Het blijft toch onwennig voor de meeste dealers. Eerst reclame maken voor sensus 3, meer functies, een beter systeem want dat hoort tenslotte bij een premium brand!
dan wordt er gebeld door een klant..
graag de zomercheck en sensus 3 update graag..
Uh ja, oh ja ok geloof dat er inderdaad een update is maar wat is uw probleem dan?
(zucht) kijk dat blijft toch een leerproces voor ze om in het digitale domein binnen te treden
S/V 60 Software updates
- arnoud
- 8th Gear member
Precies, en een zomercheck hebben ze zo gefixed, maar nu moeten ze ineens gaan zoeken naar de juiste update en moet de enige monteur die iets van de moderne dingen snapt bij iedere auto langs die binnen komt...
Een tussencheck die normaal in een half uurtje klaar is duurt ineens twee uur...
Service 2.0 is leuk verzonnen, maar komt aardig wat bij kijken.
Een tussencheck die normaal in een half uurtje klaar is duurt ineens twee uur...
Service 2.0 is leuk verzonnen, maar komt aardig wat bij kijken.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- santu001
- 4th Gear member
Nou Sensus en V0BC2 en service 2.0 zit erin/op.
Mijn eerste ervaringen kan ik al delen.
Het systeem is weer wat sneller. Bij het opstarten merk je nog niet echt verschil, maar het lezen van de inhoud van mijn usb stick is wel veel rapper. waar ik eerst de straat uit moest rijden eer ik mijn lijst kon benaderen gaat dat nu rapper. Maar ik kom ook van een ouder AIM versie. NTFS heb ik verder niet gecheckt, maar dat is vermoed ik ook niks mee gedaan. Gebruiksinfo is een leuke gadget... punt.
De menu sneltoetsen zijn heerlijk idd. Dat was altijd een relatieve doorn in het oog. Alles is logischer en gebruiksvriendelijker. En jawel bij de POI kun je nu echt geen geluid toewijzen en dus wel geluid gebruiken bij flitspalen. Ook gaat het signaal nu eerder zodat je tijd hebt om op de rem te staan. Uiteraard wel bij alle flitspalen rondom de auto. Dus ook aan de andere kant van de weg. Ook leuk is dat je nu bij POI bewerken direct de icoontjes in het menu ziet staan.
Voor degene die navigatie op volledig scherm missen is dit eenvoudig terug te toveren. Normaal zit dat nu ver in het kaart menu weggestopt. Dus instellingen van één kaart als ik het goed heb. De functie bestaat dus nog wel. En het mooie is dat je volledig scherm nu kunt toewijzen aan de FAV knop. Een druk op die knop wisselt dan dus weer van volledig naar gedeeltelijk met infobalk en weer terug.
Audio heb ik nog niet echt kunnen testen. Moest uiteraard wel de equalizer instellingen terugzetten. Ik kreeg wel het idee dat het volume weer is afgenomen en soms niet meer constant was. Maar dat moet ik nog nader beoordelen. Het centerkanaal doet echter nog steeds niet volledig mee bij Dolby Digital, maar wordt nog steeds over de front speakers verdeeld. Dit is dus nog steeds een dikke bug. Want bij films komen de stemmen dus niet uit de center. Nu kijk ik vrijwel nooit een film in de auto, maar toch. het heeft verder niks met Dolby Digital te maken.
Het beruchte icoontje bij het telefoonscherm heb ik nog niet kunnen testen, omdat ik geen ongelezen sms op mijn phone had, Wel mail en daar doet hij dus niks mee. En ik vermoed dat dit sowieso n.v.t. is. Maar op het fototje in deze draad zag ik hem wel staan. Voor de rest zag ik geen verschil in het telefoon scherm en menu.
De dealer meldde nog dat de gebruiksaanwijzing nageleverd werdt. Ik meldde dat dit niet nodig was omdat ik alles al wist en dat er zelfs een leuke app en website voor was. "Oh" riep men. "Laat eens zien" Vervolgens zei hij nog. "Vraagt ie naar Sensus 3.0.., 3.0? 3.0? Wat is dat nu weer". Zoals een mede forumlid heel wijs zei. "Wij forumleden zijn er om onze dealers te informeren. :mrgreen:
Maar de auto is weer tip top voor de reis naar de verliezend finalist van gisteren.
