Heren,
Graag uw hulp bij het volgende probleem:
Mijn 440 1.8 CVT uit 1996 loopt hoog in toeren, terwijl hij zijn kracht niet afgeeft. Ik rijd zodoende 5000 toeren bij 40 km/u. Een paar weken geleden begon dit bij het optrekken met koude motor, na een meter of 100 gaf hij wel zijn kracht af en zakte het toerental. Op dit moment loopt hij constant hoog in toeren en komt helemaal niet meer op snelheid, maximaal 50 km/u. Het probleem treedt zowel in de D als in de R op.
Na het doornemen van dit forum vermoed ik dat de CVT bak af is. Herkent iemand dit probleem of kan iemand me verder helpen met de diagnose?
Bedankt!
Groet,
Sietse
CVT hoog in toeren, geen snelheid
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Einde oefening denk, ramon kan je dat met 100% zekerheid zeggen.
Als de auto nouw nog heel knap is, kan je hem ook ombouwen naar handschakel, voor een leek 2 dagen werk en ongv 350€
Als de auto nouw nog heel knap is, kan je hem ook ombouwen naar handschakel, voor een leek 2 dagen werk en ongv 350€
-
- 6th Gear member
Zit er voldoende olie in?,geen gewone ATF bijvullen,want dan gaat hij stuk,de dealer verkoopt er speciale olie voor,is er al is gewone ATF in gedaan,dan is het vaak einde cvt bak!
M,n vader ramon&ramon weet alles van die bakken,stuur hem maar een pm .
M,n vader ramon&ramon weet alles van die bakken,stuur hem maar een pm .
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik was vergeten te vermelden dat de olie op niveau is, er zit genoeg in.
Morgen breng ik hem naar een monteur voor een controle, ik zal hier het resultaat nog laten weten. Eerst een pm naar ramon&ramon!
Ik was vergeten te vermelden dat de olie op niveau is, er zit genoeg in.
Morgen breng ik hem naar een monteur voor een controle, ik zal hier het resultaat nog laten weten. Eerst een pm naar ramon&ramon!
-
- 7th Gear member
Als de bak erg slipt is het einde oefening,reparatie is vrij duur en een ruilbak bij Volvo dus ook.
Probeer een bak op de sloop te kopen,maar pas er goed mee op,ze zijn bij de km stand van rond de 100000km allemaal stuk.
Vaak eigen schuld door het gebruik van verkeerde olie in het verleden.
Probeer een bak op de sloop te kopen,maar pas er goed mee op,ze zijn bij de km stand van rond de 100000km allemaal stuk.
Vaak eigen schuld door het gebruik van verkeerde olie in het verleden.
-
- 6th Gear member
http://link.marktplaats.nl/572486634
Complete Volvo voor de prijs van een knappe fiets.
Dit is een gewone automaat,die zijn stuk beter dan een cvt..
Complete Volvo voor de prijs van een knappe fiets.

Dit is een gewone automaat,die zijn stuk beter dan een cvt..