laten liggen,
terwijl de portieren vergrendeld zijn, kan de eigenaar via de Volvo On Call
Helpdesk (tel.nr: 020-********) verzoeken om de portieren op afstand te
ontgrendelen. Hiervoor moet de bestuurder beschikken over een
wachtwoord dat vooraf aan de Helpdesk is doorgegeven.
Het beveiligingspakket is een optioneel pakket dat alleen in combinatie met het veiligheidspakket kan
worden besteld. Indien de auto al uitgerust is met het veiligheidspakket, kan het beveiligingspakket ook
later geactiveerd / verkocht worden.
3) Beschikbaarheid.
Volvo On Call is beschikbaar op alle Volvo-modellen vanaf modeljaar ’07, m.u.v. de nieuwe Volvo S80.
Voor de nieuwe Volvo S80 zal On Call vanaf het voorjaar 2007 beschikbaar zijn. Zodra wij hier meer
informatie over hebben zullen wij u daarover informeren.
4) Prijzen.
De prijzen van de twee Volvo On Call pakketten zijn als volgt:
Het veiligheidspakket heeft een totale consumentenprijs van 650,-
Het beveiligingspakket een consumentenprijs van 1.500,-
De totaalprijs voor beide pakketten samen bedraagt 2.150,-
In bovengenoemde prijzen zijn inbegrepen de installatie zelf, de activering van de pakketten, het
abonnement voor 5 jaar en alle variabele kosten voor het ‘bellen’ en het contact met de Volvo On Call
Helpdesk / alarmcentrale gedurende deze periode. Dit betekent dat de koper van het pakket geen extra
kosten meer heeft; dit in tegenstelling tot andere aanbieders van telematica producten, waarbij er een
maandelijks of jaarlijks abonnementsbedrag aan de klant in rekening wordt gebracht, plus de kosten
voor geplaatste oproepen en het gebruik van het mobiele telefoonnet.
Onderwerp Introductie Volvo On Call
Inhoud:
1. Inleiding
2. Product
3. Beschikbaarheid
4. Prijzen
1) inleiding.
Volvo is als leider op het gebied van veiligheid in auto’s steeds op zoek naar verdere verbeteringen die
het rijden in auto’s steeds veiliger maakt. Als eerste automerk introduceert Volvo een geheel nieuw
veiligheids- en beveiligingssysteem met een dekking in geheel West Europa, dat gebruik maakt van
telematica (telefoon en informatica):
“Volvo On Call; hulp in de overtreffende trap”.
Volvo loopt daarmee vooruit op de plannen die vanuit de Europese Unie voorgesteld worden om een
dergelijk systeem vanaf 2009 – 2010 standaard te voeren in alle nieuwe auto’s, omdat het de veiligheid
enorm verhoogd.
Het nieuwe, geavanceerde Volvo On Call-systeem stelt u met een simpele druk op een knop
rechtstreeks in contact met de alarmcentrale van Volvo On Call, zodat u altijd zeker bent van
onmiddellijke hulp bij diefstal, inbraak, een ongeval of pech. Het waarschuwingssysteem werkt ook
automatisch, indien een airbag of gordelspanner geactiveerd wordt. Dankzij een geïntegreerde telefoon
met satellietverbinding en GPS-positiebepaling kan een Volvo On Call-operator, zodra het systeem
geactiveerd wordt, te allen tijde zien waar u zich bevindt. Bovendien krijgt de operator direct alle
gegevens van u en uw auto voor zich op het scherm. Indien nodig kan de operator direct assistentie
naar de locatie sturen waar u zich bevindt, ingeval van pech of in een noodsituatie.
2) Het product.
Het Volvo On Call product maakt gebruik van de geïntegreerde telefoon als basis, waaraan twee extra
functies zijn toegevoegd. Eén voor wegenhulp; de On Call knop en één voor noodhulp de SOS-knop.
De dienstverlening van On Call bestaat uit twee pakketten, namelijk uit een veiligheidspakket en een
beveiligingspakket. In onderstaand overzicht treft u een omschrijving aan van de diensten die onder
deze pakketten worden geleverd. NB: Volvo On Call kan uitsluitend als optie geleverd worden.
• Veiligheidspakket. Het basispakket van Volvo On Call omvat de volgende diensten:
– Automatische activering bij ongeval.
