Ik merk dat de staat van m'n Premium Sound System een beetje te wensen overlaat in m'n tweedehands gekochte V50 MY08.
De grootste luidspreker in het rechter voorportier lijkt helemaal niks te doen. Degene linksvoor hapert af en toe. Hij lijkt vooral uit te vallen als'ie weinig te doen heeft, dus weinig lage tonen als bv. de DJ's aan het ouwehoeren zijn. Als ik dat het volume een tikje hoger draai, slaat'ie weer aan.
Wat zou dit kunnen zijn? Losse contactjes ergens? Bij de radio of bij de luidspreker zelf? Wat is het meest waarschijnlijk dat kapot gaat, en waar kan je makkelijk bij?
Hoe kan ik gemakkelijk testen of alles nog zo werkt als het zou moeten werken, met testtonen en dan aan de balansknoppen draaien oid?
Stijn
[Premium Audio] Grote luidsprekers voor werken niet (altijd)
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Pfew...
Er zijn nogal wat componenten die meedoen in je audio configuratie.
Ik zou;
1- kijken of er verschil is tussen een CD of radio.
2- controleren of het altijd aan dezelfde kant / zelfde speaker is. (middels gebruik balans/fader etc.)
3- je audio instellingen via je radio eens volledig resetten.
Bij geen geluk toch maar eens laten uitlezen bij de dealer.
Blunt question; zit er een after marker carkit in je auto?
(parrot/nokia oid?!)
Er zijn nogal wat componenten die meedoen in je audio configuratie.
Ik zou;
1- kijken of er verschil is tussen een CD of radio.
2- controleren of het altijd aan dezelfde kant / zelfde speaker is. (middels gebruik balans/fader etc.)
3- je audio instellingen via je radio eens volledig resetten.
Bij geen geluk toch maar eens laten uitlezen bij de dealer.
Blunt question; zit er een after marker carkit in je auto?
(parrot/nokia oid?!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 1st Gear member
1: Het treedt op bij radio en iPod
2: Ik heb al gespeeld met fader/balans, en het lijkt dus altijd de grote speaker links te zijn die af en toe wegvalt, en rechts die het (bijna) altijd niet doet. De tweeters zijn moeilijk te testen omdat je dat verschil minder duidelijk hoort
3: Nog niet gedaan.
Uitlezen bij de dealer is inderdaad een optie. Doen de meesten dat gratis?
En nope, (nog) geen after market carkit geinstalleerd.
2: Ik heb al gespeeld met fader/balans, en het lijkt dus altijd de grote speaker links te zijn die af en toe wegvalt, en rechts die het (bijna) altijd niet doet. De tweeters zijn moeilijk te testen omdat je dat verschil minder duidelijk hoort
3: Nog niet gedaan.
Uitlezen bij de dealer is inderdaad een optie. Doen de meesten dat gratis?
En nope, (nog) geen after market carkit geinstalleerd.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Waarom wordt het als normaal geacht dat een dealer gratis diagnoses stelt? ik kan nog steeds geen monteurs vinden die voor nop willen werken
Volvo for life
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ad;
1- ok, dan gaan we er even van uit dat het geen "source" probleem is
2- als het alleen voor is wat wegvalt, dan ga ik er even van uit dat je versterker in orde is, mocht heel links of heel rechts uitvallen, dan zou die kapot kunnen zijn, bij slechts voor alleen lijkt dit onwaarschijnlijk.
3- sowieso even doen
4- zie je ergens "sporen" van een verwijderde carkit? Zou GOED kunnen zijn dat de carkit (ivm met dealerselect bijvoorbeeld) is verwijderd uit de auto en dat er een "lus" is gemaakt met oude ISO bekabeling. Als je die sporen aantreft, moet je achterin links gaan zoeken bij je versterker. Let op; achterbak moet echt goed uit elkaar voordat je er bij kunt.
