Hallo allemaal,
Nog maar net in het bezit van een fantastische XC70 uit 2001 (gekocht in mei 2010) en nu kom ik voor een 'buitenkans' te staan. Iemand van kantoor gaat weg, en ik kan van hem het volgende overnemen:
Volvo V70 Limited Edition, met extra pakketten (teveel om op te noemen!), afgeleverd November 2011 (!) met 14.000 op de teller. Inclusief winterbanden op alu. Nieuwprijs 46.000... ik kan hem overnemen voor 27.000. Helaas geen automaat, da's het enige nadeel.
Op zich een koopje, maar ik heb net alles aan de XC70 laten doen (distributieriem, spanrollen, waterpomp, nieuwe dynamo, nieuwe zomerbanden, nieuwe winterbanden, etc). Ook de interne radio vervangen voor een audiosysteem van Kenwood (DNX 9280). Hij rijdt fantastisch, slechts 121k gelopen en er is geen reden om hem weg te doen, behalve dat hij minder zuinig is en uiteraard ouder is.
Wie maakt me los...iemand een goed argument om XC70 te blijven rijden? Economisch gezien is het denk ik beter om te wisselen...
Ik hoor graag jullie mening!
Groeten,
Jelle
Aankoop/verkoop advies gevraagd!
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
nou zeg dat is wel een dilemma net veel geld gestoken in je xc. die toch weinig km heeft
de xc heeft nog potentie genoeg voor jaren rijplezier
maar aan de andere kant je ga er 10,5 jaar op vooruit
audio kun je over zetten,
en je kun er waarschijnlijk langer mee vooruit dan met de xc, automaat of handbak moet toch niet zoveel uitmaken dacht ik , tenzij je veel in de stad rij en in dat geval slaat de keus nogmaals door naar de V70 ivm gebruik
tja advies geven is lastig
de xc heeft nog potentie genoeg voor jaren rijplezier
maar aan de andere kant je ga er 10,5 jaar op vooruit
audio kun je over zetten,
en je kun er waarschijnlijk langer mee vooruit dan met de xc, automaat of handbak moet toch niet zoveel uitmaken dacht ik , tenzij je veel in de stad rij en in dat geval slaat de keus nogmaals door naar de V70 ivm gebruik
tja advies geven is lastig
keep calm!, your randomizer is running
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Argumenten om in de XC70 te blijven zijn: AWD, hogere zit/instap, comfortabeler(persoonlijk), minder afschrijving.
Maar als je alles afweegt kan je niet anders dan voor de V70 gaan. Je gaat een enorme stap vooruit in rijbeleving en veiligheid. Als je het geld hebt zou ik het doen, de XC70 verkeerd in perfecte staat en kan dus prima particulier verkocht worden.
Maar als je alles afweegt kan je niet anders dan voor de V70 gaan. Je gaat een enorme stap vooruit in rijbeleving en veiligheid. Als je het geld hebt zou ik het doen, de XC70 verkeerd in perfecte staat en kan dus prima particulier verkocht worden.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
@evert, radio is niet over te zetten, deze LE v70 heeft sensus.
En persoonlijk zou ik het doen, het zijn hele verschillende auto's maar je gaat er erg op vooruit.. Alleen is de v70 LE een diesel of een benzine? D3 of T4?
En persoonlijk zou ik het doen, het zijn hele verschillende auto's maar je gaat er erg op vooruit.. Alleen is de v70 LE een diesel of een benzine? D3 of T4?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Als je de XC nog voor een redelijke prijs kan verkopen zou ik het ook doen, voor 27000 euris ga je in NL zo geen 2de V70 vinden.
Ik heb ook een 2011 V70 D3 proefgereden voor ik de XC60 kocht en ik vond de nieuwe V70 harder afgeveerd dan mijn V70 van 2006, vandaar mijn keuze voor de XC60.
Heeft die V70 ook Sensus systeem ?
Dat is namelijk heerlijk i.v.m. het oudere RTI systeem. (vind ik toch.)