• Indien of een airbag of een van de gordelspanners wordt geactiveerd,
door bijvoorbeeld een ongeval, wordt automatisch een signaal naar de
operator bij de Volvo On Call helpdesk gestuurd, die via de geïntegreerde
telefoon met de bestuurder in contact zal treden om te kijken welke hulp
er geboden moet worden.
– SOS - Noodhulp
• Hierbij kan de bestuurder of medepassagier zelf Volvo On Call activeren
om hulp in te roepen van bijvoorbeeld politie, brandweer of medici, indien
men in een noodsituatie verkeerd of indien men ziet dat een andere
weggebruiker onmiddellijke hulp nodig heeft.
– Wegenhulp
• Indien men pech onderweg krijgt kan men via een druk op de On Call
knop direct in verbinding worden gesteld met Volvo Assistance, die voor
verdere hulpverlening zal zorgdragen. Als de auto jonger is dan 3 jaar, of
de auto is in onderhoud bij de Volvo dealer, dan is de hulpverlening gratis
en gedekt via Volvo Assistance.
• Beveiligingspakket. Dit is een optioneel pakket dat uitsluitend boven op het basis
veiligheidspakket besteld kan worden.
– Automatische melding van diefstal / inbraak bij activatie alarm.
• Bij een inbraak of diefstal van uw auto, waarbij het alarm wordt
geactiveerd, wordt er automatisch na 15 seconden een signaal naar de
On Call operator gestuurd die de mogelijkheid heeft om de auto vanaf dat
moment op te sporen en de locatie door te geven aan de plaatselijke
autoriteiten. Voorwaarde is dat de auto is uitgerust met een Volvo
alarmsysteem.
Introductie Volvo On Call
– Voertuigvolgsysteem
• Het voertuig volgsysteem treedt in werking op het moment dat er al dan
niet een automatische melding van inbraak of diefstal van de auto bij de
Volvo On Call Helpdesk binnenkomt. De Helpdesk is via de ingebouwde
GPS module in staat om de locatie van de auto te bepalen en de auto te
volgen. Zodra het voertuig getraceerd is geeft de Helpdesk de positie
door aan de locale autoriteiten voor de inbeslagname van de auto.
Verderop in dit document treft u meer aan over dit onderwerp mbt de
Volvo XC90, waarvoor dit volgsysteem is goedgekeurd volgens SCM
beveiligingsklasse 5.
– Portierontgrendeling op afstand.
• Indien de bestuurder van de auto de sleutels in de auto heeft laten liggen,
terwijl de portieren vergrendeld zijn, kan de eigenaar via de Volvo On Call
Helpdesk (tel.nr: 020-********) verzoeken om de portieren op afstand te
ontgrendelen. Hiervoor moet de bestuurder beschikken over een
wachtwoord dat vooraf aan de Helpdesk is doorgegeven.
Het beveiligingspakket is een optioneel pakket dat alleen in combinatie met het veiligheidspakket kan
worden besteld. Indien de auto al uitgerust is met het veiligheidspakket, kan het beveiligingspakket ook
later geactiveerd / verkocht worden.
3) Beschikbaarheid.
Volvo On Call is beschikbaar op alle Volvo-modellen vanaf modeljaar ’07, m.u.v. de nieuwe Volvo S80.
Voor de nieuwe Volvo S80 zal On Call vanaf het voorjaar 2007 beschikbaar zijn. Zodra wij hier meer
informatie over hebben zullen wij u daarover informeren.
4) Prijzen.
De prijzen van de twee Volvo On Call pakketten zijn als volgt:
Het veiligheidspakket heeft een totale consumentenprijs van 650,-
Het beveiligingspakket een consumentenprijs van 1.500,-
De totaalprijs voor beide pakketten samen bedraagt 2.150,-
In bovengenoemde prijzen zijn inbegrepen de installatie zelf, de activering van de pakketten, het
abonnement voor 5 jaar en alle variabele kosten voor het ‘bellen’ en het contact met de Volvo On Call
Helpdesk / alarmcentrale gedurende deze periode. Dit betekent dat de koper van het pakket geen extra
kosten meer heeft; dit in tegenstelling tot andere aanbieders van telematica producten, waarbij er een
maandelijks of jaarlijks abonnementsbedrag aan de klant in rekening wordt gebracht, plus de kosten
voor geplaatste oproepen en het gebruik van het mobiele telefoonnet.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Graag gedaan!drowel schreef:Kijk Bart, dit is nou precies wat ik wou weten, super! Bedankt.