Dan verder;
- Laten uitlezen. Geheid dat daar iets naar boven komt wat een richting van het probleem aangeeft.
1- ok, dan gaan we er even van uit dat het geen "source" probleem is
2- als het alleen voor is wat wegvalt, dan ga ik er even van uit dat je versterker in orde is, mocht heel links of heel rechts uitvallen, dan zou die kapot kunnen zijn, bij slechts voor alleen lijkt dit onwaarschijnlijk.
3- sowieso even doen
4- zie je ergens "sporen" van een verwijderde carkit? Zou GOED kunnen zijn dat de carkit (ivm met dealerselect bijvoorbeeld) is verwijderd uit de auto en dat er een "lus" is gemaakt met oude ISO bekabeling. Als je die sporen aantreft, moet je achterin links gaan zoeken bij je versterker. Let op; achterbak moet echt goed uit elkaar voordat je er bij kunt.
Dan verder;
- Laten uitlezen. Geheid dat daar iets naar boven komt wat een richting van het probleem aangeeft.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 1st Gear member
Ik ga nog eens goed luisteren of het geheel links of rechts is.
Echte sporen zie ik niet (auto was prive eigendom), maar achter het zwevende console zit wel een soort zwart ovaal receivertje (5 cm groot). Het lijkt een IR receiver (het grootste deel is dat zwarte transparante plastic wat vroeger ook voor TV IR receivers zat). Er zit ook een DVD speler ingebouwd onder de achterbank rechtsachter, met een los scherm tussen de voorstoelen. Ik heb 'm nog nooit aan de praat gekregen, maar misschien dat dat de receiver ervoor is.
M'n auto is een maandje geleden voor een beurt naar de dealer geweest, en ze hebben 'm uitgelezen omdat ze kwamen met de opmerking dat de GPS accu van Volvo assistence leeg was.
Misschien dat toen wel de problemen begonnen zijn trouwens, daarvoor merkte ik niet echt dat het geluid weg viel...
Echte sporen zie ik niet (auto was prive eigendom), maar achter het zwevende console zit wel een soort zwart ovaal receivertje (5 cm groot). Het lijkt een IR receiver (het grootste deel is dat zwarte transparante plastic wat vroeger ook voor TV IR receivers zat). Er zit ook een DVD speler ingebouwd onder de achterbank rechtsachter, met een los scherm tussen de voorstoelen. Ik heb 'm nog nooit aan de praat gekregen, maar misschien dat dat de receiver ervoor is.
M'n auto is een maandje geleden voor een beurt naar de dealer geweest, en ze hebben 'm uitgelezen omdat ze kwamen met de opmerking dat de GPS accu van Volvo assistence leeg was.
Misschien dat toen wel de problemen begonnen zijn trouwens, daarvoor merkte ik niet echt dat het geluid weg viel...
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik zou de oude eigenaar eens bellen of hij niet misschien een soort mute-box had gemonteerd oid om het geluid van de DVD speler over de voorspeakers te zetten? Zou maar zo kunnen dat er zoiets in zat wat nu gewoon "lossig" zit...
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- roadrage
- 2nd Gear member
mits het puur uitlezen is vind ik dat dit gratis moet zijn.bart simpson schreef:Waarom wordt het als normaal geacht dat een dealer gratis diagnoses stelt? ik kan nog steeds geen monteurs vinden die voor nop willen werken
ik bedoel komop.. compjoetertje er even aanhangen en 2 min later de "diagnose" en toch vragen ze daar vaak nog wat voor, tientjes werk maar toch.
is maar net hoe "lief" de dealert is waar je met puppy ogen binnenkomt.