Ik heb ook een 2011 V70 D3 proefgereden voor ik de XC60 kocht en ik vond de nieuwe V70 harder afgeveerd dan mijn V70 van 2006, vandaar mijn keuze voor de XC60.
Heeft die V70 ook Sensus systeem ?
Dat is namelijk heerlijk i.v.m. het oudere RTI systeem. (vind ik toch.)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
27 keur, dat ik zo'n 8 keur lager dan de goedkoopste (T4) die via gaspedaal wordt aangeboden. Dus ik ga er eigenlijk van uit dat de 27 keur moet worden bijtaald na inruil van de XC70. Lijkt me sterk dat de V70 19 keur afschrijft in net een half jaar, ook omdat het een MY2012 betreft.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Hmm, collega kwam net met ander aanbod over de mail... Hij wil nu 29.500 inclusief de winterbanden.
Het is een T4, met naast de limited edition opties nog een schuif kantel dak, stoelen electrisch verstelbaar (geloof ik). Vandaag met de Volvo op pad geweest (de xc70) en kan toch maar moeilijk afscheid nemen van de automaat. Inderdaad zou ik erop vooruit gaan, maar afschrijving is ook behoorlijk. Met 27k leek het een buitenkans, nu tegen de 30k vind ik het toch minder aantrekkelijk. Da's ongeveer 5k korting ipv 8k. Ik heb ook gelezen dat de t4 niet zo zuinig is als dat Volvo ons wil doen geloven, en dat was nou 1 van mijn 'selling points' naar mijn vrouw. was al van plan om gas in te laten bouwen in de xc70; denk dat ik daar toch maar voor ga.
Tegen collega gezegd dat zijn prijs te hoog is voor mij; misschien komt hij met een nieuw bod!
Het is een T4, met naast de limited edition opties nog een schuif kantel dak, stoelen electrisch verstelbaar (geloof ik). Vandaag met de Volvo op pad geweest (de xc70) en kan toch maar moeilijk afscheid nemen van de automaat. Inderdaad zou ik erop vooruit gaan, maar afschrijving is ook behoorlijk. Met 27k leek het een buitenkans, nu tegen de 30k vind ik het toch minder aantrekkelijk. Da's ongeveer 5k korting ipv 8k. Ik heb ook gelezen dat de t4 niet zo zuinig is als dat Volvo ons wil doen geloven, en dat was nou 1 van mijn 'selling points' naar mijn vrouw. was al van plan om gas in te laten bouwen in de xc70; denk dat ik daar toch maar voor ga.
Tegen collega gezegd dat zijn prijs te hoog is voor mij; misschien komt hij met een nieuw bod!
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Het blijft desondanks een scherpe prijs. Maar ik kan je wel begrijpen dat je in de XC70 blijft rijden.... 
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Jah qua motorisering is de xc70 in het voordeel.. En met de T4 zijn ook wel wat problemen mee geweest.. Je kent je eigen auto dus logisch dat je twijfelt, en een dergelijke nieuwe v70 schrijft natuurlijk ook vrij hard af.
@CY325i, zou heel goed kunnen dat dat de inruilprijs/handelsprijs is van de auto! Je volvo schrijft hard af hoor, schrik niet...
@CY325i, zou heel goed kunnen dat dat de inruilprijs/handelsprijs is van de auto! Je volvo schrijft hard af hoor, schrik niet...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Nee, hij is particulier. Verhuisd naar Singapore en de reden dat het zo goedkoop kan is omdat het bedrijf 20% verlies onder de marktwaarde compenseerd. Ik zou hem dus 29.5k betalen (zie bericht hierboven) en vervolgens eigen xc70 zelf particulier verkopen.CY325i schreef:27 keur, dat ik zo'n 8 keur lager dan de goedkoopste (T4) die via gaspedaal wordt aangeboden. Dus ik ga er eigenlijk van uit dat de 27 keur moet worden bijtaald na inruil van de XC70. Lijkt me sterk dat de V70 19 keur afschrijft in net een half jaar, ook omdat het een MY2012 betreft.
