XC 90 T6 2004, lekkende pomp stuurbekrachtiging

Plaats reactie
gotcha4444
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 11.10.2011 - 17:02

Ik heb al ruim 2mnd een lekkende stuurbekrachtiging pomp gezien de olie onder de auto. Ik heb gezien dat het bij de pomp vandaan moet komen en tevens een paar keer bijgevuld. Het valt mij op dat ik maar erg weinig hoef bij te vullen. Kan iemand mij vertellen of dit zo blijft of dat hij steeds meer gaat lekken. Is dit dezelfde pomp die de remmem bekrachtigd? ik heb namelijk al een paar keer ietwat moeten 'pompen' terwijl ik remde, niet veel maar dat viel op.

Als laatste: ik woon in Indonesie en een nieuwe pomp is waarschijnlijk lastig te krijgen en duurder dan in Nederland, ik heb geen Volvo dealer in mijn woonplaats. Zit de pomp van de XC 90 T6 tevens onder een ander model Volvo en kan ik de huidige pomp laten reviseren en zo ja waar moet ik dan op letten?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

grote kans dat de pomp ook op andere modellen geleverd is. De stuurbekrachtiging en de rembekrachtiging zijn twee losse systemen, daar lijkt me geen verband tussen mogelijk. Is er niet een slang bij de stuurbekrachtiging lek? Ik zou eerst alles eens na laten kijken.

Leuk, vanuit Indonesie. Welkom hier. Wil je je ook nog even voorstellen op het daarvoor bestemde board?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21392
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Lekkage heb ik ook gehad maar dan met een 960. Daar zit bijna de zelfde pomp in ...

Ik kreeg de tip om de ATF-olie eens te verversen en dat heeft geholpen. Er lekte wat olie via het asje waar de riem overheen draait.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Het stuurhuis wil bij de diesels ook regelmatig lekken uit een van de hogedruk leidingen. Kijk die dus goed na bij dewartel. Door de trillingen van de motor komen er haarscheurtjes in de flens (niet te zien met blote oog) en gaat het lekken. Is wel een rotklusje om ze te vervangen, leidingen kosten 3 tientjes. Krijg je er gelijk een modificatie bij in de vorm van een trillingsdempertje.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
gotcha4444
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 11.10.2011 - 17:02

@Walter: voorstellen: doe ik zsm.

@Msuidgeest & edraket: bedankt, ik heb alleen nog van niemand een tip gekregen ivm het reviseren van de stuurbekrachtiging pomp.
Retirement is when you stop living at work and start working at living.

Voorheen: Audi S4, Audi A8 4.2, Saab 95 Hirsch, Volvo V70 R
Huidig: Saab 95 Aero, Toyota Landcruiser VX 4.5 V8, Volvo XC 90 T6, Audi S8 5.2
gotcha4444
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 11.10.2011 - 17:02

Heb de automaat 'flush' kunnen laten uitvoeren, ik heb een foto van het apparaat maar weet niet hoe ik die hier kan laten zien. Als iemand hierbij kan helpen, alvast bedankt. De lekkage aan de stuurbekrachtiging pomp is nog niet opgelost.
Retirement is when you stop living at work and start working at living.

Voorheen: Audi S4, Audi A8 4.2, Saab 95 Hirsch, Volvo V70 R
Huidig: Saab 95 Aero, Toyota Landcruiser VX 4.5 V8, Volvo XC 90 T6, Audi S8 5.2
gotcha4444
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 11.10.2011 - 17:02

Laatste update: ik heb er ruim 15.000 mee gereden en die automaat 'Flush' is heel goed uitgepakt, bak werkt heel soepel, ik kan dit iedereen aanraden.

Ivm de lekkage; uiteindelijk moest ik de 'steering rack' laten vervangen want die lekte. Reviseren van zo'n rack doen ze hier niet dus een nieuwe laten plaatsen. Kosten waren €1200,- all in.
Retirement is when you stop living at work and start working at living.

Voorheen: Audi S4, Audi A8 4.2, Saab 95 Hirsch, Volvo V70 R
Huidig: Saab 95 Aero, Toyota Landcruiser VX 4.5 V8, Volvo XC 90 T6, Audi S8 5.2
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Er is toch vast wel een mannetje te vinden die het stuurhuis kan reviseren? Daar wordt alles nog met de hand gedaan, waar ze hier naar nieuwe spullen grijpen.
Maar wel fijn dat het is opgelost.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
DannyB
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
Locatie: Eindhoven

Lekt ie niet gewoon langs de slang, oftewel slangklem vervangen.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”