Maar wel terecht, maar dat terzijde. 
Mijn eerste ervaringen kan ik al delen.
Het systeem is weer wat sneller. Bij het opstarten merk je nog niet echt verschil, maar het lezen van de inhoud van mijn usb stick is wel veel rapper. waar ik eerst de straat uit moest rijden eer ik mijn lijst kon benaderen gaat dat nu rapper. Maar ik kom ook van een ouder AIM versie. NTFS heb ik verder niet gecheckt, maar dat is vermoed ik ook niks mee gedaan. Gebruiksinfo is een leuke gadget... punt.
De menu sneltoetsen zijn heerlijk idd. Dat was altijd een relatieve doorn in het oog. Alles is logischer en gebruiksvriendelijker. En jawel bij de POI kun je nu echt geen geluid toewijzen en dus wel geluid gebruiken bij flitspalen. Ook gaat het signaal nu eerder zodat je tijd hebt om op de rem te staan. Uiteraard wel bij alle flitspalen rondom de auto. Dus ook aan de andere kant van de weg. Ook leuk is dat je nu bij POI bewerken direct de icoontjes in het menu ziet staan.
Voor degene die navigatie op volledig scherm missen is dit eenvoudig terug te toveren. Normaal zit dat nu ver in het kaart menu weggestopt. Dus instellingen van één kaart als ik het goed heb. De functie bestaat dus nog wel. En het mooie is dat je volledig scherm nu kunt toewijzen aan de FAV knop. Een druk op die knop wisselt dan dus weer van volledig naar gedeeltelijk met infobalk en weer terug.
Audio heb ik nog niet echt kunnen testen. Moest uiteraard wel de equalizer instellingen terugzetten. Ik kreeg wel het idee dat het volume weer is afgenomen en soms niet meer constant was. Maar dat moet ik nog nader beoordelen. Het centerkanaal doet echter nog steeds niet volledig mee bij Dolby Digital, maar wordt nog steeds over de front speakers verdeeld. Dit is dus nog steeds een dikke bug. Want bij films komen de stemmen dus niet uit de center. Nu kijk ik vrijwel nooit een film in de auto, maar toch. het heeft verder niks met Dolby Digital te maken.
Het beruchte icoontje bij het telefoonscherm heb ik nog niet kunnen testen, omdat ik geen ongelezen sms op mijn phone had, Wel mail en daar doet hij dus niks mee. En ik vermoed dat dit sowieso n.v.t. is. Maar op het fototje in deze draad zag ik hem wel staan. Voor de rest zag ik geen verschil in het telefoon scherm en menu.
De dealer meldde nog dat de gebruiksaanwijzing nageleverd werdt. Ik meldde dat dit niet nodig was omdat ik alles al wist en dat er zelfs een leuke app en website voor was. "Oh" riep men. "Laat eens zien" Vervolgens zei hij nog. "Vraagt ie naar Sensus 3.0.., 3.0? 3.0? Wat is dat nu weer". Zoals een mede forumlid heel wijs zei. "Wij forumleden zijn er om onze dealers te informeren. :mrgreen:
Maar de auto is weer tip top voor de reis naar de verliezend finalist van gisteren.

Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
-
- 2nd Gear member
Update Sensus 3.0 ervaring: Ipod verliest soms de connectie en maakt vervolgens weer verbinding. Ik had er hoge verwachtingen van want het is een major upgrade. Valt toch weer tegen. Dit systeem is en blijft op veel fronten niet intuïtief genoeg. Het audiosysteem is wel wat "sneller" maar uhm..
Waarom leest en zoekt de meest eenvoudige iPod nano van 40 euro haar lijst met 1000 nummers in een flits en een 1500 euro optie voor "High Performance" in een Volvo met voortdurend een zandloper in beeld? Zelfde maar in iets mindere mate geldt eigenlijk ook voor navigatie.
Omdat ze er waarschijnlijk zeer gedateerde componenten in stoppen om kosten te besparen, ik kan het niet anders concluderen.
Waarom leest en zoekt de meest eenvoudige iPod nano van 40 euro haar lijst met 1000 nummers in een flits en een 1500 euro optie voor "High Performance" in een Volvo met voortdurend een zandloper in beeld? Zelfde maar in iets mindere mate geldt eigenlijk ook voor navigatie.