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Lijkt me toch weer een systeem waar je weinig plezier van hebt....
De noodoproep bij ongeval zie ik nog wel het nut van in, bij erg dure auto's het voertuigvolgsysteem na diefstal ook nog wel. Maar verder zou ik toch een beetje beducht zijn voor het "big brother" syndroom, om nog maar te zwijgen over mogelijkheden tot misbruik.
Je deuren op afstand vanuit de centrale openen? Is dit soms de reden van die golf autoinbraken met nieuwe methode in het Noorden des lands? Kwestie van tijd tot een kwaadwillende dit systeem weet te kraken. En dan hoop je maar op de betrouwbaarheid van de callcenter medewerkers...
De noodoproep bij ongeval zie ik nog wel het nut van in, bij erg dure auto's het voertuigvolgsysteem na diefstal ook nog wel. Maar verder zou ik toch een beetje beducht zijn voor het "big brother" syndroom, om nog maar te zwijgen over mogelijkheden tot misbruik.
Je deuren op afstand vanuit de centrale openen? Is dit soms de reden van die golf autoinbraken met nieuwe methode in het Noorden des lands? Kwestie van tijd tot een kwaadwillende dit systeem weet te kraken. En dan hoop je maar op de betrouwbaarheid van de callcenter medewerkers...
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
op de betrouwbaarheid van call medewerkers zou ik niet bang zijn, en aangezien je zelf als enige het wachtwoord hebt lijkt mij het logisch dat andere di systeem niet kunnen kraken.. Als jij bedoelt dat ze misschien de signaal kunnen hacken en daardoor de deuren open kunnen doen heb je het miss, aangezien men nu ook al op afstand auto's kan openen met de afstands bediening van de deuren en dat niet gekraakt is (tot nu toe)..
Verder lijkt het mij een veilig systeem. Vooral voor vrouwen, auto begeeft het en je weet niet wat to do, druk in die knop en je hoort alles en krijgt zelfs assistentie...
Verder lijkt het mij een veilig systeem. Vooral voor vrouwen, auto begeeft het en je weet niet wat to do, druk in die knop en je hoort alles en krijgt zelfs assistentie...
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
En voor een af fabriek investering van € 150,-- en een aanvullend veiligheidscontract van € 650,-- (voor een periode van 5 jaar) is het nu ook weer niet ontzettend duur...
Volvo for life
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Ben het ook niet met je eens summum, en moet meegaan in wat Live zegt, de kans dat dit systeem gekraakt word is heel erg klein, en ook de on call medewerkers vertrouw ik... iemand van de anwb kan ook zo een deur open doen. doen ze toch ook niet!
@Bart Simpson, de prijs viel mij ook dusdanig mee, dat ik het er maar bij genomen heb.
@Bart Simpson, de prijs viel mij ook dusdanig mee, dat ik het er maar bij genomen heb.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26.06.2012 - 11:10
- Locatie: Veenendaal
Misschien aardig om dit topic eens nieuw leven in te blazen (ik kon geen ander topic hierover vinden) met de komst van nieuwe features.
Ik zit ook serieus naar deze optie te kijken, lijkt me erg cool om e.e.a. via je smartphone af te lezen en te bedienen (deuren, standverwarming). De app heb ik al op mijn telefoon, nu de auto nog...
pdf'je
Ik zit ook serieus naar deze optie te kijken, lijkt me erg cool om e.e.a. via je smartphone af te lezen en te bedienen (deuren, standverwarming). De app heb ik al op mijn telefoon, nu de auto nog...
pdf'je
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Krijg het op de V60.
Heb de app nu ook al op mijn iPhone, zitten leuke opties op.
Heb de app nu ook al op mijn iPhone, zitten leuke opties op.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Ook besteld op mijn nieuwe V40..
Inderdaad handig met de iphone/ipad app.
Inderdaad handig met de iphone/ipad app.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 10.02.2008 - 19:38
Ik heb er veel aan gehad toen vorige maand onze beide auto's zijn gestolen.
Die van mij was binnen een mum van tijd terug. Die van mijn vrouw hebben we nooit meer terug gezien.
Die van mij was binnen een mum van tijd terug. Die van mijn vrouw hebben we nooit meer terug gezien.
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004