Belangrijk bij een ongeluk:
1. GETUIGEN GETUIGEN GETUIGEN.
Altijd de namen en telefoonnumers opschrijven van omstanders die het hebben zien gebeuren.
Mijn vorige auto een Audi A2, ben ik geschept door een vrachtwagen die mij niet zag in zijn dode hoek. Een agent op motor reed vlak achter ons (te ver om het ongeluk te zien gebeuren) maar stopte en regelde het verkeer. Het eerst wat hij tegen mij zij was, die twee mensen die zijn gestopt vraag meteen om hun gegevens dan kunnen ze getuigen als het nodig is.
En inderdaad, het was volledig de schuld van de vrachtwagen chauffeur maar toch probeerde de verzekering van de vrachtwagen chauffeur (TVM) de schuld bij mij neer te leggen me de volgende redenen probeerde ze het:
1: Ik zou heel hardt langs hem willen scheuren!!!! om nog voor hem te kunnen invoegen (Het was een A2 van 10 jaar oud met 90pk. ook als ik hard zou willen dan gaat dat niet)
2: Ze voegde een totaal andere situatie schets toe.
3: Het schade formulier van de vrachtwagen chauffeur was zo onduidelijk ingescand dat niemand hem kon lezen.
Ze boden toen aan om de helft van het schade bedrag te betalen. Gelukkig was ik goed verzekerd en kreeg ik een onafhankelijke tussen persoon van de ARAG. Wij hebben samen besloten om contact op te nemen met de getuige.
Deze mevrouw wist alles nog goed te herrineren en zij meteen, die vrachtwagen heeft jou compleet niet gezien in zijn spiegels en reed je zo van de weg. Dit heeft zij allemaal netjes op papier gezet.
Daarna was TVM snel om en had ik een week later had 100% vergoeding op mijn rekening staan. En toen heb ik een V50 gekocht