Omdat ze er waarschijnlijk zeer gedateerde componenten in stoppen om kosten te besparen, ik kan het niet anders concluderen.
- arnoud
- 8th Gear member
Ik heb een aantal bestanden tijdens mijn experimenten zelf van DTS naar Dolby Digital geconverteerd en die klonken inderdaad zwaar brak omdat er iets raars met het center kanaal mis ging. Maar ik heb ook twee gedownloade muziek DVDs op mijn harde schijf in de auto staan die perfect klinken.santu001 schreef:Het centerkanaal doet echter nog steeds niet volledig mee bij Dolby Digital, maar wordt nog steeds over de front speakers verdeeld. Dit is dus nog steeds een dikke bug. Want bij films komen de stemmen dus niet uit de center. Nu kijk ik vrijwel nooit een film in de auto, maar toch. het heeft verder niks met Dolby Digital te maken.
Ik hou er bij mijn experimenten het er op dat ik (of het programma) iets fout heeft gedaan, heb jij andere info?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
- santu001
- 4th Gear member
Nou nee niet echt. Ik heb gewoon een officiële Dvd gebruikt. In dit geval Avatar die bij de bd zat. Maar ook bij andere DVD's gaat dat fout. Echter bij één van de oudere software versies deed dezelfde DVD het wel gewoon goed. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het niet met veel andere DVD's heb geprobeerd. Het is natuurlijk ook pas een issue met dialogen. Maar ga nog eens uitvoerig testen.
Edit: Ook na uitvoerige tests met meerdere dvd's blijkt hij de informatie over de 3 front kanalen uit te smeren. Ook wat de achter kanalen produceren s niet conform het principe van vijf discrete kanalen. Daar huis ook het probleem. Het is hoogstens maximaal 5.1 en niet meer dan een container zonder vaste specs. Maar dan mag je toch een beetje discretie verwachten. En daar doet Sensus iig niet aan mee.
Maar zie volgend bericht.
Edit: Ook na uitvoerige tests met meerdere dvd's blijkt hij de informatie over de 3 front kanalen uit te smeren. Ook wat de achter kanalen produceren s niet conform het principe van vijf discrete kanalen. Daar huis ook het probleem. Het is hoogstens maximaal 5.1 en niet meer dan een container zonder vaste specs. Maar dan mag je toch een beetje discretie verwachten. En daar doet Sensus iig niet aan mee.
Maar zie volgend bericht.
Mvg. Claudio,
- santu001
- 4th Gear member
De techniek van de auto loopt 10 jaar vooruit.DJR schreef:Update Sensus 3.0 ervaring: iPod verliest soms de connectie en maakt vervolgens weer verbinding. Ik had er hoge verwachtingen van want het is een major upgrade. Valt toch weer tegen. Dit systeem is en blijft op veel fronten niet intuïtief genoeg. Het audiosysteem is wel wat "sneller" maar uhm..
De techniek van de audio loopt 10 jaar achter. :mrgreen:
Maar een mayor update wil ik het zeker niet noemen.
Wellicht willen we teveel.

Die man van die autoweek V40 test sloeg de spijker op zijn kop. Het kan allemaal wel in zo'n superdun plat smartfoontje. Maar Sensus lukt het niet.
Mvg. Claudio,
-
- 5th Gear member
Vreemd, bij eerdere software updates (géén Sensus 3.0) werd er gerept over juist een hoger volume voor Premium Sound?Ik kreeg wel het idee dat het volume weer is afgenomen en soms niet meer constant was. Maar dat moet ik nog nader beoordelen.
- santu001
- 4th Gear member
Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen. Wellicht is het niet het geval, maar die indruk kreeg ik wel. Echter is het niet zo zacht als bij pre-v995. En moet ik het nog even wat beter uittesten. Ik maak me ook meer druk om de niveau wisselingen in volume. Maar wellicht stond het volume zo hard dat de bassen de speakers overstuurde. Weliswaar heb ik het idee dat na het uitzetten van de snelheids afhankelijke volume compensatie het probleem weg of iig minder was. Echter zoals ik al zei het is nog wat kort dag om daar een goed oordeel over te vellen. Qua audio kwaliteit merk ik geen verschil.