Ik weet niet of de auto sensus heeft of het oude RTI. Hij zegt dat het MY2012 is, maar ik zie ze op autotrack ook nog met RTI...is dat dan MY2011?
Heb de auto zelf nog niet eens gezien; hij wil pas een proefrit gaan maken als ik kan garanderen per 24 july het geld te hebben.... Ook daar knap ik een beetje op af (hij wil toch verkopen???). 30 july verhuist hij, dus voor die tijd moet het rond zijn.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Blijkbaar is het de aankooppprijs zonder inruil. Oeps ... je had direct ja moeten zeggen op het eerste aanbod van 27.000 EUR.
De goedkoopste die via gaspedaal wordt aangeboden kost 35.000 EUR, en je kunt onderhandelen wat je wilt, daar gaat geen 5.000 EUR van af (bij 30.000 EUR), en zeker al helemaal geen 8.000 EUR (27.000 EUR).
Wil jouw collega van zijn prive auto af, vanwege auto van de zaak?
De goedkoopste die via gaspedaal wordt aangeboden kost 35.000 EUR, en je kunt onderhandelen wat je wilt, daar gaat geen 5.000 EUR van af (bij 30.000 EUR), en zeker al helemaal geen 8.000 EUR (27.000 EUR).
Wil jouw collega van zijn prive auto af, vanwege auto van de zaak?
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Nee, ons kantoor sluit in Den Haag en verhuisd naar Singapore. Hij gaat mee; ik blijf werkloos achter 

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Nog geen nieuwe baan, maar wel een 'platinum' handdruk (overigens eigen keus om niet mee te gaan naar Singapore)?
De gedachte was dan ook om met andere auto minder maandelijkse kosten te hebben (wegenbelasting, benzine, onderhoud) ipv meer (gas = hogere wegenbelasting).
Maar misschien niet slim om daarvoor 30k uit te geven
De gedachte was dan ook om met andere auto minder maandelijkse kosten te hebben (wegenbelasting, benzine, onderhoud) ipv meer (gas = hogere wegenbelasting).
Maar misschien niet slim om daarvoor 30k uit te geven

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Nee ik verbaas me daar helemaal niet over, maar had even niet direct door dat het aanbod van een particulier komt. Mijn vriend had ooit een V70 T5 gekocht voor zo'n 10 keur. 2 weken na de aankoop wilde hij de V70 aan dezelfde dealer terug verkopen. Maar hij schrok toch behoorlijk toen slechts 7 keur werd geboden (en geen cent hoger). En nee, daar verbaas ik mij ook niet over.V50 R schreef:Jah qua motorisering is de xc70 in het voordeel.. En met de T4 zijn ook wel wat problemen mee geweest.. Je kent je eigen auto dus logisch dat je twijfelt, en een dergelijke nieuwe v70 schrijft natuurlijk ook vrij hard af.
@CY325i, zou heel goed kunnen dat dat de inruilprijs/handelsprijs is van de auto! Je volvo schrijft hard af hoor, schrik niet...
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
@jelleeelco: zoals ik het lees, zijn je vrouw en jijzelf, ZEER tevreden over de XC70. De XC70 heeft een 'verjongingskuur' ondergaan en kan weer jaren probleemloos vooruit. Laat je niet overrompelen door dit aanbod. Verder begrijp ik dat een automaat een vereiste is, en dat heeft de V70 niet.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Bedankt!! Dit was PRECIES de motivatie die ik zocht om de xc70 te houden, maar kon er zelf niet op komen. Inderdaad overrompeld door het aanbod, het 'buitenkansje'. Maar ik word zo blij als ik in die machtige xc70 stap en die fantastische 5 cylinder hoor, gecombineerd met de automaat een geweldige beleving.CY325i schreef:@jelleeelco: zoals ik het lees, zijn je vrouw en jijzelf, ZEER tevreden over de XC70. De XC70 heeft een 'verjongingskuur' ondergaan en kan weer jaren probleemloos vooruit. Laat je niet overrompelen door dit aanbod. Verder begrijp ik dat een automaat een vereiste is, en dat heeft de V70 niet.
CY325i: bedankt!