hoi
wie kan me een tip geven of verder helpen
ik heb een volvo 240 uit 84
nu ben ik vandaag met een caravan er achter gaan rijden op benzienne en normaal rijd ik op gas, maar men auto had het er best moeilijk mee kwam haast aan de kook maar nu heb ik men olie gecontroleert en deze ruikt nu heel erg na benzienne. niet goed dus. waar moet ik zoekken. of wat moet ik doen. als ik de oliebij houd. kan ik blijven rijden ???
ik wil hem best los trekken maar als iemand wat tips heeft om uit te sluiten wat er loos is
mvg rik
benziene in de olie
- Iroll
- 6th Gear member
Zolang het oliepeil niet erg omhoog gegaan is zal het wel meevallen met de verdunning. Vertrouw je het niet dan de olie aftappen en kijken hoe dun het is. Verstandig is om iig de compressie te meten, kan zijn dat hij wat benzine lekt via de zuigerveren. Weet je gelijk of je nog een gezond blok hebt.
- zwientie
- 2nd Gear member
hoi
ik heb een carb.
ik moet eerst even een compressie meter kopen. deze heb ik namlijk nog niet.
maar verder loopt het motortje nog wel mooi.
ik ga er na kijken met de informatie die jullie mij gegeven hebben
dank jullie
mvg rik
ik heb een carb.
ik moet eerst even een compressie meter kopen. deze heb ik namlijk nog niet.
maar verder loopt het motortje nog wel mooi.
ik ga er na kijken met de informatie die jullie mij gegeven hebben
dank jullie
mvg rik
- Iroll
- 6th Gear member
Stel wel eerst de kleppen voordat je de compressie gaat meten anders heeft het weinig zin. Belangrijkste is dat de cilinders niet teveel van elkaar afwijken wat compressie betreft. 10% afwijking mag, meer afwijking is een probleem. En test met het gaspedaal helemaal ingtrapt zodat de gasschuif volledig openstaat met de ontsteking uitgeschakeld.
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor type benzine pomp er op zit maar als dat er een is die door de nokkenas word aan gedreven kan het misschien zo zijn dat je een gaatje in het membraam hebt zitten waardoor de benzine in het carter komt.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- zwientie
- 2nd Gear member
men auto rijd op gas super, de olie word niet meer of minder houd hem elke dag bij.
de kleppen moeten wel gesteld worden maar hier ga ik even een afspraak voor maken, want om al die plaatjes zelf aan te schaffen :S
hier na zou ik de compressie meten en kom ik terug op dit verhaal
mvg rik
de kleppen moeten wel gesteld worden maar hier ga ik even een afspraak voor maken, want om al die plaatjes zelf aan te schaffen :S
hier na zou ik de compressie meten en kom ik terug op dit verhaal
mvg rik