Het mailicoontje bij de telefoon doet bij mij niks. Had ik ook niet verwacht, maar omdat hij zo duidelijk op de foto te zien was, vroeg ik me dat dus af. Het zou ook zomaar telefoon afhankelijk kunnen zijn. Of simpelweg een foutje in de regie of alleen bij bepaalde modellen.Maar goed zonder revisionhistory is het allemaal maar gissen wat nog meer is aangepast.
[/quote]
Tevens ben ik de laatste tijd aan het zoeken geweest naar de ideale fat 32 format utilty en drive sorter. Zoals bekend heeft fat32 geen sorteerfunctie zoaqls ntfs heeft. Zoals je het wegschrijft zo komt het op de schijf te staan. En aangezien 64gb aan mp3 enkele uren duurt om naar een fat32 usb flashdrive te kopieren. is de volgorde elke keer anders. Windows bug. Het staat dus nooit op alfabetische volgorde. Een nieuw nummer of map toevoegen zorgt er voor dat deze altijd onderaan komt te staan. Windows zelf kan de map wel in alfabetische volgorde tonen maar sensus maar veel andere fat32 apparaten dus niet. Maar inmiddels heb ik in mijn ogen de snelst en beste utility gevonden. In een paar seconden is het aangepast, war sommige andere utilities wel een half urr voor nodig hebben. Hieronder de link naar dit handige programma wat ook gewoon onder Windows 7 werkt.
Het programma heet Drivesort
http://www.anerty.net/software/file/DriveSort/
Uiteraard heb ik ook de ideale format utility voor grotere fat32 schijven gezocht. Vele kunnen bijvoorbeeld maar tot 120gb indelen op een grotere schijf. Alleen moet ik die link nog even schuldig blijven. Die heb ik thuis en daar ben ik nu niet. Die volgt later. En wellicht dat iemand daar wat aan heeft. Maar van dat programmatje zijn er genoeg die gewoon goed zijn. Hou er wel rekening mee dat ondanks de drive groot mag zijn, de bestanden zelf op fat32 nooit groter kunnen zijn dan 4GB. Dus alleen een issue als je grote films gebruikt.
Het mailicoontje bij de telefoon doet bij mij niks. Had ik ook niet verwacht, maar omdat hij zo duidelijk op de foto te zien was, vroeg ik me dat dus af. Het zou ook zomaar telefoon afhankelijk kunnen zijn. Of simpelweg een foutje in de regie of alleen bij bepaalde modellen.Maar goed zonder revisionhistory is het allemaal maar gissen wat nog meer is aangepast.

Tevens ben ik de laatste tijd aan het zoeken geweest naar de ideale fat 32 format utilty en drive sorter. Zoals bekend heeft fat32 geen sorteerfunctie zoaqls ntfs heeft. Zoals je het wegschrijft zo komt het op de schijf te staan. En aangezien 64gb aan mp3 enkele uren duurt om naar een fat32 usb flashdrive te kopieren. is de volgorde elke keer anders. Windows bug. Het staat dus nooit op alfabetische volgorde. Een nieuw nummer of map toevoegen zorgt er voor dat deze altijd onderaan komt te staan. Windows zelf kan de map wel in alfabetische volgorde tonen maar sensus maar veel andere fat32 apparaten dus niet. Maar inmiddels heb ik in mijn ogen de snelst en beste utility gevonden. In een paar seconden is het aangepast, war sommige andere utilities wel een half urr voor nodig hebben. Hieronder de link naar dit handige programma wat ook gewoon onder Windows 7 werkt.
Het programma heet Drivesort
http://www.anerty.net/software/file/DriveSort/
Uiteraard heb ik ook de ideale format utility voor grotere fat32 schijven gezocht. Vele kunnen bijvoorbeeld maar tot 120gb indelen op een grotere schijf. Alleen moet ik die link nog even schuldig blijven. Die heb ik thuis en daar ben ik nu niet. Die volgt later. En wellicht dat iemand daar wat aan heeft. Maar van dat programmatje zijn er genoeg die gewoon goed zijn. Hou er wel rekening mee dat ondanks de drive groot mag zijn, de bestanden zelf op fat32 nooit groter kunnen zijn dan 4GB. Dus alleen een issue als je grote films gebruikt.