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Niet mee eens... Gaat sowieso verder dan computer koppelen. Ook interpretatie van de berichten is belangrijk.roadrage schreef:mits het puur uitlezen is vind ik dat dit gratis moet zijn.bart simpson schreef:Waarom wordt het als normaal geacht dat een dealer gratis diagnoses stelt? ik kan nog steeds geen monteurs vinden die voor nop willen werken
ik bedoel komop.. compjoetertje er even aanhangen en 2 min later de "diagnose" en toch vragen ze daar vaak nog wat voor, tientjes werk maar toch.
is maar net hoe "lief" de dealer is waar je met puppy ogen binnenkomt.
Daarnaast kost het gewoon tijd.
Tevens; laat je de boel daarna repareren bij de dealer?
Nee? Dan waarom zou het gratis zijn?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je appeleert ten onrechte aan zijn mate van debiliteit om geen geld te vragen voor geleverde diensten, werk jij gratis?roadrage schreef:mits het puur uitlezen is vind ik dat dit gratis moet zijn.bart simpson schreef:Waarom wordt het als normaal geacht dat een dealer gratis diagnoses stelt? ik kan nog steeds geen monteurs vinden die voor nop willen werken
is maar net hoe "lief" de dealer is waar je met puppy ogen binnenkomt.
Volvo for life
- blue nautic
- 3rd Gear member
ik weet dat we nu afwijken van het topic maar apperatuur en software kost de dealer ook klauwen met geld . even terug waar het om ging , het kan ook zijn dat het (kranten papier ) van je speaker op is of gescheurd . ik weet niet hoe oud je volvo is . maar er is ook ergens een topic over de kwaliteit van de eerste premium speakers.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
-
- 1st Gear member
M'n V50 is uit 2007 (MY08), is dat nog de eerste generatie speakers?
Ik heb 'm inmiddels bij de dealer laten nakijken, en de speaker linksvoor resoneert enorm. Hij denkt dat er ergens een scheurtje in de conus zit. Eén nieuwe speaker kost me 174 euro, zonder arbeidsloon. Dat is behoorlijk prijzig.
Er zit wel een DVD speler ingebouwd die misschien roet in het eten kan gooien, ik zal deze vanmiddag even afkoppelen.
Ik heb 'm inmiddels bij de dealer laten nakijken, en de speaker linksvoor resoneert enorm. Hij denkt dat er ergens een scheurtje in de conus zit. Eén nieuwe speaker kost me 174 euro, zonder arbeidsloon. Dat is behoorlijk prijzig.
Er zit wel een DVD speler ingebouwd die misschien roet in het eten kan gooien, ik zal deze vanmiddag even afkoppelen.
-
- 1st Gear member
Nou, ik heb m'n deurpaneel eraf gehaald aan de bijrijders kant. De speaker is inderdaad de premium versie, als ik het type nummer (30797726) van de sticker opzoek in VIDA.
Deze speaker doet dus totaal niks meer, ook niet als ik er licht op druk. Kan ik nog wat kabels en stekkers controleren? De stekkers die je los kan klikken achter het deurpaneel zien er allemaal goed uit. Misschien de kabelboom die de deur in gaat, maar hoe krijg ik die stekker los?
Of moet ik meer richting de versterker/controle unit, die zit onder de stoel, toch?
Een kleine Google actie levert een vervangende speaker op voor zo'n 190USD.
Overigens vind ik voor niet heel veel meer (225USD) een speaker kit (part nr 8698400, Loudspeaker kit, front door, Premium Sound System). Hierin zitten twee luidsprekers, met overigens wel weer andere type nummers 8651208 en 8673621).
Deze speaker doet dus totaal niks meer, ook niet als ik er licht op druk. Kan ik nog wat kabels en stekkers controleren? De stekkers die je los kan klikken achter het deurpaneel zien er allemaal goed uit. Misschien de kabelboom die de deur in gaat, maar hoe krijg ik die stekker los?
Of moet ik meer richting de versterker/controle unit, die zit onder de stoel, toch?
Een kleine Google actie levert een vervangende speaker op voor zo'n 190USD.