Mvg. Claudio,
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Contacteer:
1. Volgens mij gaat het bij de Sensus 3.0 upgrade om de volgende, formele specificaties:
Softwareverbeteringen functionaliteit ICM-display Sensus
Ref.nr. B224915.4.0 nl-NL
Datum 2012-05-29
Partner 3 B2 PFUV PFUV BE
Bestandsnaam/bestandsgrootte onderdelen:
TJ 24915 Scroll.JPG 0.0171 MB
TJ 24915 Trip.JPG 0.1104 MB
TJ 24915 Set dest.JPG 0.0528 MB
TJ 24915 Guide.txt 0.5234 KB
TJ 24915 Navi screen.JPG 0.0475 MB
TJ 24915 Toggle.JPG 0.1173 MB
Beschrijving van verbeteringen:
De volgende symptomen die van invloed zijn op de functionaliteit van ICM zijn verholpen bij gebruik van nieuwe ICM-softwareversies:
1 Verbeterde werking bedieningsduur aan/uit-knop.
2 Verbeterde signaalverwerking van afstandsbedieningsknop. Vergt een upgrade van de CCM-software.
3 Alfabetisch sorteren USB-bestanden mogelijk bij bediening knop ‘2ABC’.
4 Overschakeling geluidsbron USB, CD/DVD op PAUZE-modus bij inkomende telefoon.
5 Overschakeling geluidsbron USB, CD/DVD op PAUZE-modus bij NEWS- of TP-onderbreking.
6 Zoekfuncties USB en iPod bij draaien aan TUNE-knop en indrukken gewenste lettertoets.
7 Verbeterde ICM-software voor ICM die zonder aanwijsbare reden moederscherm toont.
8 Verbeterde ICM-software voor cyclisch herstartende ICM bij activering PAS minder dan 5 seconden na inschakeling.
9 Verbeterde ICM-software voor symptoom dat ICM-scherm geheel zwart blijft.
10 In Media AUX-modus verschijnt de melding ‘Connect external device to AUX input’ (extern apparaat aansluiten op AUX-ingang) niet, ook al is er een apparaat aangesloten.
11 ICM-software aangepast op het gebied van geen geluid of knoppen die niet werken en een ‘bevroren display’.
12 Nieuwe ICM-software ter verbetering van de Japanse versie op het gebied van:
12a - Verkeersinformatie in voertuigen zonder navigatie.
12b - TVM-signalen die aanleiding geven tot herstarts.
12c - Pop-upinformatie navigatiesysteem.
13 ICM-software verbeterd op het gebied van de eerste activering van Volvo On Call.
14 ICM-software verbeterd om de melding ‘Hurricane 2000’ te voorkomen in plaats van de verwachte tekst voor mediastreaming via Bluetooth.
15 Bedieningsinterface HMI (Human Machine Interface) voor ICM verbeterd en nieuwe functies toegevoegd waaronder:
15a - Verbeterde in-/uitschakelfuncties.
15b - Nieuwe grafische aanduidingen voor versneld verschuiven.
15b - 1. FM - Zenderlijst, 2. Telefoon - Gesprekken/Contacten, 3. USB/iPod/CD - Tracklijst.
15c - ‘Set single destination’ (als enige bestemming opgeven) toegevoegd aan navigatiesysteem.
Bij gebruik van ‘Set single destination’ (als enige bestemming opgeven) worden eventuele eerdere bestemmingen uit het reisplan verwijderd en gaat de routebegeleiding naar de actuele bestemming van start.
15d - ‘Show full-screen map’ (volledige kaartweergave) is toegevoegd aan de kaartopties. Het vakje staat standaard niet aangevinkt.
*15e - My Car-ritstatistieken met gemiddeld brandstofverbruik.
15f - Maximumvolume bij inschakeling verlaagd tot –41 dB (ca. 12 stappen), voor zover het systeem bij uitschakeling en inname van de ’slaapmodus’ op een volume hoger dan –41 dB stond.
2. Ik wil binnenkort deze software upgrade door de dealer laten uitvoeren. De 2.0 upgrade is vorig jaar samen met de jaarlijkse servicebeurt gedaan. Heeft iemand de upgrade zonder combinatie met de zomercheck of de servicebeurt laten uitvoeren? is het dan gratis of hangt er een prijskaartje aan?
Softwareverbeteringen functionaliteit ICM-display Sensus
Ref.nr. B224915.4.0 nl-NL
Datum 2012-05-29
Partner 3 B2 PFUV PFUV BE
Bestandsnaam/bestandsgrootte onderdelen:
TJ 24915 Scroll.JPG 0.0171 MB
TJ 24915 Trip.JPG 0.1104 MB
TJ 24915 Set dest.JPG 0.0528 MB
TJ 24915 Guide.txt 0.5234 KB
TJ 24915 Navi screen.JPG 0.0475 MB
TJ 24915 Toggle.JPG 0.1173 MB
Beschrijving van verbeteringen:
De volgende symptomen die van invloed zijn op de functionaliteit van ICM zijn verholpen bij gebruik van nieuwe ICM-softwareversies:
1 Verbeterde werking bedieningsduur aan/uit-knop.
2 Verbeterde signaalverwerking van afstandsbedieningsknop. Vergt een upgrade van de CCM-software.
3 Alfabetisch sorteren USB-bestanden mogelijk bij bediening knop ‘2ABC’.
4 Overschakeling geluidsbron USB, CD/DVD op PAUZE-modus bij inkomende telefoon.
5 Overschakeling geluidsbron USB, CD/DVD op PAUZE-modus bij NEWS- of TP-onderbreking.
6 Zoekfuncties USB en iPod bij draaien aan TUNE-knop en indrukken gewenste lettertoets.
7 Verbeterde ICM-software voor ICM die zonder aanwijsbare reden moederscherm toont.
8 Verbeterde ICM-software voor cyclisch herstartende ICM bij activering PAS minder dan 5 seconden na inschakeling.
9 Verbeterde ICM-software voor symptoom dat ICM-scherm geheel zwart blijft.
10 In Media AUX-modus verschijnt de melding ‘Connect external device to AUX input’ (extern apparaat aansluiten op AUX-ingang) niet, ook al is er een apparaat aangesloten.
11 ICM-software aangepast op het gebied van geen geluid of knoppen die niet werken en een ‘bevroren display’.
12 Nieuwe ICM-software ter verbetering van de Japanse versie op het gebied van:
12a - Verkeersinformatie in voertuigen zonder navigatie.
12b - TVM-signalen die aanleiding geven tot herstarts.
12c - Pop-upinformatie navigatiesysteem.
13 ICM-software verbeterd op het gebied van de eerste activering van Volvo On Call.
14 ICM-software verbeterd om de melding ‘Hurricane 2000’ te voorkomen in plaats van de verwachte tekst voor mediastreaming via Bluetooth.
15 Bedieningsinterface HMI (Human Machine Interface) voor ICM verbeterd en nieuwe functies toegevoegd waaronder:
15a - Verbeterde in-/uitschakelfuncties.
15b - Nieuwe grafische aanduidingen voor versneld verschuiven.
15b - 1. FM - Zenderlijst, 2. Telefoon - Gesprekken/Contacten, 3. USB/iPod/CD - Tracklijst.
15c - ‘Set single destination’ (als enige bestemming opgeven) toegevoegd aan navigatiesysteem.
Bij gebruik van ‘Set single destination’ (als enige bestemming opgeven) worden eventuele eerdere bestemmingen uit het reisplan verwijderd en gaat de routebegeleiding naar de actuele bestemming van start.
15d - ‘Show full-screen map’ (volledige kaartweergave) is toegevoegd aan de kaartopties. Het vakje staat standaard niet aangevinkt.
*15e - My Car-ritstatistieken met gemiddeld brandstofverbruik.
15f - Maximumvolume bij inschakeling verlaagd tot –41 dB (ca. 12 stappen), voor zover het systeem bij uitschakeling en inname van de ’slaapmodus’ op een volume hoger dan –41 dB stond.
2. Ik wil binnenkort deze software upgrade door de dealer laten uitvoeren. De 2.0 upgrade is vorig jaar samen met de jaarlijkse servicebeurt gedaan. Heeft iemand de upgrade zonder combinatie met de zomercheck of de servicebeurt laten uitvoeren? is het dan gratis of hangt er een prijskaartje aan?