Overigens vind ik voor niet heel veel meer (225USD) een speaker kit (part nr 8698400, Loudspeaker kit, front door, Premium Sound System). Hierin zitten twee luidsprekers, met overigens wel weer andere type nummers 8651208 en 8673621).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- ovlov058
- 4th Gear member
De speaker kan ook zelf stuk zijn, zonder dat je iets ziet.
Heb het zelf gehad, LV heel soms geluid als het vroor :? , draden nagezien, radio gewisseld, niets. Speaker gewisseld : opgelost.
Heb het zelf gehad, LV heel soms geluid als het vroor :? , draden nagezien, radio gewisseld, niets. Speaker gewisseld : opgelost.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

-
- 1st Gear member
Ik kan de originele speaker met typenummer 30797726 bestellen bij de Volvo dealer voor 174 euro per stuk.
Bij Marans hebben ze alleen de speakers met typenummers 8651208 en 8673621 voor 30 euro per stuk. Deze speakers staan in VIDA als Premium Accessory, terwijl het originele typenummer als factory-fitted staat (beide Premium).
De speakers van Marans hebben ook een extra midrange speaker eraan vast zitten. Misschien worden deze gebruikt als upgrade kit, zodat niet een ander deurpaneel erin hoeft te worden gezet voor de losse midrange speaker (die zit bij mij los iets boven de grote speaker)?
Ik vraag me af wat het kwaliteitsverschil is, en of de speakers met mid-range eraan vast wel passen in m'n deur.
Iemand ervaring met het upgraden/vervangen van Premium Sound in een V50?
Bij Marans hebben ze alleen de speakers met typenummers 8651208 en 8673621 voor 30 euro per stuk. Deze speakers staan in VIDA als Premium Accessory, terwijl het originele typenummer als factory-fitted staat (beide Premium).
De speakers van Marans hebben ook een extra midrange speaker eraan vast zitten. Misschien worden deze gebruikt als upgrade kit, zodat niet een ander deurpaneel erin hoeft te worden gezet voor de losse midrange speaker (die zit bij mij los iets boven de grote speaker)?
Ik vraag me af wat het kwaliteitsverschil is, en of de speakers met mid-range eraan vast wel passen in m'n deur.
Iemand ervaring met het upgraden/vervangen van Premium Sound in een V50?
-
- 6th Gear member
Ik weet wel dat volvo verschillende prijzen hanteerd voor hetzelfde product, bijv een vervangende binnenspiegel met dimfunctie heb je een accessoire prijs en er is een prijs voor als hij vervangen moet worden omdat hij kapot is, zelfde product, andere typenummers... Het klinkt wellicht raar maar het bestaat echt, dus jouw verhaal voor dezelfde speakers twee prijzen, zou zo maar eens kunnen kloppen.
-
- 6th Gear member
Er zijn veel betere speakers te koop,pasklaar voor een Volvo,bijv van het merk Ground Zero of Pioneer.
Kwalitatief gezien stuk beter en wat geluid betreft kan Volvo daar helaas niet aan tippen.
Kwalitatief gezien stuk beter en wat geluid betreft kan Volvo daar helaas niet aan tippen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
Ja, ik zat ook al te denken aan speakers van een ander merk, alhoewel ik het liefst alles origineel houd. Ze moeten wel goed samengaan met de midrange en tweeter van Volvo Premium. Nog tips voor modellen van die merken die passen in m'n V50?
Edit: heb al wat gevonden van Pioneer. 180W of 260W, dat is flink veel, hoeveel zouden die originele speakers zijn. En gaat dat samen met de standaard versterker?
Edit: heb al wat gevonden van Pioneer. 180W of 260W, dat is flink veel, hoeveel zouden die originele speakers zijn. En gaat dat samen met de standaard versterker?
-
- 6th Gear member
Mario bedoelt denk ik zo'n ombouw, met in dit geval de pioneers:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=speakers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=speakers