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- santu001
- 4th Gear member
Precies die wou ik net plaatsen. heb je die nou zelf vertaald van die sweedspeed post. Of was google je vriend? :mrgreen:
Overigens dit (3 Alfabetisch sorteren USB-bestanden mogelijk bij bediening knop ‘2ABC’. ) kon ik niet reproduceren. Hij gaat dan simpelweg naar de gekozen letter in een lijst. Eén keer drukken voor A. 2 keer drukken voor B. lang ingedrukt houden voor 2.
En ik heb vaak een AIM en ICM software upgrade laten uitvoeren zonder beurt. In principe koste het dan geld, tenzij je problemen met het systeem ervaart. Maar ik heb er nimmer voor betaald. Je zou kunnen aaangeven dat je systeem soms op zwart blijft staan zonder herstart. Het is dus wel een beetje dealer afhankelijk vermoed ik.
Overigens dit (3 Alfabetisch sorteren USB-bestanden mogelijk bij bediening knop ‘2ABC’. ) kon ik niet reproduceren. Hij gaat dan simpelweg naar de gekozen letter in een lijst. Eén keer drukken voor A. 2 keer drukken voor B. lang ingedrukt houden voor 2.
En ik heb vaak een AIM en ICM software upgrade laten uitvoeren zonder beurt. In principe koste het dan geld, tenzij je problemen met het systeem ervaart. Maar ik heb er nimmer voor betaald. Je zou kunnen aaangeven dat je systeem soms op zwart blijft staan zonder herstart. Het is dus wel een beetje dealer afhankelijk vermoed ik.
Mvg. Claudio,
- rwa
- 2nd Gear member
Nou heb ik vandaag een leuke manier om je sensus helemaal hip te maken! Download spotify op je iphone of ipad en connect met blauwe tand aan je sensus! Hoppa 1.000.000 songs een kekke bediening op de achter bank voor de kids en hun ipad. En nog bedienbaar in het sensusmenu ook. Maken we toch zelf die ouwe bits van sensus hip en bij de tijd.
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Die 2ABC knop ben ik benieuwd naar. Morgenavond even proberen!
Wij hebben er niets voor betaald, omdat we elke keer aangaven dat er problemen (waren er ook echt) waren met het systeem. De dealer wist er zelf ook van.
Wij hebben er niets voor betaald, omdat we elke keer aangaven dat er problemen (waren er ook echt) waren met het systeem. De dealer wist er zelf ook van.
- santu001
- 4th Gear member
Ha, dat is het eerste wat ik deed toen ik meer dan anderhalf jaar geleden een proefrit in de '"nieuwe" s6o had. Spotify uittesten. En dat was toen nog max 192 kbps (nu 320kbps Als je extreme quality aan hebt staan). Alleen mis je titels en zo. Duizenden tracks on the fly. Maar pas wel op met je mobiele datalimiet. Echter kun je je favo tracks ook offline beschikbaar maken zodat je geen data gebruikt, zelfs in het buitenlandrwa schreef:Nou heb ik vandaag een leuke manier om je sensus helemaal hip te maken! Download spotify op je iPhone of ipad en connect met blauwe tand aan je sensus! Hoppa 1.000.000 songs een kekke bediening op de achter bank voor de kids en hun ipad. En nog bedienbaar in het sensusmenu ook. Maken we toch zelf diwe bits van sensus hip en bij de tijd.

Mvg. Claudio,
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik dacht dat heel NL naar Veronica luisterde...Rickie in de morgen 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- Starter
- Contacteer:
Af en toe heb ik wel titels bij Spotify, beetje vaag... Titels schieten vaak ook even langs en verdwijnen dan weer uit beeld.
- rwa
- 2nd Gear member
Als ik de app open zet werkt het prima
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
- olson
- 3rd Gear member
Gisteren kwam ik er achter dat je in 3.0 nu de stem van de Miep tijdens navigeren direct uit en aan kunt zetten via de fav. knop (instelbaar). Helemaal fantastisch!!! leest volvo hier mee ofzo 

S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
- santu001
- 4th Gear member
Ga ik direct ff terug naar de dealer om te vragen of ze die functie ook voor thuis kunnen regelen :mrgreen:
Mvg. Claudio,